K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 12:25   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Forsikrings spørgsmål

Hej alle. Mon der er nogen som kan hjælpe mig omkring dette?. Jeg har selv tegnet en fritidsulykkes forsikring, altså en som dækker hele tiden.

Denne forsikring har for år tilbage, betalt mén erstatning, efter også arbejdsskadestyrelsen havde udbetalt deres erstatning.

Spørgsmålet er så, nu har jeg så fået erhvervsevnetab vurderet til 65%, som desværre blev anket af forsikringen som mit arbejde dengang havde/har, ikke min egen altså.

Men ville jeg så i dette tilfælde, også kunne få min egen forsikring til at udbetale erhvervsevnetabet? Da det jo er i forbindelse med ulykken dengang, jeg har fået vurderet erhvevsevnetabet?

Men lige nu venter jeg på Ankestyrelsens afgørelse, men ville gerne høre om min egen forsikring også skal betale til mig, når afgørelsen foreligger. Knus fra Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 15:10   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Det er åbenbart en "Heltidsulykkesforsikring" du har... -og normalt bliver ens tidligere sag genoptaget - uden problemer - når/hvis det viser sig at mén-graden er/bliver større!

Held og lykke...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 15:27   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej igen... -det kræver selvfølgelig, at Du/man kontakter forsikringsselskabet
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:48   #4
Bo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bo er ny på vejen
Hej, de fleste ulykkesforsikringer dækker kun mén og ikke erhvervstab.

Til gengæld er det korrekt, at der som regel ikke er problemer med at få dem til at genoptage sagen, hvis méngraden bliver større.

Bo
Bo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 08:32   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Må nok forklare det lidt bedre. Sagen er en arbejdsulykke, altså arbejdsskade som kun er blevet vurderet i Arbejdsskadestyrelsen. Efter at jeg er blevet førtidspensionist, har min fagforening ansøgt om erhvervsevnetab efter arbejdsskaden. Denne har jeg så fået på 65%, men er blevet anket af tidligere arbejdsplads´s forsikringsselskab.
Jeg opdagede så selv, 2 år efter mén afgørelsen fra Arbejdsskadestyrelsen at jeg kunne få udbetalt også fra min egen forsikring.
Dette fik jeg så.
Det jeg spørger om, er da det fortsat er en følge af min arbejdsskade/ulykke at jeg har fået erhvervsevne tabs erstatning, om min forsikring vil udbetale dette også?
Jeg er udemærket klar over, at de normalt kun giver det, hvis man har tegnet en forsikring specielt til dette, og at jeg selv skal kontakte dem.
Men ville bare lige høre om, der var nogle af jer som kendte til dette i forvejen, så jeg sparede lidt tid. Tak for jeres svar. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et forsikrings forum pax Alt det andet 4 25-06-2012 22:18
Forsikrings Betingelser Hamselv Alt det andet 4 17-05-2012 15:59
forsikrings skade extra Alt det andet 0 02-11-2011 12:18
Hvor længe kan Arb Sk styrelsen være om privat forsikrings sag? Indiansummer Alt det andet 1 14-06-2011 19:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension