![]() |
|
Forside | Nyttige Links | Tilmeld Dig Her | Blogs | FAQ | Kalender | Søg | Dagens indlæg | Markér alle forums som læst |
Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik |
![]() |
|
Emne Værktøjer | Visningsmetode |
![]() |
#1 |
Ved at vænne sig til K10
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Styrke: 11 ![]() |
Flexløntilskud
Hej alle
Jeg ejer sammen med min mand en lejlighed som vi lejer ud. Er der nogen som er i flexjob og står i samme situation ? Bliver man modregnet i flexløntilskudet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Styrke: 10 ![]() |
Se her fra tidligere svar:
https://www.k10.dk/showthread.php?t=31972 Søg nyeste med disse ord " Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt afholdelse af og varsling af ferie med ledighedsydelse “ Kap. 3 stk 12 Håber det hjælper |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Ved at vænne sig til K10
Citat:
Umiddelbart ser det ud som om at man SKAL modregnes da udlejning på mere end 12 måneder om året betragtes ehversmesigt i følge Skat. Håber at nogen som er i samme situation kan bekræfte/afkræfte ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jeg bor her på K10
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Styrke: 17 ![]() |
Min venindefik af vide at deres sommerhus ikke blev modregnet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ved at vænne sig til K10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ved at vænne sig til K10
Det der undre mig det er at alle de bekendtgørelser er gammle og "historiske" inde på retsinformation. De nyeste bekendtgørelser står der ikke noget om udlejning når man modtager fleksløntilskud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Moderator
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Styrke: 10 ![]() |
mik16 skrev tilbage i 2016, at
"Langt hen af vejen følger ledighedsydelse og fleksløntilskud samme modregning for andre indtægter. For at blive modregnet kræves der i princippet at der ydes en arbejdsindsats. Og KUN prof. udlejning vil medføre modregning.. Fx. er udlejning af sit sommerhus ikke omfattet af modregning.. Jeg gætter STÆRKT på at for at det skal betragtes som ehvervsmæssigt, så skal der være et CVR, da det så er en forretning.. Som jeg husker det, så kræver en virksomhedordning netop et CVR.. Og så ER det erhvervsmæssigt ??? Og vil derfor blive modregnet i begge" Håber det giver mening ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ved at vænne sig til K10
Citat:
Umiddelbart giver det mening det du skriver. Synes det er svært at forstå de regler. På skats hjemmeside står der at udlejning over 12 måneder betragtes som ehversmesigt uden at have cvr nummer. Har sendt en mail til kommunen men håber virkelig at der er nogen som står i samme situation og vil fortælle lidt om det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Emne Værktøjer | |
Visningsmetode | |
|
|