K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 23:17   #1
IT-GUTTEN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
IT-GUTTEN er ny på vejen
Unhappy Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!!

Hej til jer alle.

Jeg har virkelig brug for hjælp...det er godt nok blevet til lidt af en roman, men jeg håber at i vil kæmpe jer igennem den!

Først hvorfor er jeg i fleksjob:
Jeg er 32, blind på det ene øje, nedsat syn på det andet, døv på det ene øre, meget dårlig ryg, og lider af epilepsi!

Min historie:
For ca. 5 år siden var jeg heldig endelig at finde et fleksjob.
Lige da jeg startede var der en frygtelig rod i firmaet pga. den daværende "meget" ustabile IT-ansvarlige, og det endte også med at han kort tid efter min ansættelse blev fyret. Efter yderligere et halvt års tid blev der så på ny ansat en IT-ansvarlig "X".

X og jeg gik fra starten faktisk rigtig godt i spænd sammen, vi er lige gamle, og har mange af de samme interesser indenfor it osv. På et tidspunkt blev vores administrationschef "Y" fyret og alle hendes opgaver skulle fordeles rundt og samtidig blev huset delt op i mange flere afdelinger. "X" blev jo så sådan lidt uofficielt udnævnt til chef for vores lille "2 mands IT afdeling", hvilket at jeg ikke umild bart havde noget imod.

Alt dette er nu ved at være nogle år siden, og ud over et par få uoverensstemmelser er det indtil nu gået rigtig godt. Der er i dag dog ingen tvivl om at X og jeg er meget forskellige, og jeg vil på ingen måde benægte at han rent fagligt er dygtigere end jeg, men til gengæld mangler han så nogle andre lige så vigtige egenskaber. Han er det man virkelig kan kalde it-nørd (også det med masser af chips, pizza og coca-cola), har absolut intet liv udenfor it-verdnen!
Finanskrisen har så absolut også ramt min arbejdsplads hårdt, og vi er i dag kun ca. 50 ud af dengang ca.75 medarbejdere tilbage. X har gennem tiden suget alle opgaver til sig fra så mange så muligt af dem som er blevet afskediget, i perioder er han kun nogle få dage om ugen på kontoret, ellers mælder han sig syg, arbejder hjemmefra e.l. Og når at han endelig er der, er han stresset og sur, har ikke længere tid og toldmodighed til at forklare tingene ordentligt ligesom i starten.

Jeg er meget glad for at være i det firma. Mine arbejdsopgaver og ansvarsområder er vokset stille og roligt, og jeg har også fået meget ros. Jeg syntes så afgjort at der har været nok af udfordringer, nye systemer som skal læres osv.

I dag kører det så desværre i perioder lidt efter X's godt befindende og humør. Ja til tider er hans opførsel meget upassende og helt barnlig. Han egner sig på ingen måder efter min mening til at have nogen under sig, og da slæt ikke nogen, som i min situation, kræver en lille smugle ekstra hensyn og tolvmodighed.
Der har været utrolig mange episoder her det sidste års tid, som faktisk har været decideret psykisk terror. Han har været meget nedladende på mange måder, og bruger en hver chance han får til at give en nogen på nakken verbalt. Til andre tider er det faktisk det han ikke siger eller gør, som kan drive en til vanvid.

F.eks. For lidt over en uge siden trådte jeg ham lidt over tæerne, da jeg lavede en lille fejl i en tjekliste...ikke noget fatalt, kunne hurtig rettes igen....men fik så endnu engang af vide hvor dum og fatsvag at jeg var osv. i den tone. Da jeg mødte dagen efter igen....sagde jeg godmorgen som sædvanlig...men ingen respons....! Alle løsningsforslag jeg kommer med bliver besvaret med....det skal du ikke bryde dit lille hoved med....og i den dur der! Han svarer sur, tvær og nedladende på alt hvad at jeg spørger ham om, men hvis at der kommer andre ind på kontoret eller hvis at telefonen ringer, ja så er han pludselig i godt humør. Sender jeg ham en mail eller sms en dag han ikke er der, for at informere om noget eller for at kunne løse et problem e.l. svarer han slæt ikke tilbage. Han tager sig pludselig også af andre opgaver som jeg plejer at udføre uden problemer af nogen art osv!

Jeg har absolut også mine fejl og mangler, en af dem er at jeg som regel tager kritik meget personligt, og at begrundelsen skal være meget god før at jeg acceptere den. Den trælse egenskab kan godt få bølgerne til at gå lidt højt en gang imellem på kontoret, når at man har en overordnet, som i perioder kun fremhæver det "dårlige" i alt hvad man laver og netop tit uden nogen god begrundelse.

Der er ingen tvivl om at jeg er tryghedsnarkoman, jeg har kæmpet hårdt og længe for at få mit liv og hverdag til at fungere nogenlunde "normalt", både psykisk og økonomisk, og jeg har altid gjort alt hvad at jeg kunne for at hænge i, men nu syntes jeg at jeg er ved at miste grebet lidt igen.

I de 5 år at jeg har været i firmaet, har jeg kun haft 15-20 syge dage, hvilket kun er en brøkdel af hvad at jeg havde før i tiden, men nu begynder kræfterne at slippe op, og sygedagene at vender tilbage. Mange gange når at jeg går hjem fra arbejde, er jeg helt svimmel og skidt tilpads, har tit mave og hovedpine. Og selvom at jeg næsten ikke kan stå på benene om aftenen af bare træthed, ligger jeg alligevel og spekulere det halve af natten. Mange gange sidder jeg selv ved pc'en om natten for at indstudere nyheder m.m. bare for at være nogenlunde sikker på at han næste dag, ikke kan latterliggøre en for sin uvidenhed.

Da jeg har prøvet at forklare en af de øverste chefer i firmaet problemstillingen og det absolut ikke hjalp, og at jeg kan mærke at jeg ikke kan holde til de pinefulde perioder ud længere, ser jeg ingen anden udvej end at jeg må prøve at finde noget andet, inden at jeg falder helt sammen, men hvordan griber jeg lige det an?

Siger jeg selv op, som jeg absolut har lyst til, er der vist noget med at jeg mister retten til ledighedsydelse da det bliver betegnet som selvforskyldt ledighed, og det har jeg absolut ikke råd til.

Man kan vel heller ikke bare henvende sig til kommunen, med et ønske om et andet fleksjob, nu når at man er i et!
Jeg håber at der er nogen herinde som kan hjælpe mig lidt på vej.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
IT-GUTTEN
IT-GUTTEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 00:08   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Er du i fagforening, eller har en sikkerhedsrepresentant på din arbejdsplads så prøv at få hjælp og rådgivning dèr, ellers er der ingen vej uden om, at du henvender dig til din jobkonsulent. Mobning på en arbejdsplads bør alle tage alvorligt, din jobkonsulent især. Kommunen har pligt til at følge op regelmæssigt på dit fleksjob og sørge for at arbejdsplads og skånehensyn følges ad.

Eller henvend dig til din læge, INDEN du går helt ned, og få en langtidssygemelding som så også er dokumentation for alt for dårlige hverdagsforhold for dig som fleksjobber. Voksenmobning på en arbejdsplads smadrer sjæle, og du er nødt til at sige fra.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 00:19   #3
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Øv for et surt show!

et par


trænger du vist til!

Sig ikke pludselig op selv! ku' jeg også forstå, du nok ikke ville gøre?
tror også, det vil gøre det træls for dig!


måske var det en ide at

gå til din læge og forklare problematikken!
en nødløsning kunne være, at blive sygemeldt, simpelthen!
mens du finder ud af hvad der muligt,
har du f.eks. mulighed for at kunne arbejde hjemmefra? ligesom du beskriver din kollega gør???

...det dur' jo i hvert fald ikke, at du går fuldstændig ned over den daglige streespåvirkning! mobning osv.
såå LYT TIL DIN KROP! (ved godt det er nemmere sagt en gjort!O)


har du kontakt til en sagsbehandler? el. en jobkonsulent el. lign. ved kommunen,
var det måske en ide, at tage kontakt til dem også..
men jeg ville allerførst gå til min læge! uanset hvad..

træls når du er glad for jobbet, og det er en "overordnet"
der gør dagligdagen til et surt show!! ØV altså!!
...men du er jo nød til at gøre et eller andet...
for uanset hvor godt jobbet er, kan du jo ikke i længden
holde til "daglig psykisk terror". Det DUR' IKKE!!


har ikke lige nogen guldkorn i ærmet,
vender tilbage når hovedet er lidt mere på dupperne...


Hæng på, der kommer sikkert mange gode råd fra andre herinde!



Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 06:21   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg vil starte med min jobkunsulendt, tit er de til, at snakke med og det er jo deres job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 09:27   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du har ret i at du mister din ledighedsydelse hvis du blot siger op, og et tilfælde som dit er grunden til at jobkonsulenter skal følge op på ens jobsituation ..

Jeg håber du er i fagforening ?

Men start med at ringe til din jobkonsulent og få en tid (du har en jobkonsulent det skal alle have ) det er også en god ide at forklare jobkonsulenten over mail feks, hvad det er der sker fortæl om nogen konkrete situationer sådan at det ikke senere kan lyde fra kommunen at de ikke vidste det og det derfor er din egen skyld hvis det går galt ...

Skriv ned i hverdagen nogen af de situationer du oplever, tag en snak med din tillidsrepræsentant (de skal også være der for dig )

Det er muligt at komme ud af et job hvor man ikke trives og dermed at det ikke er selvforskyldt men det kræver at du har gjort nogen ting selv..

Derfor er det hammer vigtigt at du får formidlet til din chef , jobkonsulent og fagforening hvordan du har det ...

Og ja tag også en snak med din læge ..

Det er måske også en god ide selv at begynde så småt at se sig om efter et andet job, du kan godt når du snakker med jobkonsulenten sige at du ønsker et andet job, desværre hænger fleksjob ikke på træerne men de skal tage dit ønske alvorligt men du skal nok ikke regne med noget fra den front desværre..

Men skriv ned
kontakt jobkonsulent
kontakt tillidsrepræsentant
snak evt med jeres chef ..

mobning og psykisk terror skal tages alvorligt ..

Prøv at læse her http://www.arbejdsmiljoviden.dk/stre...dspladsen.aspx

Der kan du se at det du udsættes for er en god beskrivelse af mobning på arbejdspladsen, send evt linket med sammen med beskrivelse til din jobkonsulent ..

Det er VIGTIGT at du ikke bare lader stå til så knækker du på jobbet og det ville jo sådan set være det værste der kunne ske .. og netop det at det er så svært at komme ud af en jobsituation som flekser gør at det er mere end VIGTIGT at få formidlet sådanne ting til jobkonsulenten ...
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 15:32   #6
IT-GUTTEN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
IT-GUTTEN er ny på vejen
Hej ALLE sammen.

....og tusinde...tusinde tak for tilbagemeldingerne!

Jeg tager som regel tingene som de kommer, gør sjældent noget væsen af mig, og hader ballade.

Men det er vist ved at gå op for mig stille og roligt at det ikke er mig som er helt tosset, og ja noget skal der gøres!

Jeg vil lige tygge lidt på jeres indlæg, men har dog allerede bestilt tid hos lægen, da jeg ikke kan komme uden om at det er nødvendigt.

Jeg vil også begynde at få beskrevet nogle af de efterhånden mange episoder i detaljer, som en begyndelse til en mail til henholdsvis min jobkonsulent og chef.

Så tager jeg den derfra......

Igen tusinde tak for sparket......

Hilsen
IT-GUTTEN
IT-GUTTEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 21:39   #7
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
I nu en trist historie om chikane og voksenmobning på arbejdspladsen, læs evt mere her http://voksenmobningnejtak.dk
Jeg har desværre ikke overskud til at skrive mere pt., jeg selv er hård mobberamt, ønsker dig bare held & lykke It-gutten
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter Nyropsgade fortsætter psykisk terror mod syge borgere. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 98 06-02-2012 02:29
Når kommunen ikke kan finde et fleksjob sporup Spørgsmål ang fleksjob 6 25-07-2011 10:18
Jeg ønsker et andet fleksjob men hvordan..... vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 3 11-04-2011 08:53
Må jeg passe mit fleksjob fra andet EU land? Hammerslag Spørgsmål ang fleksjob 28 08-12-2010 21:17
Kan I finde et fleksjob? Medeia Spørgsmål ang fleksjob 11 13-10-2009 13:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension