K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2013, 07:45   #1
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Flexjob måske råd søges :)

Hej alle sammen, har siddet og læst en masse indlæg på forumet og har stadigvæk en masse spørgsmål.

Vil lige starte med at fortælle lidt om min sitiuation, jeg har haft depression, angst og OCD i nok 10år men har kunne leve mere eller mindre normalt med det indtil for 3 år siden, hvor jeg gik ned og måtte sygemelde mig fra arbejdet, gik hjemme i 6 måneder før jeg kunne starte op på arbejde igen men på nedsat tid (delvis raskmeldt), startede med 3 dage om ugen og mit arbejde henviste mig til en psykiater som jeg gik til 10 gange over nogle måneder, efter 1år blev jeg henvist til et psykiatrisk center hvor jeg først var i behandling for depression i et ½ år, og fik et papir på jeg havde en moderat til svær depression, var der efter i endnu et behandlings forløb for angst igen i et ½ år, og igen sendte de mig vidre til et OCD forløb også i et ½ år og jeg er stadigvæk langt fra rask og har prøvet diverse lykke piller uden den store virkning, jeg er nu nede på 2 arbejdes dage om ugen stadigvæk som delvis rask.

Men kommunen presser på og vil have mig op i tid helst gerne fuld tid og sygedagpengene høre også snart op da jeg har været på det i 3 år hvilket allerede er lang tid på sygedagpenge, jeg har papire fra alle lægene på de forskellige forløb, som også siger at jeg ikke skal presses for meget da jeg meget let kan få et tilbagefald og måske ryge tilbage som fuldtids sygemeldt.

Mit spørgsmål er så, hvordan man overhoved kommer igang med flexjob for jeg vil heller en gerne beholde mit job da det passer perfekt til mig, selv med de ting jeg slås med, jeg har læst man skal starte hos sig læge men det bliver svært for mig da den læge der kendte mig bedst gik på pension for ca 2 år siden og den nye læge jeg fik og har haft i de sidste 2 år er ikke på denne jord mere så jeg har ikke engang adgang til min jounal eller nogen læge lige nu, har godt nok været oppe hos en tilfældig læge og skaffet en henvisning til en psykiater som jeg så først skal finde selv, så jeg står noget alene med det hele lige nu samt en kommune som presser hårdt på.
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 02:39   #2
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Der må da være nogen der har været igennem hele møllen?

Kan tilføje at jeg har været hos kommunen i dag og fik at vide mine sygedagpenge vil ophøre...

Har ingen ide om hvad man kan gøre nu, kan ikke blive som deltids sygemeldt da mit firma jo så skal betale hele lønnen uden tilskud fra kommunen og det tror jeg ikke de går med til, så eneste mulighed jeg ser er en raskmelding og arbejde deltid, for mister jeg jobbet virker det som om man står i ingen mands land for man kan ikke få dagpenge unden man er 100% til rådighed på arbejdsmarkede og går ud fra samme ting gælder for kontanthjælp så som jeg ser det kan man ende med at få 0 kr om måneden, kan det virkelig passe?
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 07:14   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Ja det kan de,svære godt passse. du må gerne skrive on de møder der har været holdt med dig på kommunen, din alder.

Det er svært, at få fleks uden, af have været ude og prøve noget andet arbejde.

Er der læge papir på din sygedom ikke kan blive bedere, det er det der betyder noget ved fleks job, hvis du kan blive bedere hvis der er noget der kan hjælpe, skal det først afprøves og den tid det tager kan du godt ryge ud af systemet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 08:03   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kampen Se meddelelser
for mister jeg jobbet virker det som om man står i ingen mands land for man kan ikke få dagpenge unden man er 100% til rådighed på arbejdsmarkede og går ud fra samme ting gælder for kontanthjælp så som jeg ser det kan man ende med at få 0 kr om måneden, kan det virkelig passe?
Mange syge mennesker har gået på kontanthjælp i årevis.

Problemet kan være hvis du er gift, for kontanthjælpen reguleres ud fra ægtefælles og egen indtægt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 14:54   #5
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Jeg er en mand på 36år ikke gift.

Omkring møder med kommunen tja tro det eller ej har faktisk ikke haft mange møder sammen med kommunen, de har været med ude på mit arbejde for at snakke med min chef og mig for ca ½års tid siden omkring fastholdelse i arbejdet, ikke at det som sådan var nødvendtigt da jeg har en god arbejdsplads inden for det offentlige, havde det været i privaten var jeg nok blever fyret for længe siden, men selv med 3 års delvis sygemeldt har jeg stadigvæk mit arbejde, udover det har det stort set kun været en kort telefon samtale en gang om måneden, det er aldrig blevet snakket om arbejdsprøvning eller fleks eller noget andet.

Har snakket med min fagforening og de kan ikke forstå hvorfor arbejdsprøvning ikke er blevet gjort når man har været sygemeldt i 3år og må sige det forstår jeg nu heller ikke.

Jeg har 3 papire med 3 forskellige diagnoser, svær depression, svær ocd og angst, den sidste læge fra ocd siger det måske godt kan blive bedre men det vides ikke med sikkerhed da jeg allerede har været i behandling i 3x6 måneder, der er ikke flere tilbud om behandling som det ligger lige nu så hvad mere der kan prøves ved jeg ikke.

Problemet med at få min egen læge som kender mig til at give mig papir på det måske ikke kan blive bedre er umuligt da min læge døde i januar og jeg har ingen læge overhoved lige nu, og kommunen vil ikke lade mig skifte til en ny før nogle papiere kommer på plads hvilket virker meget underligt når de godt kender til årsagen til jeg skal bruge en ny læge...istedet for stopper de bare sygedagpengene....
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 15:55   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Alle har da ret til en læge. Du kan blive syg pludselig og få brug for en læge.
Mærkeligt!
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 15:57   #7
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
Ja kan kun give dig ret, har lige prøvet igen hos kommunen omkring læge skifte, men så længe boet ikke er gjort op og de ikke ved hvad det sker, om en anden læge tager over eller ej kan man ikke få lov til at skifte læge med mindre man selv betaler for det.

Fik så et nummer til embedslægen og dem ringede jeg også til og utroligt nok siger de stort set det samme, boet skal gøres op og så bliver journalerne sendt til embedslægen men de kan heller ikke sige hvornår de har journalerne, så selv om jeg betalte for at skifte læge selv skal min nye læge så indhente journalerne fra embedslægen men når de ikke har dem kan det jo være ligemeget....må sige systemet bliver mere og mere underligt....embedslægen kunne godt se jeg var i noget af en klemme men da de ikke kan gøre noget forslår de at jeg venter 14 dage mere og kontakter kommunen igen...har allerede ventet siden første uge i januar...så ja...

Sidst redigeret af Kampen; 07-02-2013 kl. 16:18.
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 05:36   #8
Kampen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Kampen er ny på vejen
partshøring

Ja så modtog jeg partshøring fra kommunen, og kan se deres begrundelser for at stoppe sygedagpengene, de har indhentet statusattester og vurderinger fra hospitalet, det vil sige en statusattest og en vurdering fra den sidste behandling jeg var i, som var OCD. og ud fra den er jeg på nuværende tidspunkt vuderet til en arbejdsevene på 16 timer om ugen, men tilstanden er vuderet som ikke stationær og derfor ingen grund til arbejdsprøvning og heller ingen mulighed for at sige hvornår det bliver bedre eller om det bliver bedre..hvilket er grunden til sygedagpenge ophør.

Jeg har så også seneste status repport fra hospitalet på OCD behandlingen og kommunen har stillet spørgsmålet om hvornår man kan forvente en fuld raskmelding, hospitals svar var at jeg stadigvæk er i terapi indtil uge 8 og kan derfor ikke svare på det før sidste møde.

Kommunen har ikke indhentet nogen form for dokumentation fra egen læge, og har dermed ingen opdatering på min tilstand med depression og angst. nu har de så heller ikke muligheden for det da jeg stadigvæk venter på ny læge som kan få journalerne fra min gamle læge, men det ser de åbenbart ikke nødvendigt....
Kampen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på vej i flexjob og et ? supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 13-11-2011 22:15
Måske flexjob kimmik Spørgsmål ang fleksjob 27 19-03-2011 11:29
Måske Flexjob smukkebb Spørgsmål ang fleksjob 5 22-07-2009 01:28
Flexjob søges i Kbh. Risbjerg Ledige Stillinger + Jobannoncer: Ledige flekser 0 06-02-2009 10:51
virksomhedsrevalidering måske flexjob rumann Spørgsmål ang fleksjob 7 20-04-2007 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension