K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2010, 19:25   #1
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
regler for bisidder

hej

jeg er blevet indkaldt til opfølgningsmøde på fredag og vil gerne have en bisidder med for fagforeningen

da jeg synes de prøver at sylte lyve og vildlede mig i mine rettigheder

men denne har ikke tid før i start september grundet ferie og arbejdspres

så har jeg krav på at mødet blir rykket til min bisidder har mulighed til at deltage eller skal jeg bare møde op uden bisidder og blive fyldt med løgn og latin

har nu været på sygedagpenge samlet 3,5 år siden 2006 så nu vil jeg gerne have det afsluttet med en arbejdsprøvning nu jeg har 2 erklæringer der siger stationær og det er det de har brugt som undskyldning i 3,5 år for ikke at give mig en arbejdsprøvning

så tror det batter lidt mere hvis der er en anden sagsbehandler med som også
er inde i love og regler
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 19:49   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du skal bestemt ikke bare møde op.!

En bisidder behøver ikke at være fra fagforeningen, du må tage hvem som helst med.
Så hvis du kender en anden du har tiltro så tag denne med, og hvis du vil have dem til at svede lidt.

Men derud over synes jeg du skal lave en skjult optagelse af det som bliver sagt, hvilket er lovligt og du behøver ikke spørge om lov til at gøre det.! Når så mødet er slut, kan du skrive et brev eller en mail hvor du beder om at de uddyber det de har sagt med reference til det forkerte de har fortalt dig. Så vil de med det samme nægte at have sagt det, så har du fat i den lange ende.!
For du har det jo på optagelse.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 19:50   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvorfor ikke bare skrive til dem at besidder ikke har tid, og at du derfor ønsker mødet udsat, og skriv ved den søde grød at hvis du intet har hørt senest onsdag middag, går du ud fra at mødet bliver udsat (ellers sylter de dig bare)

Vil de ikke acceptere det, klager du (skriv en haster ang klage - mail) og skriver i klagen at du forventer udsættelse af mødet til klagesagen er afgjort.... lige gyldigt ender det med udsættelse, for det kan de ikke nå inden selve mødet.

Du har ret til udsættelse hvis der er en god grund (husker ikke hvordan det er formuleret, ej heller hvor det står, men mener det er omkring offentlig forvaltning du skal lede)

Dog har du ret til at have en beidder med ifg forvaltningslovens § 8, og det SKAL de altså respektere, og din kan altså ikke før, længere er den historie ikke, så en evt klage, vil du få medhold i, derfor kan du godt tillade dig at være så grov, og sige at så længe jeg intet hører bliver jeg væk, og så længe min klage ikke er afgjort, møder jeg ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 19:54   #4
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
har desværre kun fagforforeningen i mit netværk og jeg går selv helt i sort når de begynder med deres paragraffer og love

så jeg vil gerne have en med der fra da de også er inde over min arbejdsskadesag

så har jeg i følge loven krav på at det bliver udsat til min bisidder har tid til at deltage

synes jeg har læst det et sted at man har men kan ikke finde det igen
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 20:51   #5
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
min fagforening plejer at ringe og få det rykket til de har tid.
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 21:19   #6
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Ellers prøv at kontakte Landsforeningen for Førtidspensionister de henvender os også til langtidssyge fleks- og skånejobbere, samt de har bisidder og kender loven godt, for mig selv var de kæmpe støtte og hjælp.
Held og lykke
http://www.foertidspensionist.dk/
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 00:10   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skriv som foreslået til sagsbehandleren og bed om at få rykket tiden da din bisidder fra fagforeningen ikke har tid før i sep og at du ikke mener at kunne magte det selv .

Henvis evt til retssikkerheds loven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Denne mulighed mener du kun at du har med støtte fra din fagforening og hvis ikke de kan udskyde mødet pga det, så vil du gerne have en begrundelse for det ..
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bisidder.. Chas Alt det andet 3 07-02-2012 23:08
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
Bisidder frklarsen Dit og Dat 2 18-11-2009 23:00
Bisidder.... Yasmin Din historie 8 03-04-2009 08:29
Bisidder... Kjersti Alt det andet 2 07-07-2008 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension