K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2009, 11:30   #11
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Jeg har valgt

at skrive et bette brev til Socialudvalget;

Citat:
Hermed skal jeg gøre Socialudvalget opmærksom på artiklen " Det er suspekt ikke at kunne klage", samt gerne bede om Socialudvalgets kommentar til denne.

I forbindelsen med Danmarks medlemskab af EU bliver der adskillige gange udtalt fra regeringen, at det ikke er hensigtsmæssigt at Danmark står udenfor med særregler, og at det skader Danmarks interesser.

Som borger er det derfor svært for mig at forstå, at samme regering IKKE ønsker at deltage fuldt ud i FN’s beslutninger/konventioner, når det drejer sig om danske statsborgeres rettigheder. Dette er vel og mærke en forhaling af en beslutning, uden folkeafstemning.

Er Socialudvalget enig i Stig Langvads udtalelse; »Det er som om, regeringen ikke rigtigt vil være med i FN konventionen alligevel, når man ikke vil være med til, at folk kan klage. Det virker suspekt, som om man ikke har helt rent mel i posen,«.

Artiklen kan læses på ; http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090303/AAS/57583439


Med venlig hilsen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 03:31   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SF skriver på en blog - Anne Baastrup - om VKO, som endnu ikke har underskrevet handicapkonventionen:


Citat:
Dansk Folkeparti har samtidig med SF’s beslutningsforslag, stillet et andet beslutningsforslag hvor forholdet til tillægsprotokollen kort nævnes. Men her foreslår partiet kun, at man skal undersøge tillægsprotokollen, ikke at den faktisk skal underskrives.
Tja... flere undersøgelser, selvom 80 andre lande HAR underskrevet.

Måske borgerne i Danmark skal have en psykisk diagnose, som "fjerner" de fysiske først. Mystisk, ikke?


Citat:
Fakta om FN’s handicapkonvention
FN’s handicapkonvention skal sikre, at mennesker med funktionsnedsættelser ikke diskrimineres.

Den beskriver helt konkret, hvordan menneskerettighederne sikres for mennesker med handicap. Eksempelvis står der i konventionen, at en person med handicap skal kunne bevæge sig frit og uhindret i det offentlige rum og have de samme muligheder som andre borgere for at deltage aktivt i det demokratiske liv.

Konventionen trådte i kraft for et år siden, for de lande der havde ratificeret den. Dette inkluderer dog ikke Danmark, hvor regeringen stadig arbejder på at få konventionen ratificeret, så dens bestemmelser bliver retsligt bindende i Danmark.


Udover selve konventionen findes der en frivillig tillægsprotokol, der giver mennesker med handicap adgang til at klage over handicapspørgsmål til en klagekomite hos FN. Danmark har ikke underskrevet tillægsprotokollen.
http://www.sf.dk/default.aspx?site=b...view&eid=47955

Så nu er det kommet op i Folketinget.

Citat:
B 97

Forslag til folketingsbeslutning om undertegnelse og ratifikation af tillægsprotokollen til FN's konvention om rettigheder for personer med handicap.

Af Anne Baastrup (SF), René Skau Björnsson (S), Lone Dybkjær (RV), Line Barfod (EL) .



Vedrørende: Velfærdsministeriet.

Fremsat skr 6/2 09 Tillæg A 4297
Forsl som fremsat 6/2 09 Tillæg A 4295
Dokumenter
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../B97/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 05:27   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er mærkeligt...regeringen vil have fjernet ALLE de forbehold som Danmark har i EU...

Men at tiltræde denne handicapkonvention....det vil de ikke...

Man kan jo tænke sit om det...og om deres syn på syge borgere i dette samfund...

Med hensyn til DF....
ja så siger de den ene dag at de gerne vil have den underskrevet....
for så næste dag at sige at de ikke vil...
Jeg mener da ellers at have hørt at de udråber sig
selv som de svage borgere´s beskyttere

Måske de lige skal regne på
hvad det vil komme til at koste
dem før de bestemmer sig


Her er lige et par link hvis man vil læse Konventionen...på Dansk eller på Engelsk

De ligger i øvrigt også under vores Nyttige Links
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 14:03   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
I skal lige se den her i forbinelde med denne tråd

B 97. Beslutningsforslag fremsat af Anne Baastrup (SF), René Skau Björnsson (S), Lone Dybkjær (RV) og Line Barfod (EL). Forslaget pålægger regeringen at sikre, at regeringen på Danmarks vegne hurtigst muligt kan undertegne og ratificere den frivillige tillægsprotokol til FN's konvention om rettigheder for personer med handicap.

http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/2.../B97/index.htm

B 98. Beslutningsforslag fremsat af Dansk Folkeparti. Forslaget pålægger regeringen at ratificere FN's handicapkonvention i indeværende folketingssamling.

http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/2.../B98/index.htm

Det er begge to i dag det er oppe i folketinget og så kan man måske lige få den tanke at nåååå det er derfor det nu er sendt i høring ,så kan den grå dame sige at det er i høring i øjeblikket så jeg gør noget ....

http://www.social.dk/global/nyheder/...ForslagFN.html

Det kan ses på dr 2 hvis nogen vil følge med (jeg sidder der )
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 14:19   #15
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
man har åben bart samme holdning til syg og handicapet som de har til flytning og indvandre.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 14:31   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja den tanke er ikke så fjern Ulla...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 14:39   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
I skal lige se den her i forbinelde med denne tråd

B 97. Beslutningsforslag fremsat af Anne Baastrup (SF), René Skau Björnsson (S), Lone Dybkjær (RV) og Line Barfod (EL). Forslaget pålægger regeringen at sikre, at regeringen på Danmarks vegne hurtigst muligt kan undertegne og ratificere den frivillige tillægsprotokol til FN's konvention om rettigheder for personer med handicap.

http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/2.../B97/index.htm

B 98. Beslutningsforslag fremsat af Dansk Folkeparti. Forslaget pålægger regeringen at ratificere FN's handicapkonvention i indeværende folketingssamling.

http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/2.../B98/index.htm

Det er begge to i dag det er oppe i folketinget og så kan man måske lige få den tanke at nåååå det er derfor det nu er sendt i høring ,så kan den grå dame sige at det er i høring i øjeblikket så jeg gør noget ....

http://www.social.dk/global/nyheder/...ForslagFN.html

Det kan ses på dr 2 hvis nogen vil følge med (jeg sidder der )
hold da op hvor er den der hedder INGER STØJBERG en skinger harpe hun vil ikke have et ligestillingsudvalg for hun mener hun som venstrekvinde er ekspert i ligestilling jeg ser hende nærmere som en DIKTATORISK HARPE

INGER STØJBERG

Fleksjobbere har ingen ligestilling ...men det gider de slet ikke tale om...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 12:39   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så har vi da endnu et bevis , DF er ikke andet end mund og populisme de siger hvad folk ønsker at høre og gør så noget andet har vi ikke set det før....

Tina Petersen gjorde det helt klart at DF alligevel ikke ønskede at der skulle underskrive på tillægs protokollen eller ratificeret , hvorfor ja det blev jeg sq aldrig klog på , forstod kun noget med afrikaner og folk fra asien der ikke når os til sokkeholderne som er med i komiteen ...

Så er den på det rene , ikke nogen ratificering eller underskrevet tillægs protokol denne gang , tak til DF for endu engang at råbe et og gøre et andet... tilbage til bordet med den grå damen og lad os så se hvad der sker nu ...
  Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 12:47   #19
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
DF OG DE ANDRE ER NOK BANGE FOR AT VI K10

skulle bruge den mulighed for at klage, med andre ord lovlige gøre politiker kommunernes sagsbehandlige uden at der endlig er en lov om det.

Danmark er ved at udvikle det menneskesyn som den Tyske nasismet fra 1935-1945
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 13:40   #20
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Pressen bærer en stor del af skylden

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
forholdene bliver ringer og ringer for de syge og handicappet ....
Det værste er at når man prøver at fortælle det til den raske del af befolkningen så tror de vitterligt at vores retssikkerhed er helt ok...
Pressen bærer efter min opfattelse en stor del af skylden for at befolkningen tror at vores retssikkerhed er helt ok.. Pressen fortæller imod bedre vidne ikke befolkningen sandheden.

Det kan jeg bedst underbygge ved at henvise til følgende link

Jyske Vestkysten http://home25.inet.tele.dk/obs/jyske_vestkysten.htm

J.V. var på det tidspunkt artiklen blev skrevet, bekendt med hjemmesiden "Velfærdslagterne". - De bragte altså en artikel som ikke var i overensstemmelse med sandheden. Og det vidste de.

Det var blot et eksempel, jeg kunne henvise til flere medier, som ikke er et hak bedre.

Derimod synes jeg ofte at medierne er gode til at finde "lykkelige fjolser" som er åh så glade så glade for nu er de skam blevet hjulpet af systemet. (Altså solstrålehistorier der efterlader et indtryk af at vi har et vældig godt system).

Det er det befolkningen bliver fodret med, hvordan skulle de så vide bedre?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor underminerede Danmark åbenhed om ACTA? Webmaster Politik og Samfund 8 27-04-2012 00:31
Hvorfor må man ikke selv søge FP? Evaave At søge førtidspension 38 03-07-2011 23:56
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver.. N.N Din historie 21 03-03-2009 16:56
Chefen skal ikke underskrive feriebeviset Webmaster K10 Nyheder 0 25-02-2009 01:50
Hvorfor er jeg pludselig ikke berittiget? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 16 28-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension