K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2007, 22:29   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvorfor vil Danmark ikke underskrive?

Ja, Metro.

Sikke et indlæg. Godt gået. Og desværre rigtigt.

Her er endnu et eksempel på Danmarks kyniske holdning til syge og handicappede, som desværre blot bekræfter, hvad du skriver.:|

Hvad sker der i Danmark?

HVORFOR VIL DANMARK IKKE UNDERSKRIVE?

Citat:
Handicappede jubler: Rekordopbakning til handicapkonvention

Land nummer 100 har netop underskrevet den nye konvention om handicappedes menneskerettig-heder. Hundrede underskrifter på tre måneder - det er et hidtil uset rekordtempo for en ny FN-konventions ratificeringsproces.

- Tilblivelsen af handicapkonventionen, og den opbakning, den nyder kloden over, er det største fremskridt i handicapbevægelsens historie. Snart vil diskriminering af mennesker med handicap ikke længere kunne betegnes som en beklagelig fejl. Det vil være et konventionsbrud – en krænkel-se af menneskerettighederne.

Det siger tidl. landsdommer Holger Kallehauge, der har deltaget i alle forhandlingerne i FN som repræsentant for De Samvirkende Invalideorganisationer i den danske delegation.

De 100 nationer, der har skrevet under, bakker dermed op om konventionens mål og hensigter. Og så lover de at arbejde for en ratificering af konventionen, altså at bringe den nationale lovgivning i overensstemmelse med konventionen. Det vil her i Danmark tage et års tid eller mere.

Først når 20 lande er færdige med deres ratificeringer, vil konventionen have juridisk gyldighed. Men de 100 lande – herunder Danmark – har med deres underskrift forpligtet sig til ikke at indføre ny lovgivning, der er i modstrid med den nye konvention. Og de har forpligtet sig til at arbejde ak-tivt for at ratificere konventionen. Det skal handicaporganisationerne nok minde den danske rege-ring om...

Set fra et dansk perspektiv er der desværre dryppet en smule malurt i bægeret. For den danske rege-ring ønsker ikke, at danske borgere skal kunne indklage overtrædelser af konventionen til det inter-nationale klagesystem, som FN etablerer. Denne mulighed er beskrevet i en frivillig tillægsprotokol, som Danmark har valgt ikke at underskrive. I modsætning til de fleste andre lande i Europa, herun-der Tyskland, Sverige, Finland og Island,

Det mener De Samvirkende Invalideorganisationer er uheldigt. Vi håber, denne beslutning vil blive omgjort senere
.
http://www.handicap.dk/pressemeddele..._underskrifter
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2007, 01:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Træd varsomt

Der står længer inde når man læser papirene igennem

Citat:
Danmark støtter ikke klageorgan

Danmarks underskrivelse af konventionen medfører altså ikke umiddelbart en forbedret retslig beskyttelse af mennesker med handicap mod diskrimination. Først skal konventionens indhold omsættes til dansk lovgivning. Men Danmarks underskrivelse af konventionen indeholder en meget vigtig signalværdi, idet Danmark viser, at man ønsker at leve op til konventionens indhold, og at man vil arbejde for at ratificere den. I de tilfælde, hvor der mangler lovgivning, vil man typisk fremsætte forslag hertil.

Som noget helt nyt har det været muligt for regionale sammenslutninger at underskrive konventionen. Det har EU valgt at gøre. Det vil sige, at EU nu har forpligtet sig til at bringe al EU-lovgivningen i overensstemmelse med konventionens indhold. Det har stor betydning, fordi EU har indflydelse på en lang række samfundsforhold, f.eks. beskæftigelsesområdet.

Indtil nu har næsten 90 lande underskrevet konventionen. De har dog ikke alle underskrevet hele konventionen. Ud over kataloget over de forskellige rettigheder, findes også en frivillig tillægsprotokol. Den beskriver, hvorledes borgere med handicap, der føler, at deres menneskerettigheder er krænket, skal kunne rette henvendelse til et internationalt klagesystem. Kun 48 lande har underskrevet denne tillægsprotokol - og Danmark er ikke blandt disse.
Citat:
Regeringen finder, at tillægsprotokollen vil have for vidtrækkende konsekvenser for det danske retssystem. DSI beklager denne beslutning.
At beklage er måske lige lidt mildt syntes jeg , jeg vil mere kaldet det noget svineri .. regeringen skriver under smiler og syntes de er dygtige ..

MEN når det kommer til at man skal kunne klage over det til et stort fælles organ så er svaret næ nej det har for alvorlige konsekvenser !!

Hvorfor har det det ?? der er jo ikke noget at frygte hvis man sørger for at overholde det der står nedfældet i handicapkonvention !

Men mon ikke det er det der er problemet, vi har en regering der ikke giver meget for syge og handicappet, de så dem gerne samlet på en øde ø men ved at underskrive handicapkonvention føler dig sig med i det fine selskab , så længe de kan NØJES med at skrive under på fine formålspargrafer men ingen kan komme efter dem når de ikke gør det :@:@

Men med den behandling det såkaldet velfærdssamfund har af de handicappet i Danmark så er det klart at de ikke kan skrive under på at der skal kunne klages .. de andre europæiske lande tør at skrive under vores regering tør ikke ..

og det må jo give os den bedste signal værdi af alle....

DER BLIVER IKKE LAVET EN TØDDEL OM syge og handicappet vil fortsætte med at være skraldet som ingen vil bære ud.

Hvorfor høre vi ikke om hvilke vidtrækkende konsekvenser det drejer sig om ?
er det mon fordi at de vidtrækkende konsekvenser er rettet mod regering og kommuner og det er dem der kommer til at få konsekvenser for en gang skyld ? det ville jo ellers være alletiders signal at sende til befolkningen ...

SE VI SKRIVER UNDER OG VI STÅR INDEN FOR DET VI UNDERSKRIVER OVERHOLDES ..

men nej i stedet for hedder det

SE VI SKRIVER UNDER OG REND OS SÅ I RØVEN :@

DSI som guderne skal vide kæmper en sej kamp og hatten af for dem ..
de beklager regeringens beslutning ...

hmm ja jeg vil gå videre og sige .. Jeg fordømmer regeringens beslutning og det viser hvem og hvad det er fy for den ...

(gad vide om en anden regeringen i Danmark ville have underskrevet og gad vide hvorfor vi ikke høre noget i medierne om så stor en beslutning med så stor signal værdi ..

Regeringen vil måske ikke have det ???
  Besvar med citat
Gammel 15-09-2007, 19:59   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu blander jeg lige to indlæg sammen sorry, prøv at følge mig den der kan

I denne tråd hævder jeg at regeringen er ude på at slippe for ansvar og snyde de handicappet og fløjte højt og flot på regler og love, de skriver noget under men de gør det kun halvt...

så sidder man og kigger på tråden omkring logging af borger via net telefon og sms , altså at gå meget tæt på menneskerettigheder og skabe grobund for et overvågnings samfund ...

Vores kære justitsminister hævder så at hvis folk bruger div programmer til at skjule sig så skyldes det som hun siger

»For mig at se, er der kun en meget begrænset gruppe, som kan have gavn heraf. Nemlig de personer, som har begået eller planlægger at begå meget alvorlig kriminalitet, og som vil forsøge at skjule deres spor«, skriver justitsminister Lene Espersen (K) i en kommentar på avisen.dk.


http://www.k10.dk/showthread.php?t=2565

Ja ja så er det jeg siger ..... Tyv tror hver mand stjæler , regeringen ønsker ikke at give de danske handicappet mulighed for at indklage til en højre instans (det er vist rigtigt smart set i lyset af Benny`s sag.... ) så skal vi følge Lene Espersens tankegang , ja så må det jo skyldes at de allerede ved underskriftens afgivelse vidste at det var ikke noget de havde tænkt sig at respektere eller overholde
  Besvar med citat
Gammel 15-09-2007, 20:21   #4
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu blander jeg lige to indlæg sammen sorry, prøv at følge mig den der kan
Det gør du ikke mere. Jeg har lige delt tråden (Træd varsomt http://www.k10.dk/showthread.php?t=1589 ) i to, så disse to emner ikke fletter ind i hinanden.
  Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 14:53   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Handicapkonvention underskrives TIDLIGST i 2009

Ja, der syltes og syltes.

Citat:
Spørgsmål nr. S 843:

”Hvordan prioriterer regeringen ratifikationen af Handicapkonventionen?

Svar:

Jeg kan henholde mig til de i spørgsmålet nævnte besvarelser om Danmarks ratifikation af konventionen.

Regeringen er fortsat indstillet på at ratificere konventionen snarest mulig.

Forinden ratifikationen kan gennemføres er det nødvendigt at gennemføre et grundigt forarbejde, som bl.a. består i at tilvejebringe en oversættelse af konventionen og at gennemføre en undersøgelse af om konventionens bestemmelser kræver lovændringer i forhold til dansk lovgivning.

Oversættelsen af konventionen omfatter en undersøgelse af konventionens begreber og terminologi i forhold til dansk lovgivning og handicappolitik. Velfærdsministeriet har i den forbindelse valgt at inddrage Danske Handicap*organisationer i processen i overensstemmelse med konventionens artikel 4, stk. 3.

Det er endvidere påkrævet at gennemføre en undersøgelse af konventionens bestemmelser i relation til lovgivningen indenfor alle relevante fagministerier, der berøres af konventionens bestemmelser. Med forbehold for at de enkelte delprocesser i ratifikationen kan vise sig at være mere tidskrævende end forudset, kan jeg oplyse, at regeringen forventer at kunne ratificere konventionen i begyndelsen af 2009.



Karen Jespersen
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0318/index.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 14:55   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
I Sverige som er et udviklet land har handikappede ret til at klage deres sag til FN men I Danmark som jeg vil betegne som sygt må de ikke for politikeren Karen Jespersen. FLOVT...Ja mere og mere...kommer der ikke snart nogle gode nyheder

http://politiken.dk/indland/article629353.ece

Handikappede nægtes klageorgan

Modsat svenske handikappede får de danske nej til at klage over deres vilkår til FN.

I april sidste år begrundede velfærdsministeren sin holdning i et svar til Folketingets Socialudvalg.

»Så længe der ikke foreligger en fortolkningspraksis om omfanget af de forpligtelser, som de deltagende stater kan blive pålagt vedrørende de økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder, finder regeringen det ikke hensigtsmæssigt at tiltræde tillægsprotokollen«.

Det synspunkt fastholder Karen Jespersen i en e-mail til Politiken:

»Danmark har et tilfredsstillende rets- og klagesystem. Det gælder også for personer med handikap. Ved at sige ja til tillægsprotokollen risikerer vi, at en international uafhængig komité kan tilsidesætte afgørelser truffet i det danske retssystem«.


Ja det ville taberen Karen J ikke kunne lide for der ville være mange klager og hun ville tabe sager.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 21:12   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, desværre har hun nok ret med sin konklusion.


Citat:
Det er jo indlysende, at regeringen ikke har tænkt sig at gøre sit bedste for at implementere handicapkonventionen, men hvorfor melder de så ikke bare ærligt ud og siger det, som det er - at de ikke mener, det er noget, de (vi) skal bruge tid og ressourcer på i det danske samfund - det ville da i det mindste være ærligt, men så risikerer de jo også, at deres vælgere indser, hvor inhumane og kyniske, de er i deres politik over for samfundets mest udsatte og svage grupper.

mette valentin

medlem er regionsbestyrelsen i SF Syddanmark, Lervadvej 20, Ullerslev
http://www.fyens.dk/article/1164575:...eden-blev-kort

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 02:50   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og nu har vi så begyndelsen af 2009, og handicapkonventionen er stadig IKKE underskrevet.

Sjovt nok er regeringen i stand til at lovgive lynhurtigt med høringsfrister, så ingen kan nå at give høringssvar.

Regeringen kan endda lovgive med tilbagevirkende kraft.

Tænk, hvis de OGSÅ ville gøre det til GAVN for de syge og handicappede.

Men underskrivningen lader stadig vente på sig.... SUK!!!

Citat:
Spørgsmål nr. S 1153:



”Hvornår agter ministeren at fremsætte forslag i Folketinget, der giver grundlag for ratifikation af FN´s konvention om rettigheder for personer med handicap?”





Svar:



Danmark underskrev FN’s konvention om rettigheder for personer med handicap (FN’s handicapkonvention) 30. marts 2007. Handicapkonventionen blev oversat til dansk medio 2008, og i øjeblikket pågår arbejdet med at forberede dansk ratifikation af konventionen.

Velfærdsministeriet står som handicapkoordinerende ministerium i spidsen for dette arbejde. Der er nedsat en tværministeriel arbejdsgruppe, som i øjeblikket arbejder intensivt på at afdække konsekvenser og forudsætninger for ratifikationen, herunder eventuelle juridiske og økonomiske konsekvenser.



Det bemærkes, at dette arbejde er temmelig omfattende blandt andet henset til, at stort set alle ministeriers ressortområder er berørt af konventionen.



Det er imidlertid fortsat håbet, at et beslutningsforslag om ratifikation af konventionen kan fremsættes i løbet af foråret.







Karen Jespersen

http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0205/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:04   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er åbenbart et led i regeringens spareplaner at undlade at forholde sig til handicappedes retssikkerhed.

Citat:
Det er suspekt ikke at kunne klage

Århus Stiftstidende, 1. sektion, side 8
03.03.2009


Til FN's handicapkonvention er der en tillægsprotokol, som betyder at man kan klage til FN over diskrimination på grund af handicap. Det kan ske, efter at alle ankemuligheder er udtømt og alle retsinstanser har været forsøgt. Men denne del af konventionen vil den danske regering ikke tilslutte sig.

"Konventionen (er) til dels affattet på en sådan måde, at der til deltagerstaterne er overladt en bred margin for fortolkning. Dette gør det vanskeligt at forudse udfaldet af en eventuel klageprocedure," siger velfærdsminister Karen Jespersen (V) til Stiften gennem sit pressekontor.

Formanden for Danske Handicaporganisationer, Stig Langvad, forstår ikke regeringens holdning. "Det er som om, regeringen ikke rigtigt vil være med i FN-konventionen alligevel, når man ikke vil være med til, at folk kan klage.
Det virker suspekt, som om man ikke har helt rent mel i posen," siger Stig Langvad.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:14   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Godt du hev den frem Zuza sad selv lige forleden dag og tænkte på det for var der ikke noget med at der ville være flertal uden om regeringen for at der skulle underskrives ?

Gad vide hvad der sker med det ... suspekt er det i hvert fald ...


Regeringen har hele tiden så travlt med at forherlige dem selv og fortælle hvor godt de behandler de syge , når så man kigger på sådanne sager som mange af dem herinde så ved vi jo godt at DK ikke er meget bedre end en banan republik befolkningen høre kun om hvor fantastisk det går og desværre tror de på det , men nu er det jo sådan at os der oplever det oplever en helt anden virkelighed end den politikere oplyser om ...

Bare tænk på Benny mon ikke den ville kunne få et andet udslag hvis han kunne komme videre med den, tænk på datatilsynet som åbenlyst ikke varetager deres opgave på betryggende vis ... tænk på ville`s afgørelse nææ er der nogen der har brug for et ekstra klage organ så må det helt bestemt være det her land ..

forholdene bliver ringer og ringer for de syge og handicappet ....
Det væreste er at når man prøver at fortælle det til den raske del af befolkningen så tror de vitterligt at vores retssikkerhed er helt ok...

for det siger politikkerne og vi har jo div ankeinstanser jeg ville heller ikke tro det hvis ikke jeg havde oplevet det på nær hold
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor underminerede Danmark åbenhed om ACTA? Webmaster Politik og Samfund 8 27-04-2012 00:31
Hvorfor må man ikke selv søge FP? Evaave At søge førtidspension 38 03-07-2011 23:56
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver.. N.N Din historie 21 03-03-2009 16:56
Chefen skal ikke underskrive feriebeviset Webmaster K10 Nyheder 0 25-02-2009 01:50
Hvorfor er jeg pludselig ikke berittiget? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 16 28-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension