K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2011, 11:03   #41
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
glemt om hvad din kæreste har af penge ,brug heller tiden på jeres barn.nr2 tjek hvad vi har skrevet ang hvad der han hjælpe dig.snak med komune amtet sagsbehandler osv.de er der for at hjælpe dig.men som sagt igen 3000 er sgu ikke meget tro og det ville su også kunne sige hvis du havde barnet mere vil sige lige så meget som hun har det,og tro mig det bliver sgki ikke billiger
extra er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 12:10   #42
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Et gammelt ordsprog siger - 10 min. fornøjelse = 18 års fordøjelse
Set fra mit synspunkt skulle du skamme dig - du har sat et barn i verden der koster penge - den er ikke længere .
At barnets mor tilsyneladende klarer sig for meget små penge syntes jeg er en stor fjer i hatten til hende - hvad er du så misundelig over.
Hvorfor har du så travlt med at beskrive dit barns mors økonomi for os andre - det er jo chikane .
Og så har det desuden altid været en meget billig måde at være far på med de skatteregler vi har her i landet - at hvis bidragspligten betales ved kasse et - kan en del af beløbet fratrækkes på skattebilletten.

Desuden er du så heldig at du har fundet en ny kæreste der er med til at betale for dine udgifter .

Bliv dog voksen og erkend at du har forpligtelser overfor dit barn nu det er sat i verden af dig -
Kunne ikke være mere enig!

Prinsen tag dit ansvar, for din datter!
Og ellers så meld helt fra men bidraget slipper du aldrig for, glæd dig bare over den tid der gik før din uuuuh så "grimme" ex kræver dig for det der egentlig er en helt normal ting blandt forældre.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 12:56   #43
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Når alt fra min side er betalt er der nul og niks tilbage!
Lige pt. hjælper min kæreste mig med det økonomiske, da vores varmeregning er steget. Hun betaler det ekstra der er kommet oven i. Og jeg synes altså 3000kr er rigeligt.

Og nu bør jeg så nok fortælle at maden til dem begge er med i faste udgifter. Hun har afsat 2500kr/måned til maden.

For at sige det helt groft så har jeg set hendes budget, da hun har bedt min mor om at kigge det igennem.
Det er på tide du ber din mor blande sig uden om, det er du for gammel til hun gør. Du skal ikke blande dig i din eks øko, det har du ikke ret til og skal bare komme videre selv. Det slider da også for hårdt på dit nye forhold, at du går så meget op i din eks.

Uanset om du har så mange udgifter som du skriver her, skal du betale. Du kan også lade være, men så kan SKAT indeholde det du skylder igennem din revalideringsydelse/løn osv. Hvis man skal ha henstand med noget som helst, kigger det offentlige kun på udgifter der vedrører husleje, lys varme, alt andet er uvedkommende for dem.

Er din gæld lavet efter du har fået barn, er det vel din egen skyld du har den situation du har. Havde du boet sammen med moderen nu, havde du jo også haft problemer med at ku' forsørge et barn, ikk?

Få styr på det, du har ikke andet valg, hun har retten på sin side.
Pophår er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 13:10   #44
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Det er på tide du ber din mor blande sig uden om, det er du for gammel til hun gør. Du skal ikke blande dig i din eks øko, det har du ikke ret til og skal bare komme videre selv. Det slider da også for hårdt på dit nye forhold, at du går så meget op i din eks.

Uanset om du har så mange udgifter som du skriver her, skal du betale. Du kan også lade være, men så kan SKAT indeholde det du skylder igennem din revalideringsydelse/løn osv. Hvis man skal ha henstand med noget som helst, kigger det offentlige kun på udgifter der vedrører husleje, lys varme, alt andet er uvedkommende for dem.

Er din gæld lavet efter du har fået barn, er det vel din egen skyld du har den situation du har. Havde du boet sammen med moderen nu, havde du jo også haft problemer med at ku' forsørge et barn, ikk?

Få styr på det, du har ikke andet valg, hun har retten på sin side.
Nej det havde jeg nok ikke. Men synes stadig det er forkasteligt at folk har så travlt med at JEG har sat et barn til verden som jeg SKAL forsørge. Som skrevet tidligere (desværre i en knap så pæn tone) så snød min eks-kone mig, og derefter har jeg intet valg økonomisk.

Synes faktisk mange kvinder kan være meget egoistiske på det område.
Eks. Jeg kom til verden, pga et sprængt kondom. Min "far" prøvede at beskytte sig selv, fordi han ikke var klar til børn. Det valgte min mor at ignorer, og i 18år var han tvunget til at betale til mig, et barn han ikke ønskede.
Høre tit folk sige der skal 2 til at lave børn, men det er jo bare sjældent at mandens mening tæller når det kommer til stykket.
Prinsen er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 13:33   #45
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er da træls at din eks snød dig, og heller ikke rimeligt.

Men nu handler det jo ikke om hende... men barnet.

Du kan da være alt det sur du vil på hende.. men du må ikke lade det gå ud over et uskyldigt barn...

Du har selv stået med en vrangvillig far, så du må vide hvad det gør ved et barn...

Du behøver intet at have med hende at gøre... aflevering og hentning i forbindelse med samvær kan ske i institution... og så er der en taske med tøj frem og tilbage.

Det lyder jo også til at du gerne vil være far for din datter... og det er det der betyder noget. Så få det bedste ud af den situation du er havnet i.. nemlig din datter.

Betal og lad være med at ærgre dig over de penge.. det er din datter der nyder godt af dem.. ikke din eks... det er ikke en overskudsforretning at få børn.

Med hensyn til din mor og det sprungne kondom... jamen så var det jo lige som for sent. De havde valgt en metode der ikke var sikker, og måtte begge tage konsekvensen af at du var skabt... og det klarede din mor så en hel del bedre end din far..

Hun valgte jo ikke at ignorere det, hun lod ham jo bruge kondomet.

Man kan aldrig pålægge nogen en abort, imø er undfangelsen sket ved befrugtningen, og al afbrydelse er afbrydelse af liv.

Og at forvente at nogen skal gennemgå det, blot for at man selv kan spare lidt penge, er vildt useriøst...

Som mand løber man simpelthen en risiko.... der er ikke ret meget man kan gøre ved det... og det ved man jo.

Personligt mener jeg at mænd burde have den samme ret, så de kunne forlange at graviditeten blev gennemført.

Jeg har også set mange mænd grædefærdige, fordi de gerne ville have barnet, men kvinden bare selv alene besluttede at ende det.
Pip er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 14:08   #46
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser

Synes faktisk mange kvinder kan være meget egoistiske på det område.
Eks. Jeg kom til verden, pga et sprængt kondom. Min "far" prøvede at beskytte sig selv, fordi han ikke var klar til børn. Det valgte min mor at ignorer, og i 18år var han tvunget til at betale til mig, et barn han ikke ønskede.
Høre tit folk sige der skal 2 til at lave børn, men det er jo bare sjældent at mandens mening tæller når det kommer til stykket.
Ja, men dog,jeg fik barn som 15 årig,og viste altså godt at et kondom ikke var en sikker beskyttelse,det var det ikke den gang det har det aldrig været,jeg syntes du skal få øjnene op for at,din far valte at tage chansen med de sidste % for at det kunne ende i en graviditet da han valgte at bruge kondom,og der efter åben bart valgte den ansvarlige del fra og betalte sig fra det istæden for.

Der er kun en sikker metode og det er afholdenhed....Det ved de fleste

Jeg syntes også at det er forkastligt at sige man er straril hvis men ved man ikke er det,og så bare køre løs og sige bordet fanger-men har du nogle sinde spurt mere ind til den historie,set læge papir eller linde,kunne det tænkes at hun virkelige selv trode på det.

Jeg håber at du kan lægge alt din vrede og skuffelse fra dig og se frem ad,og gøre plads til din datter i din frem tid også,så din datter ikke en dag skriver så du gør om din - "far" du kan være den der bruder mænstret
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 14:09   #47
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Prinsen jeg har ikke svinet dig til!

Du bad om et svar, det fik du.

I øvrigt, så hjælper det en hat at kikke tilbage, det er ikke den vej du skal, men fremad

Det hjælper ingen heller ikke dig, at kikke tilbage på hverken din fars eller din situation før

Du er nød til at sige, nu står jeg her og hva så?

Og der hvor du står skal du betale børnebidrag, som du kan trække fra i skat
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 14:09   #48
Stezu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Stezu er ny på vejen
Exclamation

mange indlæg slettet pga. personangreb

fortsætter det lukkes tråden

gå efter bolden - ikke manden

læs venligst forumregler
Stezu er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 14:17   #49
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Prinsen jeg har ikke svinet dig til!

Du bad om et svar, det fik du.

I øvrigt, så hjælper det en hat at kikke tilbage, det er ikke den vej du skal, men fremad

Det hjælper ingen heller ikke dig, at kikke tilbage på hverken din fars eller din situation før

Du er nød til at sige, nu står jeg her og hva så?

Og der hvor du står skal du betale børnebidrag, som du kan trække fra i skat
Det var skam heller ikke dig jeg mente...
Prinsen er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 21:24   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prinsen, jeg kan godt forstå, at du føler dig rø...... af barnets mor, men det kan du ikke bruge til ret meget nu, du kan ikke skrue tiden tilbage, tingene kan ikke gøres ugjort.

sådan er det bare.

Nu er du nødt til at forholde dig til tingene som de er nu, se fremad og prøv at få det bedste ud af det.

Kort og godt, barnets mors økonomi vedkommer overhovedet ikke dig, lad være med at spekulere over den, du har ingen indflydelse på den.

Min x var på kontanthjælp i mange år, nu er han på fp, han er far til begge mine børn og han har hele tiden haft en aftale med SKAT om, at han hver måned betaler hvad der svarer til det ene bidrag, d.v.s. det samme som du skal betale til dit barn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskudsvist udbetalt børnebidrag Tassi Alt det andet 3 01-03-2013 07:44
ftp og børnebidrag !! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 03-06-2012 09:13
Børnebidrag ???? afterlife Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-05-2011 08:20
børnebidrag ? Den ulykkelige Alt det andet 23 03-09-2010 01:38
Statsforvaltning-børnebidrag-nogen erfaringer? Ninja Alt det andet 36 12-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension