K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2008, 20:43   #11
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Falco Se meddelelser
Hej Gittedl

Jeg giver sku en omgang bare tanken om den hj....døde kvinde skal væk gør da dagen bedre.
Gad vide om vi har den samme jobkonsulent, får jeg har så vundet den eneste af dem der lider af allzheimer ikke let men stærk eller også ja ved ikke lige hvad der er galt.

Har du nogensinde prøvet bare at dumpe ind jeg har endnu ikke været udsat for ikke at kunne træffe hverken ham eller scocialrådgiver, så det kun pga. de har været syge.

Men som jobcenterchefen siger citat: Nu skal du ikke sådan hænge dig i loven
*grin* Nej de hænger sig ihvertfald ikke i loven. De har i hvertfald problemer med at overholde fristen, når man har bedt om agtindsigt.

Har ikke prøvet at dumpe ind i jobcenteret, for jeg bor i Juelsminde, så jeg kommer kun når de indkalder mig. Min jobkonsulent er H. Kjær og har været ... okay (de fåes uden tvivl værrer). Det har bare været lidt som om, at fordi at man kun kan arbejde 15 timer om uge, så er det lidt som om, at de opgiver på forhånd at finde et job til en.

At jeg så har hørt om en der inden for de sidste 3 mdr er blevet godkendt til førtidspension, og at vedkommende nu arbejde i en isenkræmmerforretning 20 timer om ugen + noget overarbejde som der ofte er (og arbejdsgiveren har sagt til vedkommende, at hun kan få lov til at blive der, indtil hun går på folkepension), ja, så bliver jeg altså godt gal i skralden Hvordan fanden kan det lade sig gøre?? Hun burde jo have haft et fleksjob i stedetfor, nu tager hun bare arbejde fra andre, som har mere brug for det
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 20:46   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Medvirke ved hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet


Citat:
Et fagligt højt niveau med en tilgang der bygger på anerkendelse
Gid, det var anerkendelse af borgerne, men det er vist "anerkendelse af lægekonsulenten".
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 21:24   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se, hvad der står i Stellas signatur:

Citat:
Der findes simpelthen ikke fleksjob nok. Arbejdsgiverne vil ikke betale 6000 kr. pr, måned, når de kan få en skånejobber til 34 kr. i timen , det er logik for burhøns
Det forklarer jo, hvorfor borgmesteren støtter det lokale erhvervsliv... men samtidig gør grin med førtidspensionsordningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 22:41   #14
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Kører så bare derover og siger jeg vil ha agterne og når de siger det har vi ikke tid til sige jeg bare jamen så venter jeg imens så har jeg fået dem med det samme

Nu har jeg en der hedder B.Randsby har skal finde en læreplads og det er ikke lykkedes endnu måske fordi har lige pt. er igang med de samme 2 firmaer for 3 gang uden held.

Hvis det passer burde de sku ha en oven i hovedet for det er simpelthen for meget, det burde stoppes og som du siger dem der står og er godkendt til Fleks skulle jo ha chancen istedet for.

Nu er jeg ikke selv godkendt til fleks ikke dårlig nok men skal tage en ny uddannelse så prøver at finde en læreplads inden for Lager/logistik ( det samme som jeg var i arbejdsprøvning i 4 uger 20 timer om ugen, hvor kommunen stoppede det da de ikke turde ta ansvaret for det mere planen lød ellers på 13 uger) 10 dage efter var jeg klar til fuldtids job.
Det var så den afklaring af arbejdsevnen jo jo
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 22:46   #15
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej falco hvor mange arbejdsprøvninger er du blevet slæbt igemmen?
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 23:01   #16
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
kun de 4 uger den skriftlige aftale gik på 13 uger men da jeg havde afholdt møde med jobkonsulenten og afleveret min dagbog ringede hun 2 dage senere og sagde jeg havde sidste dag dagen efter, der var jeg på 4 timer, hvor jeg lagde ca. 4-20 pakker på plads vægt ja det var printplader/let pc udstyr og skrev lidt på pc eller kunne jeg gå rundt som jeg ville, men mit pille forbrug var steget til det dobbelte og jeg gik ved kiropraktiker hver 3 dag for at holde mig oppe.
Dagen efter jeg stoppede blev jeg henvist til speciallæge for 6 gang der fik jeg en tid ugen efter og de modtog journal 2 dage senere hvor jeg samme dag fik at vide nu kunne jeg enten tage i mod revalidering eller bare finde et job men begge dele var på fuld tid.
Dette til trods for at speciallæge faktisk ændrede på de skånebehov der var i fremtiden, nu må jeg da slet intet hvis jeg skal følge ham.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 23:18   #17
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Forige gang fik jeg også at vide at jeg skulle tage mit liv op til revision da jeg jo havde gået 4 år på sygedagpenge, jeg skulle bare arbejde fuldtid da der jo manglet arbejdskraft jeg spurgte om hun havde set på min sag næ sagde hun jeg skulle bare arbejde
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 23:20   #18
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
hehe ja det sku nemt at være i den branche, man gør som man vil og tænker ikke på dem man træder på.

Sørgeligt men desværre sandt
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 00:05   #19
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Klik på billede for større version

Navn:  klaus hj.jpg
Visninger: 177
Størrelse:  18,7 Kb
ID: 74
Klik på billedet !
Mon det er forklaringen på at han er så frustreret at det skal gå ud over alle andre med fysiske problemer
Ved godt at jeg har en syg humor !

Sidst redigeret af tuxon; 01-02-2008 kl. 00:20.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 01:51   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Ja, og så er han kendt for at overdrive.... helt vildt

Ligesom med antallet ubesatte stillinger - manglen på arbejdskrafttt.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Egedal får Borgerrådgiver buster Politik og Samfund 3 24-06-2011 11:37
Nu får fleksere mindre i løn i Hedensted... Stella Politik og Samfund 2 01-07-2010 14:14
Lægekonsulent i Hedensted Supercarla Lægekonsulenternes Rolle 0 24-04-2009 08:55
Hedensted - kontrol zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 27-08-2008 08:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension