K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2012, 16:19   #1
Raptorz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Lokation: Sydlangeland
Alder: 62
Indlæg: 9
Styrke: 0
Raptorz er ny på vejen
Afslag på udgang til have

Hej Alle sammen

Jeg har lige fået afslag på at få en udgang til haven ,en rampe fra mit soveværelse til haven. Så skal jeg igang med at anke... Er sgu træt af hver man søger om noget siger kommunen nej.... Helt bevidst og lader den blive prøvet ved ankenævnet

Når men jeg er altså ben amputeret til midt op på låret efter en mislykket knæ operation med derfor følgende fantom smerter og en masse arvæv som gør at jeg ikke kan bruge protese , samt været i en arbejdsulykke hvor jeg brækkede ryggen 2 steder samt fik revet en masse nerver over...Så i dag har jeg kroniske smerter 24/7/365 ....Og at mit andet knæ er helt ødelagt går med støtteskinne på det ... De vil ikke røre det ben med en ildtang, da de er bange for at det samme skal ske det som med det andet.... Det betyder at jeg enten sidder i kørestol eller humper rundt på må og få på krykker..... kan ikke gå ret langt på krykker eller i kørestol på grund af smerter...
Kan ikke tåle at vride mig i ryggen , mine arme,håndled og skuldre, slidte af mange års brug af krykker... For det ikke også skal være lyv har de opdaget at jeg også har leddegigt , så nu er jeg på mtx medicin (Methotrexat) udover alt det andet skidt , jeg hiver indenbords....

Det var så lidt om min baggrund for at søge om rampen ud til haven....For at komme ud i haven kan jeg gøre 3 ting ....

1. Humpe ud igennem køkkenet, hoppe 2 trin ned til bryggerset,dreje og åbne døren ud til haven , hoppe 1 trin ned..... Kan ikke komme derud med min kørestol.
Jeg har fået bevilget en kørestol som står inde på værkstedet, så hver gang skal jeg hoppe hen på krykker , åbne døren ind til værkstedet stadigvæk på et ben , hive kørestolen baglæns ud over dør trin balancere stadigvæk på et ben , åbne den og endelig kan jeg sætte mig ned og mit eneste ben der er tilbage gør så ondt og mit knæ værker ,hæver. underbenet hæver og bliver fyldt med væske så man skulle tro at den ville sprænges.

2. Er køre i kørestolen ud af hoveddøren , ned af rampen prøve at køre kørestole igennem vores indkørelse , hvor der er langt granit sten .... Forhjulene synker i samt de store hjul , umuligt at trække sig igennem .... Altså fuldkommen umuligt...

3. Det samme som ovenover men kun der hvor granit stenene begynder, skal enten humpe hen til el scooteren sætte mig op på den , køre den ned til min havelåge(stor havelåge da vores have traktor og hænger skal kunne komme igennem) Køre min scooter helt skråt hen i hjørnet , strække mig alt hvad jeg kan, 100 % belastning i skuldre ,arme og især min ryg ..med fare for at jeg kommer til at sidde fast i den stilling da min ryg kan finde på at låse.Bakke med scooteren samt holde i dørhåndtaget på havedøren....Det kan simpelthen ikke lade sig gøre...hvis jeg skulle være så heldig at kunne få hjælp til at åbne døren , skal den jo også lukkes igen, altså vrid den anden vej for arme ,skuldre og ryg.... så skal jeg prøve at scooter hen til døren hvor min rullestol står bag døren og samme proces som oppe i 2.'eren.

Skulle bare lige have luft
Raptorz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 16:25   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan sg være træls at danse med dem...

Hvad står der i dit afslag....altså begrundelsen for afslaget...du har vel fået det skriftligt...

Men det er sg sørgeligt at de forsøger at sparer nogle penge på denne måde...og de sparer jo i det lange løb intet....da det bliver væsentligt dyrere da du jo anker deres afslag....og en anke koster betydeligt mere end en rampe...man fatter ikke logikken...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 16:37   #3
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Ville det ikke løse det hele at få lagt en række fliser på det stykke af indkørselen du skal igennem.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 17:10   #4
Raptorz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Lokation: Sydlangeland
Alder: 62
Indlæg: 9
Styrke: 0
Raptorz er ny på vejen
Jeg har bedt om at få afslaget skriftligt...Skulle komme en af dagene...
flexjober: Syntes du at det kan være rigtigt, for at komme i min have at jeg hver gang skal frem og tilbage omkring huset ???
Raptorz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 17:26   #5
EnClair
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 18
Styrke: 12
EnClair er ny på vejen
Det er jo en løsning

Samfundet skal spare, og det virker ikke decideret urimeligt, at du skal en lille omvej for at komme ud i din have. Desuden vil det jo løse problemet hurtigere end at vente på kommunen.
EnClair er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 17:33   #6
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
jeg ved ikke om det er rigtigt eller ej men tænker bare på sådan har alle der ikke lige tilfældigvis har en havedør det, raske eller ej.
Jeg er selv dårlig gående og skulle også rundt om huset for at komme i haven men nu har jeg selv sparet op til en havedør

Vi skal jo også huske på at der kun er en bestemt pose penge til hjælp og kræver vi ind for noget vi kan undvære så er der måske en i den anden ende som får afslag på noget de ikke kan undvære
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 18:51   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja der er mange, der må rundt om huset for at komme i haven. Det er nok ens egen pengepung, der må betale. Det offentlige er jo ikke til alt. Men held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 18:51   #8
Raptorz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Lokation: Sydlangeland
Alder: 62
Indlæg: 9
Styrke: 0
Raptorz er ny på vejen
Jamen så skal jeg da nok lade være med at ansøge om at få det ...da det er at kræve ( Ironi kan forkomme ). Jamen sikke dog noget underligt sige , du siger hermed at jeg ikke skal søge om at kunne komme ud i min have ,fordi det bliver taget fra nogen som søger noget andet men kan ikke få det fordi jeg får det ..
Det er da fint at du kan spare sammen til en dør (godt for dig ) Men det kan jeg altså ikke fordi min medicin regning er så høj ...næsten 15.000 kr. Så de penge du bruger på en dør bruger jeg på medicin.
Raptorz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 19:00   #9
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Hvis din medicinregnig er på 15000 kr i egenbetaling, synes jeg du skulle forhøre dig hos din læge om muligheden for, at denne søger om enten kroniker- eller enkelt- tilskud til dig. Og hvis ingen af disse er en mulighed for dig, at du så undersøger muligheden for om du hører under §100 (merudgifter).
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 19:18   #10
Raptorz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Lokation: Sydlangeland
Alder: 62
Indlæg: 9
Styrke: 0
Raptorz er ny på vejen
Ville jeg oxo gerne ...men grænsen for at få kronikker tilskud er 16000 kr. desværre og jeg bor i en kommune som udgangs punkt siger nej til alt .
Dagen efter jeg havde fået taget benet ringede min sagbehandler op.For når jeg kom hjem fra hospitalet skulle jeg jo bruge en kørestol, fik at vide at jeg kunne leje en til 1000 kr. om måneden, så jeg lånte hospitalets i næsten 1 år mens sagen kørte. Sådan er det hver gang man skal søge om noget med denne her kommune.
Raptorz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på §17 jango Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 14-02-2013 22:22
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension