K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2012, 15:49   #11
Stefania
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Stefania er ny på vejen
Uddrag fra familieadvokaten: Der kan ifølge retsplejelovens §513 stk.1 ikke foretages udlæg i erstatning for invaliditet eller tab af forsørger eller i godtgørelse i forbindelse hermed, hvis beløbet tilkomme skadelidte eller den som har mistet en forsørger. Er beløbet udbetalt, kan udlæg dog ske, [I][B]medmindre summen ved indsættelse på særskilt konto i bank eller sparekasse eller på anden måde er holdt klart adskilt fra skyldnerens øvrige formue. Tilsvarende gælder om renter og udbytte af kapitalen.

Har selv fået en rimelig erstatning for arbejdsulykke og er i dag FP. Pengene er brugt til div. ting og nedbringelse af gæld. Sidder i eget hus til en meget billig husleje. Har indledt gældssanering, da gælden stadigvæk er håbløst stor. Dette kan godt lade sig gøre, også uden at det går ud over kreditorbeskyttet penge og selv om vi bliver i eget hus ( da udgifter hertil er mindre end ved en lejebolig og der ingen friværdi er)
Ved gældssanering udpeger skifteretten en adv. som du ikke skal betale for, men som hjælper med at lave et overslag over dine indtægter og udgifter ( tag ikke fejl, adv. er ikke din, men skifterettens medhjælper)

Håber at dette kan være dig behjælpeligt.
Stefania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 09:28   #12
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej Maja-bell. Det du har fået udbetalt er en forsikrings sum fra din pensionskasse kunne jeg forestille mig? Den kan ikke komme ind på kreditor beskyttet konto.

Men der var ingen som rørte mine da jeg fik dem udbetalt, men skal ikke kunne sige hvordan det forholde sig med dine og din situation. Jeg betalte gl gæld for dem, og var glad for at slippe for den byrde, da jeg blev førtidspensionist, og ikke havde meget at rutte med mere. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 10:16   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan selvfølgelig ikke få gældsanering, hvis du har frie midler, du kunne afvikle din gæld med. Minus som nævnt i andre indlæg erstatning på kreditorbeskyttet konto.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 10:20   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Checken gælder kun de 20 dage, derefter skal du have firmaet til at sende dig en ny...
Hvis banken alligevel indløser, er det på bankens egen risiko..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 10:35   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
indlæget slettet da det en gammel tråd

vil da spørge trådstarter i steden for om hvordan det så er gået siden håber du har kunnet beholde din erstatning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 12-09-2012 kl. 10:39.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension