K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 15:23   #1
shogun
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
shogun er ny på vejen
Hej min bror har brug for støtte!!

Dette handler om min bror på 21 år.

Lidt kort fortælling om min bror! For næsten et år siden har han haft et alvorligt problem. Han blev skudt 2-3 skud og var døende. Men gudsklov blev han reddet. De mennesker som skød ham er fra bande miljø og de sidder inde lige øjeblikket(de kommers snart ud..pga for lidt beviser) og andre fra bandemiljø giver min bror trusler hele tiden. os familien har prøvet at give støtte og prøvet at holde øje med ham. familien er flyttet til en anden by... og min bror kan ikke sove om natten og har virkeligt brug for hjælp. Jeg som store bror har prøvet at hjælpe ham før , men han vil ikke lytte ,han bor ikke tryg og kommer aldrig ud af huset... kan ikke stå op til studiet(pga sove problemer og depression) som han selv har valgt. Su har stoppet hans økonomi....han har et lejlighed. som skal betales. Nu hvor jeg har snakket med ham efter så lang tid og sagt til ham at kan ikke leve på sådan måde. Of fået ham til fornuft. Nu hvor jeg tag ham til kommune og forklaret hele histoien at han er bange for sit liv plus han skal have støtte både en mentor som kan være hele tiden med ham. Min bror vil gerne gennemfører en uddannelse, men det kræver at han skal have hjælp. Og han siger at han vil gerne have mig som mentor(efter jeg selv er blevet fyret fra arbejde). Hvis det ikke har været mig , så har han stadige haft brutalt deprission og forvirret. jeg skal til hans læge imorgen. Jeg plejer at brug tid på ham, kører ham til træning, genoptræner pga han blev skudt i maven ..han har mange problmer med fysiken, men jeg prøver at hjælpe ham.... det sjove er at han vil gerne tag sig sammen og komme videre med sit liv(uad til), men det kan han ikke alene efter alt det der er ske. så jeg vil gerne have at i hjælper os.

Vi skal til kommune på fredag(30.03.2012) (han har søgt om kontant hjælp og har afleveret alt papir) plus enkeltydelse.

1) Kan min bror få mig som hans mentor som hjælper ham med alt især , manden kan ikke stå op morgen(pga hans depression, ondt i maven pga bevirkninger af skud) og han kan heller ikke fortage sig noget, hvis der ikke er en som har tillid til ham plus kender ham rigtigt godt. Manden vil ikke engang sove der hvor han bor , han sover hele tiden hos andre ...sine forældre og bekendte. Han er bange for sit liv. som vi alle er...især fra bandemiljø. han skal altid kigge til skuldren...

jeg vil gerne have ham tilbage..det kræver at man er 24 timer med ham. og jeg vil gerne hjælpe ham.

2) Hvad skal læge skrive til os, hvis kommune skal tage vores sag alvorligt.. By the way kommune ved godt vores situation. Bare vi gøre det rigtigt. meget gerne rådgivning

3) hvilken forløb kommer han til at få fra kommune når situation ser sådan ud. Og hvor meget/hvilken hjælp kan vi få fra dem... Min bror vil gerne gennemgå en uddannelse.(vuc, HF)...men han er ikke normalt....student...det kræver at nogen skal hjælpe ham hele tiden, så han føler sig tryg.

4) Kan han få mentor støtte på skolen, mentor støtte fra jobcenter til hjælp til økonomi, møde frem på skole(mentor), strukturere hverdagen... Jeg vil gerne være rådighed hele tiden hvis kommune giver os bevilliger os.
Jeg håber i vil give os det bedste rådgivning ! især det med at få berettet hjælp fra kommune. Han står til 0 kr hele tiden.

mvh

shogun
shogun er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 15:39   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej shogun
Har du prøvet at snakke med Michael Green fra foreningen TBM ??
Måske han havde nogle ideer, til hvordan det hele kan gribes ad, han har et godt forhold til div. kommuner samt han kender også til trusler...
HELD OG LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 16:10   #3
shogun
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
shogun er ny på vejen
nej det vidste jeg ikke ,men jeg kontakter ham

tak for det .. jeg kontakter ham

kan du hjælpe mig med det!

Vi skal til kommune på fredag(30.03.2012) (han har søgt om kontant hjælp og har afleveret alt papir) plus enkeltydelse.

1) Kan min bror få mig som hans mentor som hjælper ham med alt især , manden kan ikke stå op morgen(pga hans depression, ondt i maven pga bevirkninger af skud) og han kan heller ikke fortage sig noget, hvis der ikke er en som har tillid til ham plus kender ham rigtigt godt. Manden vil ikke engang sove der hvor han bor , han sover hele tiden hos andre ...sine forældre og bekendte. Han er bange for sit liv. som vi alle er...især fra bandemiljø. han skal altid kigge til skuldren...

jeg vil gerne have ham tilbage..det kræver at man er 24 timer med ham. og jeg vil gerne hjælpe ham.

2) Hvad skal læge skrive til os, hvis kommune skal tage vores sag alvorligt.. By the way kommune ved godt vores situation. Bare vi gøre det rigtigt. meget gerne rådgivning

3) hvilken forløb kommer han til at få fra kommune når situation ser sådan ud. Og hvor meget/hvilken hjælp kan vi få fra dem... Min bror vil gerne gennemgå en uddannelse.(vuc, HF)...men han er ikke normalt....student...det kræver at nogen skal hjælpe ham hele tiden, så han føler sig tryg.

4) Kan han få mentor støtte på skolen, mentor støtte fra jobcenter til hjælp til økonomi, møde frem på skole(mentor), strukturere hverdagen... Jeg vil gerne være rådighed hele tiden hvis kommune giver os bevilliger os.
Jeg håber i vil give os det bedste rådgivning ! især det med at få berettet hjælp fra kommune. Han står til 0 kr hele tiden.

mvh

shogun
shogun er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 16:56   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af shogun Se meddelelser

Vi skal til kommune på fredag(30.03.2012) (han har søgt om kontant hjælp og har afleveret alt papir) plus enkeltydelse.

1) Kan min bror få mig som hans mentor som hjælper ham med alt især , manden kan ikke stå op morgen(pga hans depression, ondt i maven pga bevirkninger af skud) og han kan heller ikke fortage sig noget, hvis der ikke er en som har tillid til ham plus kender ham rigtigt godt. Manden vil ikke engang sove der hvor han bor , han sover hele tiden hos andre ...sine forældre og bekendte. Han er bange for sit liv. som vi alle er...især fra bandemiljø. han skal altid kigge til skuldren...

jeg vil gerne have ham tilbage..det kræver at man er 24 timer med ham. og jeg vil gerne hjælpe ham.

Om du selv kan være menter for din bror, ved jeg ikke, men... (mere om mentor længere nede)... Men du kan fungere som partsrepræsentant for din bror, såfremt du ønsker at køre hele hans sag, som f.eks. med jobcentret. Her kan du f.eks. få din bror skrive et brev, hvor han skriver, at han ønsker du bliver hans partrepræsentant i hans sag (f.eks. i forbindelse med hans ledighed i jobcentret), og skriver han giver dig fuldmagten til det. Og så med hans underskrift. Såfremt du bliver hans partsrepræsentant vil du såvidt muligt få alle brevene som vedr. hans sag osv... Dette er som følge af forvaltningsloven, at du kan være partsrepræsentant for ham. Og oplyse din adresse og tlf.nr..

2) Hvad skal læge skrive til os, hvis kommune skal tage vores sag alvorligt.. By the way kommune ved godt vores situation. Bare vi gøre det rigtigt. meget gerne rådgivning

Nu ved jeg ikke, hvor langt han er henne i en sag i jobcentret, men de har i enhver sag pligt til at tage tingene alvorligt. Men synes man ikke de tager noget alvorligt, så må de hente oplysninger hos hans læge for at få noget derfor som fortæller mere konkret om, hvordan din bror har det. Det er kommunens eget pligt at sørge for at få oplysninger fra hans læge. Det må man så bede dem om at gøre, at indhente oplysninger om hans tilstand. Naturligvis med din brors samtykke.

3) hvilken forløb kommer han til at få fra kommune når situation ser sådan ud. Og hvor meget/hvilken hjælp kan vi få fra dem... Min bror vil gerne gennemgå en uddannelse.(vuc, HF)...men han er ikke normalt....student...det kræver at nogen skal hjælpe ham hele tiden, så han føler sig tryg.
4) Kan han få mentor støtte på skolen, mentor støtte fra jobcenter til hjælp til økonomi, møde frem på skole(mentor), strukturere hverdagen... Jeg vil gerne være rådighed hele tiden hvis kommune giver os bevilliger os.
Jeg håber i vil give os det bedste rådgivning ! især det med at få berettet hjælp fra kommune. Han står til 0 kr hele tiden.

Man kan godt få en mentor via jobcentret til at hjælpe din bror, her er hentet tekst et andet sted fra... (der står i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats, at man kan få mentor), der står f.eks.:

Jobcenteret kan yde støtte til en mentorordning, når en ledig deltager i tilbud efter beskæftigelsesloven, dvs. vejledning og opkvalificering, virksomhedspraktik eller løntilskudsjob og fleksjob. Det samme gælder, hvis ledige tilbydes ordinær ansættelse.
Den lediges behov er afgørende for, om der kan bevilges en mentor. Mentorfunktionen skal være afgørende for, at personen kan deltage i tilbuddet, før der kan bevilges støtte.
Støtten kan være introduktion til uddannelsen, arbejdspladsen eller virksomheden samt vejledning og oplæring i arbejdet.
Mentorstøtten skal rumme mere end det, man på en virksomhed eller en uddannelsesinstitution normalt gør for en ny medarbejder eller en ny studerende.
Arbejdsgiveren eller uddannelsesinstitutionen får dækket lønomkostningerne for den medarbejder, der skal være mentor, ligesom der kan gives tilskud til uddannelse af en mentor.

Jeg ved ikke, hvordan de vil hjælpe ham lige nu. Men de håber måske på, at han får psykologhjælp til at håndtere situationen, sådan som han jo har gennemgået alt det.


mvh

shogun
Jeg har ikke så vildt mange godt råd lige nu, men jeg tænker lidt på, at hvis han har behov for at få nogen til at hjælpe ham til at få en bedre struktur i hverdagene osv... Så er måske en socialpædagogisk bistand noget for ham, her lidt om den hjælp:
http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx
Hvis det var noget, så er det socialforvaltningen, man skal kontakte... Jeg kender en, som får socialpædagogisk bistand, hvor der kommer en 1 gang om ugen og hjælper hende med at forstå breve, få bedre struktur i hverdagene osv... Hun har været meget glad for det, synes jeg.

Jeg har fundet den her side: http://www.offerraadgivningen-fyn.dk/ Måske var det noget at kontakte dem og evt. blive henvist til et andet sted, hvis de mener, det var bedre.

En anden ting... Husk det her er et offentlig forum, så alle kan læse, hvad du skriver. Det er bare så du ikke kommer til at afsløre noget, der kan bringe din bror i fare, kommer jeg til at tænke på. Håber din bror får en bedre hverdag hen ad vejen. Og rart at han har en bror, som meget gerne vil hjælpe ham.


Tilføjelse: Kommer i tanke om, at jeg kender det her sted lidt: RCT: http://www.rct.dk/rehabilitering.aspx De hjælper nogle, der har været udsat for nogle ret meget traumatiske oplevelser.... Din brors læge kan evt. henvise ham dertil: http://www.rct.dk/rehabilitering/henvisning.aspx
Jeg kender dem via mit arbejde, hvor de har hjulpet de her mennesker med noget hjælp fra kommunen osv (kontakt med kommunen)... Jeg synes næsten, det måske vil være et sted for din bror, men det kan du/I nok selv bedst vurdere... Blot en tanke.

Sidst redigeret af curls; 27-03-2012 kl. 17:04.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 17:26   #5
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej shogun

Tror det er dette du leder efter, jeg ved han har hjulpet mange eks rockere
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Støtte til bil. SoLost Alt det andet 4 11-04-2010 16:52
§34 særlig støtte nille60 Alt det andet 24 27-02-2010 21:32
Jeg har virkelig brug for støtte... sara Alt det andet 33 22-06-2008 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension