K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2012, 21:51   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det skulle også meget gerne være ens
da en lægekonsulent er ansat til at oversætte lægepapir så en sagsbehandler kan forstå dem
men hvis din læge har skrevet på dansk fremfor latiin, så vil det se meget ens ud

men udfra det du skriver, så kan din sagsbehandler vist ikke komme uden om indstilling til pension med eller uden kontrol
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 22:28   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja og lægekonsulenten skriver om en pension med kontrol om 3 år.
Hvis det var min sag så ville jeg høre sagsbehandleren om, med henblik på hvad at du skal påbegynde opholdet på arbejdsmarkedsskolen. ( på papiret )

Dog jeg kan faktisk allerede nu ser en mulighed i dette forløb for at arbejdsmarkedsskolen kan være det sidste trin før sagsbehandlerens indstilling af dig til FP….
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 11:49   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvis det var min sag så ville jeg høre sagsbehandleren om, med henblik på hvad at du skal påbegynde opholdet på arbejdsmarkedsskolen. ( på papiret )

Dog jeg kan faktisk allerede nu ser en mulighed i dette forløb for at arbejdsmarkedsskolen kan være det sidste trin før sagsbehandlerens indstilling af dig til FP….
Hvad er arbejdsmarkeds skolen for noget?

Jasch du kan umiddelbart ikke blive sendt ud i noget igen når lægekonsulenten skriver at det vil være meningsløst. Vi kan så håbe på at nævnet er enig med ham og din sagsbehandler, hvis hun holder sig til ham.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 11:56   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er sikkert et reva center

men det kan jeg ikke se nogen mening i, sådan som sagen ligger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 12:25   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg er osse blevet trukket ud af det forløb på arbejdsmarkedsskolen som gik på 4 uger jobsøgningskursus efterfulgt af 8 ugers virksomhedspraktik.

Min sagsbehandler og den faglige teamleder er ikke enige med lægernes og lægekonsulentens vurdering.

Men hvordan de vil komme udenom det skrevne, ved jeg ikke.......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 14:07   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min lægekonsulent skrev også at min psykolog havde frarådet endnu en arbejdsprøvning og at han også selv mente at jeg næppe ville få det bedre.

Alle papirer skreg ingen behandlings muligheder, varrig lidelse og alt det der skal stå. Alligevel mente pensionsnævnet at man da kunne prøve med en arbejdsprøvning ala Espelunden trods alt. Min daværende sagsbehandler mente også at der måtte være behandlingsmuligheder, men kunne ikke lige pege på hvilke.

BAN var så åbenbart enige med hende. Nu har jeg fået en ny sagsbehandler og en arbejdsevne vurdering der skriger til himlen om pension, så nu må vi se hvad vej vinden blæser for de sags ansvarlige.

Held og lykke til dig Jasch. Hvorfor er din sbér mm. ikke enige med lkén bl.a?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 20:29   #17
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
EE min sb har modarbejdet mig siden dag 1, en af de typer som elsker magtmisbrug og trusler i sagsbehandlingen.

Jeg har på intet tidspunkt haft mulighed for medvirken til behandling af min sag, alle beslutninger/afgøresler er truffet hen over hovedet på mig.

Sb og den faglige leder underkendte jo min arb. prøvning pga 5 sygedage på 3 mrd.
Hvorimod speciallægen og lægekonsulenten mener at den var retvisende.

Venter i spænding på hvad der skal ske fremadrettet, fordi min RP er så propfuld af sagsbehandlers forudindtagethed overfor mig, jeg har ikke deltaget i udarbejdelsen af den og genkender slet ikke det billede af mig, 2 gange har jeg haft mange kommentarer som min sb har nægtet at indføre.

Lidt meget op af bakke....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 23:58   #18
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Der foreligger en lang konklusion foran det sidste her jeg skriver:

Med baggrund i sagens samlede oplysninger vurderes det ikke realistisk, at yderligere afklaring af arbejdsevnen vil kunne bidrage til at xx vil kunne genoptage arbejde og blive selvforsørgende, ej heller på særlige vilkår.
Det vurderes, at der har været iværsat relevante tilbud i forhold til at hjælpe xx i job, samt de nødvendige skånehensyn har været tilgodeset i forhold til xx fysiske og psykiske begrænsninger.
På baggrund af de gennemførte afklaringsforløb samt den helbredsmæssige situation vurderes skånehensynen så massive, at der ikke kan iværksættes revalidering eller ansættelse i fleksjob. Arbejdsevnen lader sig ikke anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning eller anden lovgivning.

På baggrund af ovenstående oplysninger kan jeg ikke vurdere om hun er til revalidering, fleks eller førtidspension.

Øhhhh, hvad er problemet ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 00:17   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Der foreligger en lang konklusion foran det sidste her jeg skriver:

Med baggrund i sagens samlede oplysninger vurderes det ikke realistisk, at yderligere afklaring af arbejdsevnen vil kunne bidrage til at xx vil kunne genoptage arbejde og blive selvforsørgende, ej heller på særlige vilkår.
Det vurderes, at der har været iværsat relevante tilbud i forhold til at hjælpe xx i job, samt de nødvendige skånehensyn har været tilgodeset i forhold til xx fysiske og psykiske begrænsninger.
På baggrund af de gennemførte afklaringsforløb samt den helbredsmæssige situation vurderes skånehensynen så massive, at der ikke kan iværksættes revalidering eller ansættelse i fleksjob. Arbejdsevnen lader sig ikke anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning eller anden lovgivning.

På baggrund af ovenstående oplysninger kan jeg ikke vurdere om hun er til revalidering, fleks eller førtidspension.

Øhhhh, hvad er problemet ?
Det er da vist en der modsiger sig selv en del (ihvertfald hvis det er en fra kommunen der har skrevet det jeg har lavet med rødt)... det står jo næsten direkte i den konklusion at det er førtidspension du skal ha... alle andre ting er jo sådan set afskrevet .. pga massive skånehensyn..

Håber for dig at det snart kommer til at gå i orden for dig.... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 00:47   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja jeg fatter simpelhen nada......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension