K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2012, 18:33   #21
Babyrex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Lokation: Helsingør
Alder: 34
Indlæg: 24
Styrke: 14
Babyrex er ny på vejen
Hvad med at klage til din læge?

Og nej tingene kan ikke fikses på 2 min. Jeg er blot 22 år, men har tilbragt 3 af det i det komunale. Og nej jeg er ikke blevet rask - og jeg bliver det måske aldrig.

Men derfor gider jeg da ikke at se negatvt på det. SB og lægen lægger nok mærke til den måde man tackler det på, og hvis man fra start af har en forventning om at de er for dumme og langsomme, så skal man ikke forvente den store hjælp.

Bare min mening.
Babyrex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 02:11   #22
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Nu taler jeg ikke om en SB og læge, der er for dum eller for langsom. Jeg taler om en SB, der ikke er til at tale med overhovedet, og ikke har været det fra dag et.

Jeg har lige i dag modtaget et brev om udskydelse af afgørelsen. Jeg har endnu ikke modtaget en ressourceprofil eller andet. For ikke at tale om det møde, jeg har krav på.

Hvor finder jeg afgørelsen D-9-02 ?
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 10:10   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alle afgørelser kan du finde på Ankestyrelsens hjemmeside.

her kan du også kikke efter andre relevante afgørelser der kan bakke din sag op.

VH Ppiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 14:11   #24
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Jeg har fået et brev om, at jeg skal søge kontanthjælp. Men jeg har stadig ikke været til møde ang. min ressourceprofil, og de har ikke truffet en endelig afgørelse, om de kan forlænge mine sygedagpenge med 39 uger.

Mine sygedagpenge stopper her d. 31.01. Den dag skal jeg også til et netværksmøde, men min fagforening har ikke mulighed for at komme med den dag.

Jeg aner hverken ud eller ind mere.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 14:23   #25
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Den er faktisk nem nok at forklare den der...

Grunden er at uanset hvad så stopper sygedagpengene efter 52 uger, hvis der IKKE på forhånd er truffet afgørelse! Dvs. at de er en "sikring" så du har mulighed for at få kontanthjælp fra dag 1. (hvis du vel at mærke opfylder betingelserne). Når du ikke er partshørt i ressourceprofilen endnu, eller de har truffet en afgørelse om forlængelse ændrer det ikke på det.

Så har du ikke hørt noget d. 31, så vil heg råde dig til at gp ned og sige "her er jeg" til jobcenteret, så det er registreret at du har været der ang. kontanthjælp denne dag.

Kommunen må gerne meddele stop af sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, når det handler om varighedsbegrænsningen (de 52 uger) fordi det antages at alle er klar over at maks. tiden normalt er 52 uger. De må også gerne meddele forlængelse med tilbagevirkende kraft, men dog maks i 4 uger. Og det skal de meddele dig. Det kaldes "udsættelse af afgørelse" og den bruges hvis de mangler informationer.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 14:38   #26
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Jeg forstår så slet ikke, at de vælger at trække det hele på den her måde.

De har valgt en dato, hvor jeg ikke kan få de personer med, som jeg har bedt om at deltage.

Hvor længe kan de trække en partshøring?

De siger, at de mangler papirer fra smerteklinikken, men disse har jeg fået en kopi af allerede for flere dage siden. Jeg har tilbudt at scanne de papirer ind og sende til dem, så vi kunne afholde mødet i dag, som oprindelig var planen. Dette har min sagsbehandler afslået, da hun vil have papirerne direkte fra klinikken.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 14:40   #27
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du har ret til at bede om at få flyttet mødet da din bisidder/partsrepræsentant ikke kan deltage... Du skal bare minde dem om retssikkerhedsloven :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 14:47   #28
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Tak, det vil jeg gøre.

Det passede vist ikke lige ind i deres planer, at jeg ville have min socialrådgiver fra fagforeningen med ;o)
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:13   #29
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Nu har de også fået papirerne fra Give. Min sagsbehandler ville ikke have, at jeg sendte dem til hende, men hendes chef ville godt ;o)
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 10:30   #30
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Hvad gør man nu? De kan åbenbart ikke finde en dato, hvor alle parter kan møde op?
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 03-04-2012 08:53
Ny sagsbehandler :) Thomas1981 Alt det andet 4 10-01-2012 06:07
Må sagsbehandler det? helle2440 Alt det andet 19 19-01-2011 10:54
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension