K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 15:35   #1
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Unhappy SÅ bange

I overmorgen skal jeg på Skejby Sygehus i forbindelse med udredningen for Kronisk Træthedssyndrom (ME). Jeg skal til en af deres psykiatere og have undersøgt/udelukket om det er en depression der forårsager alle symptomerne, har lægerne sagt. Fint nok så langt - selvom jeg bliver noget nervøs, da jeg i foråret var inde hos en forfærdelig psykiater i Aalborg, Eva Black. Skrækkelig oplevelse.

men så i dag fik jeg brev fra Sygehuset, at det er på Afdelingen for funktionelle lidelser og psykiatri. Overlægen er selveste Per Fink som har opfundet TERM-modellen og underviser alm. læger i at Fibromyalgi, ME osv. er hysteriske kvinders opfundne sygdomm.

Hyl og piv .... hvad kan jeg nu forvente??? Hvad nu hvis de siger "funktionel lidelse"? gælder alle de andre undersøgelser så ikke længere??? Jeg er HELT slået ud - og nu er jeg ikke længere nervøs - jeg er rystende angst for samtalen! Håber ikke det bliver en Eva Black om igen ....
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 15:58   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Lund,

Først lige et , for det kan jeg sør'me godt forstå; men har du nogen som kan tage med dig som bisidder? for det har jeg læst et eller andet sted, at det har du krav på. Jeg mener endda at det var under tråden Eva Black.

Mange Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 16:00   #3
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Tak for krammet )

Ja min mand tager med og så har vi tænkt os også at optage samtalen. Det har jeg lært er en god ide, efter at have mødt Fru. Black.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 16:02   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Først og fremmest skal ALLE fysiske muligheder for sygdommen være UDELUKKET ved udredningen , FØR de kan hænge en psykisk årsag på dig for ME, ME er jo Myalgisk Encephalitis, hvilket er en nervesygdom ofte initieret ved en infektion, f. eks virus, borrelia eller lign. CFS er jo en amerikansk diagnose på kronisk træthedssyndrom, som bliver blandet samen med ME , men hvis man kikker på diagnose og symptom kriterier ser man hurtigt at de er forskellige. Se mere på : http://www.me-cfs.dk/ vedr. ME og læs
hvis Du kan engelsk : http://www.cdc.gov/cfs/cfsbasicfacts.htm
På det sidsnævnte link skelnes der imellem CFS og ME, hvilket de danske læger og foreningen IKKE gør, hvilket givetvis er årsag til en del af forvirringen.
Lad dem undersøge Dig, men hold på at alle fysiske ting SKAL være udelukket for at give en psykisk diagnose på Kronisk træthedssyndrom. Få Dig checket for ME med en direkte henvisning fra din praktiserende, og kontakt evt. sygehuset og forespørg om Du bliver checket af dem for fysiske lidelser først.

og lidt op med næbbet til Dig
mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 16:49   #5
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Samtalen på fredag er et led i en udredning på Infektionsmedicinsk Afdelig på skejby. Jeg har fået taget et hav af blodprøver, mine lunger er blevet røntgen fotograferet (ved ikke lige for hvad), jeg har været i MR scanner for at se om der er en langsomt voksende virus eller sådan noget og så havde jeg fået at vide at evt. depression skulle udelukkes. Derfor psykiater. Den 16/10 skal jeg til samtale med overlæge på Infektionmedicinsk afd. (I) hvor der vil blive samlet op på alle undersøgelserne og forhåbentligt fundet diagnose.

På I har de specialet i ME/CFS og jeg er netop henvist detil for at blive udret for netop denne sygdom. Har følt mig i gode hænder. Men nu frygter jeg at ende med diagnosen Funktionelle Lidelser. Kan man søge pension på baggrund af den diagnose?
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 16:52   #6
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Først og fremmest skal ALLE fysiske muligheder for sygdommen være UDELUKKET ved udredningen , FØR de kan hænge en psykisk årsag på dig for ME, ME er jo Myalgisk Encephalitis, hvilket er en nervesygdom ofte initieret ved en infektion, f. eks virus, borrelia eller lign. CFS er jo en amerikansk diagnose på kronisk træthedssyndrom, som bliver blandet samen med ME , men hvis man kikker på diagnose og symptom kriterier ser man hurtigt at de er forskellige. Se mere på : http://www.me-cfs.dk/ vedr. ME og læs
hvis Du kan engelsk : http://www.cdc.gov/cfs/cfsbasicfacts.htm
På det sidsnævnte link skelnes der imellem CFS og ME, hvilket de danske læger og foreningen IKKE gør, hvilket givetvis er årsag til en del af forvirringen.
Der er altså undtagelser, ganske få desværre, men den ene er læge Marie Kroun. Lund? det er muligt, at du/I måske kan blive lidt bedre rustet til mødet på fredag, hvis du og din mand læser Marie Krouns artikel om kronisk træthed og hvor lidt, den er "psykisk". Hjemmesideadresse: http://kroun.ulmarweb.dk

Knæk og bræk i morgen
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 16:59   #7
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
Men nu frygter jeg at ende med diagnosen Funktionelle Lidelser. Kan man søge pension på baggrund af den diagnose?
Læs denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3232 FRA/MED indlæg nr. 23 (på side 3). Kram (smilies virker ikke hos mig)
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 17:53   #8
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Tante Ana >> Spændende læsning! Dejligt der var gode oplevelser med klinikken, men jeg er bange for min skepsis vinder. Når man læser på deres hjemmeside lyder det så fantastisk, men mange af de patienter der har været i kløerene på HR. Fink kan fortælle helt andre historie.

Nu vil jeg bruge aftenen på at kommer mig over ckokket over at skulle ind til dem og i morgen vil jeg ruste mig med positive tanker (om mig selv), styrke egoet og drage af sted fredag med oprejst pande. De skal i hvert fald ikke få lov til at jorde mig som Eva Black gjorde.

Tak for jeres kunz og opmuntringer )
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 17:53   #9
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Lund.

Jeg vil bare lige ønske dig alt held og lykke.
Du har da nok at sloges med, for jeg kan se i en anden tråd, at du er fra Hjørring.

Så i Nordjyske forleden, at man bliver syg af at være tilknyttet Jobcenteret i Hjørring. -Det tror jeg på.

Men de er jo ikke til at komme fra. Der sker ikke en skid ud over at man sådan løbende skifter sagsbehandler. Pas på dig selv og husk altid en bisidder.

Kan godt forstå du er bange. Kender det så godt.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 18:33   #10
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Lund og sommer!
Det er da godt nok skræmmende læsning hold dog op,kan også godt tilslutte mig at Hjørring kommune er en rigtig dårlig kommune at være syg i...

Lund jeg håber det bedste for dig..

Jeg vil håbe,at du kontakter os vi er en gruppe der arbejder meget serriøst på at få dette vandvid stoppet,har jo som du kan læse også været hos EB en oplevelse der sidder meget dybt i mig og som jeg stadigvæk her næsten et år efter stadig får bearbejdet hos psykolog...
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bange for reformen nensypigen Politik og Samfund 35 02-03-2012 07:31
Nervøs (bange) KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 7 09-02-2012 19:43
Bange Ditten De Unge 28 05-07-2011 18:27
F*** - jeg er bange... Mella Alt det andet 14 29-03-2011 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension