K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2021, 01:05   #1
KHH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2018
Indlæg: 8
Styrke: 0
KHH er ny på vejen
Spørgsmål til rehabmøde.

Hej derude!

Jeg står og skal til rehab møde her snart, og har nogle spørgsmål jeg ville høre om folk havde svar på.

1. Skal jeg forbedrede noget til samtalen? Vi har jo sendt alle mine papirer afsted, men er der nogle ting der gode at forbedrede sig på før man møder op?

2. Hvor lang tid har kommunen til at svare på indstillingen rehabteamet beslutter? Og hvor lang tid til at den bliver sat i kraft, sådan cirka?

3. Er det rigtigt at de ofte har taget beslutningen før man møder op, så det er sjældent det der bliver diskuteret ved mødet gør en forskel?

Venlig hilsen KHH.
KHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2021, 02:51   #2
JacobT
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2016
Indlæg: 50
Styrke: 8
JacobT er ny på vejen
Dine spørgsmål peger i retning af, at det er dit første rehab-møde.

Som udgangspunkt går rehab-møde ud på at du skal rehabliteres, dvs. man vil forsøge at pege på behandlingsmuligheder og andet, som kan forbedre din arbejdsevne, således du kan blive selvforsøgende, f.eks i et fleksjob.

Loven foreskriver, at man som udgangspunkt skal igennem mindst 1 ressourceforløb, og evt. flere, afhængig af alder, før man beslutter hvad der videre skal ske, f.eks. om man tilbydes fleksjob eller pension.

Jeg kan ikke svare på, om de på forhånd har besluttet sig inden mødet, men som udgangspunkt skal du ikke regne med at mødet er et debatforum.

Mødet munder ud i en indstilling fra rehab-teamet. Hvis indstillingen er et ressourceforløb, så går der et par uger inden jobcenteret indkalder dig til et møde, for at sætte handling bag indstillingen fra rehab-teamet. Du aftaler nærmere med din sagsbehandler i jobcenteret hvad skal der sættes i værk og hvornår det skal ske.

Jeg har ikke tjek på lovgivningen helt konkret, men det siges at man kan klage over de indsatser som rehab-teamet har peget på. Andre må komme på bane og gøre det klarere for dig, hvis det er tilfældet.

Det sån' det overordnede svar, kan man sige.

Sidst redigeret af JacobT; 19-01-2021 kl. 03:16.
JacobT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2021, 13:21   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Held og lykke KHH

Denne guide henvender sig til dig, der ønsker en kortfattet introduktion til Rehabiliteringsplan & Rehabiliteringsteam.

https://www.dukh.dk/media/12_Rehabil...steam_2020.pdf

Vær opmærksom på, at Folketinget, grundet Corona har giver kommunerne lov til at prioriterer deres indsats med sagsbehandlingstider.

Jeg fornemmer, at du har fuld aktindsigt og ved alt om, hvad der findes på skrift om din situation. Hvis ikke skal du omgående søge aktindsigt ved alle,

Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig.

Fordi, hvad der findes på skrift danner grundlaget for en afgørelse.

Ny lov har bestem at et ressourceforløb max må være 3 år, mod tidligere 5 år.

Det er desværre tilladt, at formanden for Pensionsnævnet, som afgører, også kan sidde i Rehabiliteringsteamet og "indstille" til sig selv.

Selv indstillingen kan du ikke klage over, som JacobT nævnede.

Afgørelsen fra Pensionsnævnet kan der ankes/klages over. Det sker til kommunen, inden 28 dage og hvor kommunen nu har 4 uger til at genvurdere. Fastholder kommunen deres afgørelse, som du anker/klager over SKAL kommunen senest inden 4 uger sende din sag til Ankestyrelsen.

Her ved Ankestyrelsen skal du søge aktindsigt.

Fordi DU skal vide hvad kommunen har sendt til Ankestyrelsen, som jo skal afgører deres sag med baggrund i hvad kommunen har tilsendt Ankestyrelsen.

Ingen andre foretager denne kontrol, kun du kan via din aktindsigt kontrollerer at alt er tilsendt og at det er korrekt.

Du har retten til at tilsende nye oplysninger til Ankestyrelsen helt frem til afgørelsetidspunktet, uanset hvad kommunen påstår.

Rehabiliteringsteamets sammensætning der "Indstiller"
https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Pensionsnævnet der "Afgører"
https://www.k10.dk/showthread.php?t=32798

Held og lykke med din situation.

Håber du vender tilbage, så vi andre kan lære af dine erfaringer.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension