K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 11:13   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
samt noget endnu værre jeg kan se med en ny reform
hvis der skal være færre på førtidspension, så vil der blive endnu flere på flex under 12,5 time og som derved kommer på kontanthjælp senere. fordi det i praktisk er umuligt og finde et arbejde under 12.5 time.
der skal også værre færre på flex, så dem der kan arbejde mellem 20-30 timer om ugen
hvor skal de så hen.
det skal nok blive sjovt
Det er ikke den nye reform der giver mulighed for at visiteret til under 12,5 time sådan er det jo allerede

Claus Hjort sagde da han var beskæftigelseminister at hvis man var visiteret så lavt at man ikke kunne få fleksjob så var man på en forkert ydelse , men lovgive om det , det ville de ikke ...

Og husk lige , en flekser kommer IKKE på kontanthjælp pga de ikke kan finde arbejde, der skal være en grund til at man komme fra ledighedsydelse til kontanthjælp (at man nægter at samarbejde feks )


Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Der bliver jo utroligt megen sagsbehandling hvis den nye lov giver fleks under 12 timer. I dag er der ikke mange arbejdsgivere der vil ansætte en på 12 timer, der skal jo også være økonomi i det.

Håber de har syge fleksere, ftpér og arbejdsgivere med til at udforme den nye lov. Der går da forhåbentlig årevis inden den kommer på banen.
Jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter at der kommer til at gå årevis , de er allerede i gang med at snakke om det og forhandlinger starter efter sommerferien, hvad værre er , er jo at Lars Løkke ved et presse møde sagde at hvis man ikke kunne få enighed så måtte man jo kigge på at ophæve forliget og så er det godt nok slemt for gør de det, ja så får vi bestemt vores fremtid af DF+K+V ikke en fed fremtid hvis man spørger mig
Nogle foreninger er jo hørings berettiget (bla LAFS som jeg for min del ikke sætter min led til) men også DH er hørings berettiget om man så lytter til dem, ja det er jo en helt anden sag ..


Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg er bange for at der ligger rigtig mange ting /nye tiltag på tegne bredet , til flex og pensions om rådet..

og det er nok ikke til alles fordel..
Det tror jeg du har ret i det bliver godt nok spændene at se hvordan de mener de kan Piske syge raske .. underlig måde de gør tingene på , hvor ville det være rart hvis de gik ind og kiggede på arbejdsmarkeds andel i det her , både det at de ikke vil ansætte folk fra det rumlige arbejdsmarked og det at arbejdsmakred står bag så meget af sygdommen ..
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 11:56   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den nye reform kommer sidst på året
det er jeg helt sikker på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 12:02   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Og husk lige , en flekser kommer IKKE på kontanthjælp pga de ikke kan finde arbejde, der skal være en grund til at man komme fra ledighedsydelse til kontanthjælp (at man nægter at samarbejde feks )

det troede jeg faktisk efter et år eller to uden arbejde.
så er det da lidt retfærdighed til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 12:37   #14
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Og husk lige , en flekser kommer IKKE på kontanthjælp pga de ikke kan finde arbejde, der skal være en grund til at man komme fra ledighedsydelse til kontanthjælp (at man nægter at samarbejde feks )

det troede jeg faktisk efter et år eller to uden arbejde.
så er det da lidt retfærdighed til
Det var rart at vide, for det troede jeg.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 14:11   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er nok fordi i tænker på revudering og det er rigtigt at man skal revudere flekser men det er ikke ensbetydene med at man kan stoppe ledighedsydelse på den konto , ,mange kommuner prøver grænser af i disse dage fordi DE mister deres refusion (også derfor det nu er så svært at få fleks) men her er hvad der står om ledighedsydels

Citat:
Har man modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder, skal kommunen vurdere, om betingelserne for at få fleksjob stadig er opfyldt.

Der skal desuden ske ny revurdering efter yderligere 12 måneder med ledighedsydelse. I vurderingen skal der ses på ressourcer og udviklingsmuligheder. Og det skal vurderes, om der er grundlag for førtidspension.
Ressourceprofilen skal løbende justeres.
Kilde http://www.aeldresagen.dk/MEDLEMMER/...r/Default.aspx

Men at man revudere er ikke ensbetydende med at man tager ledighedsydelse , hvis de skal tage ledighedsydelsen så skal de vurdere at man ikke længere står til rådighed for et fleksjob og gør de det skal de samtidig finde ud af hvad man så skal (er man blevet rask eller skal man på pension ) de kan ikke bare stoppe ledighedsydelse grundet at man har været på den for længe ..
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 00:08   #16
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 17
Mymlen er ny på vejen
Jeg er to gange blevet revurderet til fleksjob, selvom min arbejdsevne første gang blev vurderet til ca. seks timer ugentligt og anden gang som "ubetydelig".

Spørgsmålet er, om man ikke i princippet har afskaffet førtidspensionen, når man visiterer borgere til fleksjob, selvom de reelt ikke har en brugbar erhvervsevne tilbage. Hvad er så meningen med at have en ordning som førtidspension og skånejob, når visse kommuner nægter at bruge dem?
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 00:23   #17
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Åhh, jeg kan godt se jeg er priviligeret, hvis man kan kalde det (det) at jeg er tilkendt pension fra 1/4 2010. jeg havde ikke kunne holde til al den usikkerhed med flex mm. og ny reform osv.
Ja undskyld, men jeg føler virkelig med de stakler der skal slås med det uretfærdige sytem der er her i Danmark.
Hvor er alle de job de siger der er til flex. Nå ja, man glemmer jo helt man er syg hvis man har et job. (skrevet med ironi)
Mvh.
rollo

Ps.
Systemet har gjordt jeg også har fået stres og ikke kan tage mig sammen til ret meget. Ja det tænker politikerne ikke på at de ødelægger folk, istedet for at hjælpe dem.
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 09:03   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Kunne nu godt forstille mig,at der bliver hastet noget igemmen omkring flex og pension,inden sommerferien...

Arbejdsevnen skal vel væer = 0 for at få pension

Og så skal man vel helt i knæ for at få flex...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 09:18   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er korrekt at der ingen lov er om timeantal, men den nye lov om, at kommunen mister refusion efter 12mdr sammenlagt ledighed, gør forhåbentlig at der kun bliver visiteret de rigtige timeantal.

Jeg tror nemlig ikke at kommunen sparer penge på, at fastholde fleksydelsen, når de mister refusionen.

Ergo burde det give bedre/lettere adgang til pension, når de mister refusionen, men de opnår dog at udskyde pensionen, 1-2år.

Ved dog ikke hvad ledighedsydelsen er på, nogen der kan oplyse om dette?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 09:23   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uha da da...

Wort Case scenarie for mig ville være at jeg fik afslag på pension, som forhåbentlig kommer til behandling inden sommerferien. Efter anke anke, bliver jeg måske "tvunget" til at søge visitation til fleks i stedet, noget som jeg slet ikke vil kunne håndtere i længden.

Jeg er pt. på kontant hjælp som jeg ikke kan få . Jeg vil da ikke kunne få ledighedsydelse før jeg har fået et fleksjob og arbejdet 9 mdr. eller så, efter de "gl" regler er det ikke korrekt ??

Hvor længe bliver man på den "gamle" ordning fra 2003 ? De kan vel ikke bare sætte ens sag over på det nye der måske kommer sidste på året ?

Kh. EE

Alfa omega, jeg bliver ruineret hvis jeg ikke får pension, jeg skal jo ikke ud af arbejde overhovedet, det holder bare ikke.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Så stort hul mellem fleks og FP ?? giraffen Spørgsmål ang fleksjob 9 18-05-2011 14:43
Gråzone mellem FTP og Fleks Udepige Alt det andet 8 08-04-2011 19:35
fanget mellem fleks og pension lillesine Spørgsmål ang fleksjob 6 18-03-2011 20:35
mellem fleks og pension sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension