K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2012, 16:23   #1
Soren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Soren er ny på vejen
Raskmelding og sygemelding

Jeg har været sygemeldt på grund af min ryggen og stres i halv år tid, min Sagsbehandling fortalte mig at jeg skal raskmeldtes og finde arbejde selvom jeg ikke var rask..og jeg gjorde troede jeg vil få det bedre men nej.

Nu er jeg arbejdsløs på dagpenge i snart 10 uger og slet ikke rask .

Kan jeg sygemeldt mig igen og fortsætte udbetalt sygedagpenge?

Vil de give mig nogle problemer vis jeg sygemeldte mig igen?

håber der er nogen der gider svare!
Soren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 17:12   #2
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej Soren.
Under mit sygdomsforløb, følte jeg mig også en enkelt gang tvunget til at reskmelde mig, fordi de ville stoppe udbetalingen af sygedagpenge (Jeg tog ikke kampen op, det kom jeg til senere i mit forløb!)
Efter 13 ugers raskmelding sygemeldte jeg mig igen (med samme lidelse) MEN det er bare ikke det smarteste at gøre... for når man raskmelder sig, skriver man under på man er rask og står til rådighed for arbejdsmarkedet, og hvis du ikke kan det pga. smerter ell. lign. ja så får du jo problemer hvis du bliver sat i aktivering.
Dengang jeg raskmeldte mig, brugte jeg gammel ferie og ny ferie, og ugen før de 13 uger var gået blev jeg kaldt til møde i jobcentret, de ville have mig igang... jeg fortalte hudløs ærligt at jeg ugen efter når de 13 uger var gået ville sygemelde mig igen, derfor undlod hun at sætte mig igang..
Men som sagt, det er altså ikke det smarteste... Kan du ikke få din fagforening med ind over din sag? Jeg håber andre kan komme med gode råd til dig....
Held og lykke med det.
Hilsen JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 20:09   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Soren!

Velkommen til!

Jeg mener, at du allerførst må ha' din egen læge med indover, sygdom er hver mands herre og det er ikke klogt at ignorere rygsmerter, som i værste fald kan forværres betydeligt.
Med andre ord du skal udredes og kende årsagen til rygsmerterne, når det er så slemt, at det påvirker din arbejdsduelighed.
Og mener du lige nu, at du ikke ville kunne påtage dig fuldtidsjob, skal du sygemeldes - det er et krav fra fagforeningen ved modtagelse af dagpenge, at du står til rådighed...

Bliv hængende i din tråd, flere kommer til :-)

Sidst redigeret af Carmen; 19-08-2012 kl. 20:14.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 21:00   #4
Soren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Soren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JP2610 Se meddelelser
Hej Soren.
Under mit sygdomsforløb, følte jeg mig også en enkelt gang tvunget til at reskmelde mig, fordi de ville stoppe udbetalingen af sygedagpenge (Jeg tog ikke kampen op, det kom jeg til senere i mit forløb!)
Efter 13 ugers raskmelding sygemeldte jeg mig igen (med samme lidelse) MEN det er bare ikke det smarteste at gøre... for når man raskmelder sig, skriver man under på man er rask og står til rådighed for arbejdsmarkedet, og hvis du ikke kan det pga. smerter ell. lign. ja så får du jo problemer hvis du bliver sat i aktivering.
Dengang jeg raskmeldte mig, brugte jeg gammel ferie og ny ferie, og ugen før de 13 uger var gået blev jeg kaldt til møde i jobcentret, de ville have mig igang... jeg fortalte hudløs ærligt at jeg ugen efter når de 13 uger var gået ville sygemelde mig igen, derfor undlod hun at sætte mig igang..
Men som sagt, det er altså ikke det smarteste... Kan du ikke få din fagforening med ind over din sag? Jeg håber andre kan komme med gode råd til dig....
Held og lykke med det.
Hilsen JP2610
Hvad skete der, da du igen sygemeldt dig?? fik du udbetalt sygedagpenge efter du blevet sygmeldt igen ?
Soren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 21:54   #5
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Ja jeg kom tilbage på sdp.
I mit sygdomsforløb på knap 4 år, har jeg uafbrudt - på nær de 13 uger jeg før beskrev - fået sdp på forskellige paragraffer. Jeg har dog prøvet at de har varslet stop af sdp og stoppet udbetalingen, hvilket jeg så skriftligt har klaget over, det er sket to gange, begge gange fik jeg medhold i klagen og fik sdp med tilbagevirkende kraft.
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg men tvunget til raskmelding? Frøken syg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 25-08-2013 12:50
Raskmelding og ny sygemelding KOW Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 21-07-2012 18:11
raskmelding susssana Spørgsmål ang fleksjob 10 13-12-2011 19:59
Delvis raskmelding? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 08-02-2011 09:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension