K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2010, 02:47   #1
flasch4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Syddjurs , Rønde
Alder: 52
Indlæg: 9
Styrke: 0
flasch4 er ny på vejen
Question Hvor og hvad kan jeg få hjælp til

Hej alle
Jeg er sprit ny herinde, og kort fortalt har jeg lige nu 1 januar fået bevilliget førtidspension.
Efter mange mange års tovtrækkerri med syddjurs kommune på djursland.
Startede med en rygskade i 2003 efter fald på min arbejdsplads.
i 2007 blev jeg akut syg, en kraftig allergisk reaktion, var så ondsindet at den satte skub i 13 forskellige sygdomme bla, fibromyoalgi-psoreasis gigt- depression- diabetes 2 -kronisk nældefeber- ektreme kroniske smerter der i dag gør at jeg er blevet kørestolsbruger. Samtidig foregår det meste af mit liv i sengen da jeg kun kan være siddende i max 2 timer på gode dage.
Jeg er 37 år gammel mor til 3 piger på 13 -17 og 19 år og en søn på 21 år jeg er lykkelig gift med min mand igennem 20 år. det eneste jeg har fået fra kommunen er min kørestol - toiletforhøjer og nogle armskinner. I dag mener jeg at jeg måske kunne fungerer lidt bedre hvis jeg kunne få noget hjælp nogle timer om ugen så jeg måske kunne komme lidt ud eks til frisøren.m,m
min mand er stadig erhvervsaktiv, så jeg er alene hjemme i 4 til 7 timer om dagen

jeg aner intet om hvad jeg har krav på kan søge om. om der er muligheder for hjælp til ekstra udgifter såsom de medicin penge jeg som kroniker selv skal betale kan ikke lige huske beløbet tror at det er de første 3300 om året ( som også er mange penge ).
nå nu har jeg fået taget hul på, historien mig, mere om mig senere. Er der noget i gerne vil vide så sprøg endeligt,
Hvis min historie kan hjælpe andre, så er det meget velkomment

tak for en fantastisk side
flasch4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 04:44   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej og velkommen til , der er ikke noget man kan søge som førtidspensiont som man ikke kunne søge før

Men måske det ville være en god ide at ringe til kommunens hjælpemiddel og høre om du evt kunne få en visitator ud (eller hvad i bruger i kommunen ) mhp om du kunne få noget rengøringshjælp "det er mere end svært når man er i forhold så mener de åbenbart at den anden part godt kan klare det "

MHT medicin så skal du tjekke din ctr saldo og se om den er over 16000 om året så er der mulighed for at du kan søge kronikker tilskud ...

Der er også det der hedder en§ 100 der skal du have udgifter der er direkte relateret til din sygdom på over 6000 kr om ugen , så kan du også søge det ...

Alt sammen noget du kunne søge før du blev pensionist også

Men men også alt sammen noget der er bliver svære og svære at få bevilliget .

Nu ved jeg ikke hvad du fejler men der er nogen her fra siden der har støtte personer til at hjælp dem når de feks skal til frisør lidt ud osv..

Men den vil jeg lade dem om at tage ,det har jeg ikke en bønne forstand på men så fik du lidt at starte med og et velkommen til
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 11:26   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Flasch4.

Bliv her på DIN tråd. Så bliver det lettere for os fremover, at råde dig.

Spørgsmål:
Er din arbejdsskade afsluttet med et godt resultat, efter din mening?
Har du og din familie råd til bil?
Hvis ikke du kommer meget ud i samfundet, hvad skyldes dette?
Modtager du nogen form for vedligeholdstræning?
Har du været tilknyttet en smerteklinik?

Når du kommer i kontakt til den person, som evt skal i dit hjem for at samtale og vurderer, vis dette til vedkommende: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20595 og denne
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=122207 og denne
samtaleskema til §100, som findes under nyttige link.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 11:52   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Der er også det der hedder en§ 100 der skal du have udgifter der er direkte relateret til din sygdom på over 6000 kr om ugen , så kan du også søge det ...
Øøøh, jeg er overhovedet ikke inde i de her regler, men "6000 kr om ugen" , jeg har en anelse om at der skulle stå "6000 kr om året".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 13:11   #5
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det andet ville også udløse månedlige merudgifter på 26000 om måneden, og den tror jeg bliver mere end svær at få igennem med din kommune.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 13:21   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej velkommen her.

Jeg har fundet mig frem til din kommunes hjemmeside, her er et tlf.nr., du kan ringe til - der er nævnt hjælpemidler og hjælp til hjemmet osv.:

http://www.syddjurs.dk/Portaler/Borg...jemmesygepleje

Der er også ledsagerordning:
http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 14:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Øøøh, jeg er overhovedet ikke inde i de her regler, men "6000 kr om ugen" , jeg har en anelse om at der skulle stå "6000 kr om året".
hænge sig i petitesser det kan du

Selvfølgelig om året
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 16:58   #8
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Hejdien

6000 kr. om ugen og 6000 kr. om året - det er kun en forskel på 306000 kr

Og ja, det er vel nærmest en petitesse i sammenligning med pension og kontanthjælp. Kan godt forstå, at der er folk der mener at det er en guldgrubbe at være pensionist når 306000 kr. er en petitesse

Nå, det var kun en lille spøg herfra.....

Ha' en fortsat god weekend.

Mange hilsner Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 18:32   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så ved vi jo alle hvorfor jeg har så svært ved at få pengene til at slå til , jeg handler som om at det jeg får om måneden i ledighedsydelse er det jeg får om dagen .. ha ha ha

vidste der var en grund til at jeg altid er flad sidste på måneden
  Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 02:47   #10
flasch4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Syddjurs , Rønde
Alder: 52
Indlæg: 9
Styrke: 0
flasch4 er ny på vejen
Hu hej
sikke en fantastisk start her på siden, jeg vil forsøge at uddybe problematikken mig lidt mere. ggg
Jeg får allerede kroniker tilskud da mine medicinudgifter er på 37740,00 pr måned. men jeg har stadig en egenbetaling på godt 3300 pr år, som jeg vil høre om man kan søge hjælp til.
Jeg har ikke været på smerteklinik, men jeg ville ønske mig det. Men dsv ser det ikke ud til at jeg har meget hjælp at hente nogle steder.
Nej jeg modtager heller ikke vedligeholdelsestræning, det eneste træning jeg har fået er for 2 år siden, der var jeg indlagt på et genoptræningscenter i 4 måneder ( jeg skulle betale kr 3700 pr måned for at være der. Jeg var hver dag var i varmtvandsbassinet ( det var fantastisk.så længe jeg var i vandet. Når jeg kom op igen var det hele tilbage til det samme som før. jeg fik samtidig 1 halvtimes behandling af fys det hjalp ikke meget.
ud over dette modtager jeg nu endelig førtidspension, og intet hjælp til noget overhovedet. Jeg har allerede i mit første indlæg skrevet noget om mine sygdomme / diagnoser men jeg kan da lige smide oveni at jeg lige har fået anlagt et midlertidigt topkateter da min urinblære er klappet sammen, om 4 måneder ca skal jeg opereres og have lavet en permanent urostomi. Dette fik jeg besked på i mandags på skejby.
Det har jeg det lidt svært ved, jeg er kun 37 år. og jeg føler at min krop er 87 år- det er mange år ud i fremtiden jeg har foran mig, med sygdom , kroniske smerter og stomi.
dette er ikke for at begræde mig selv, men skulle lige have det ud,
til alle i andre, jeg er så glad for alle jeres gode svar.
flasch4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad hed de og hvor kan man finde dem smit46 Spørgsmål ang fleksjob 0 12-05-2011 04:10
Hvor kan jeg få hjælp ? Physen Alt det andet 9 18-06-2010 21:16
Hvor får jeg hjælp? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 5 07-05-2009 12:39
Helvede - hvad er det? Hvor er det? zuza Politik og Samfund 3 24-03-2008 16:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension