K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2008, 01:06   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Varighed

Hej Baldur

Jeg mener, det kommer helt an på, hvor man står henne i systemet. Der kan være tale om en individuel vurdering af, hvor længe man skal i arbejdsprøvning.

Nedenstående er fundet heri: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=31354#K11

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, dog 8 uger for personer, der er omfattet af § 91 b,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 2 og 3, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 3, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.



Til ovenstående skal man lige finde ud af, hvilken målgruppe, man er i. Nr. i målgruppen til ovenstående er:

Målgrupper, ansvar m.v.

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om sygedagpenge, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, skal have et tilbud som led i afklaring af den enkeltes arbejdsevne,

6) personer under 65 år – personer født den 1. juli 1939 eller tidligere dog 67 år – med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

8) personer med handicap, jf. lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v., der har gennemført en uddannelse af mindst 18 måneders varighed, som kan berettige til optagelse i en arbejdsløshedskasse, og som ikke har opnået ansættelse efter op til 2 år efter uddannelsens afslutning, og som mangler erhvervserfaring inden for det arbejdsområde, som uddannelsen kvalificerer til,

9) særlig udsatte unge under 18 år, hvor de eksisterende tilbud til unge under 18 år efter lov om social service ikke er tilstrækkelige, og som efter kommunens vurdering har behov for et tilbud efter kapitel 11, og

10) personer, der ikke er i beskæftigelse, og som ikke opfylder betingelserne for at modtage dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. eller kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik.



I §44 står der ikke noget om nr. 8,9 og 10, men disse målgruppers tilbud kan findes her: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=31354#K11a

nr. 8: Kapitel 11a
nr. 9: Kapitel 12
nr. 10: Kapitel 13a

Håber det er til at finde ud af....

Sidst redigeret af curls; 21-06-2008 kl. 01:08.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 01:16   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Curls... den er desværre forældet.

Det er forventeligt med den regering, vi har.

Den nyeste udgave er her (jeg har dog IKKE læst, om der er ændringer i forhold til den gamle.)

Der er lovgivet om endnu mere hetz af syge, som skal aktiveres, arbejdsprøves eller hvad det kaldes.

Den nyeste version er her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=115624

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 01:39   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Zuza... jeg kan indtil videre ikke se, der er kommet nogen ændringer i de steder, som jeg har sat ind... Så det er det samme i den nye...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 01:41   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ok...

Jeg ved bare, at der skal aktiveres flere match-gruppe 5 osv. fremover.

Gid de ville markere de ændrede ting med rødt, kursiv eller andet, så det var mere overskueligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 02:03   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu fandt jeg noget om det, Curls.

www.ladk.dk under Nyheder har de netop skrevet om det her.

(Jeg ved ikke, hvilken lov det er, men det kan man vel finde ud af.)

Citat:
Det fremgår i dag af § 41, stk. 2, nr. 5, at syge kontant- og starthjælps modtagere i dokumenteret længerevarende behandling på minimum 3 måneder, der udelukker aktivering, ikke er omfattet af den beskæftigelsesrettede del af kontaktforløbet

og Pr. 1. juli 2008 får syge og ikke arbejdsmarkedsparate kontanthjælps- og starthjælpsmodtagere over 30 år pligt til at påbegynde et nyt tilbud, hver gang de har modtaget hjælp i en sammenhængende periode på 6 måneder. Efterfølgende tilbud gives også til ikke arbejdsmarkedsparate syge kontant- og starthjælpsmodtagere over 30 år.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 07:41   #16
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Jeg er et eksempel på virkeligheden hvilket vil sige at jeg har været i arbejdsprøvning i 13 mdr. nu og de har lige forlænget kontrakten med 2 mdr. IGEN! Jeg er det 3 sted i arbejdsprøvning og er ved at søge fleksjob, men nu smutter kommunen snart på sommerferie, så mon ikke jeg får den forlænget igen senere.
Gid der var en regel hvor man kunne give kommunen parkeringsbøder, for de er helt vilde med at parkere en og trække sagen i langdrag.
Så pøj pøj med det Baldur, håber din sag går hurtigere end min.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 20:13   #17
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

jeg håber ikke at jeg skal værer kastebold i 13 måneder .Hvis man har en dianose der er kronisk stationær medmer skal de skutte spille rundbold med mig for så får de skisme en god advokate på nakken som de så efterfølgende kan prøve at lege kastebold med.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 20:34   #18
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Forlængelse af aktiveringen

Her spørger der ind til og omkring virksomhedspraktik

Der er mange flere måder kommunen og jobkonsulenten kan bruge som undskyldninger for en forlængelse af aktiveringen.

Efter bekendtgørelsens § 92 skal etablering af virksomhedspraktik i mere end 13 uger drøftes mellem virksomheden og repræsentanter for virksomhedens ansatte, og der skal foreligge en skriftlig tilkendegivelse fra arbejdsgiveren og repræsentanten for de ansatte om, at dette er sket.

Svaret - Hvis repræsentanter for virksomhedens ansatte ikke er blevet hørt jf. bekendtgørelsens § 92, vil tilbuddet om virksomhedspraktik på den pågældende virksomhed være ulovligt.

Læs rette links og se hvad de bl.a. glemmer at inddrage i sagen.

http://www.ladk.dk/meddelelser/la_skriver_til/eu/svar/svar1.htm

Kimse

Sidst redigeret af Kimse; 21-06-2008 kl. 20:37.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 22:35   #19
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Og - Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
§ 48. Stk. 2. Forud for etablering af virksomhedspraktik i mere end 13 uger skal spørgsmålet om etableringen have været drøftet mellem virksomheden og repræsentanter for virksomhedens ansatte.

Fandt links til LBK nr 439 af 29/05/2008

Sidst redigeret af Kimse; 21-06-2008 kl. 22:37. Årsag: indsat links
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension