K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2009, 03:21   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her vil jeg lige indskyde, at det er en sag med flere kanter....

For det første plejer revurderingen ikke at blive et større problem, de fleste får tilkendt varig førtidspension efter (ukompliceret) møde med sagsbehandleren, som i virkeligheden bare følger op på sagen..

Der sidder nemlig også nogle klienter, som føler de 5 år har gjort dem godt, og at de er mere rustede til at komme videre - og komme væk fra førtidspensionen. Dette er ofte yngre mennesker med psykiatriske diagnoser, som føler de har opnået en væsentlig bedring, og som gerne vil ud og prøve krafter af.
OG DET ER JO DEJLIGT. Udslusningen efter en genvurderings pensionssag, er nemlig meget mere blid og skånsom, end hvis klienten selv afmeldte førtidspensionen. Og skulle det hele gå galt, så er vejen ikke ret besværlig til den varige førtidspension.

Så ideen er sådan set tiltænkt klienter at få en chance mere. Man kan tage imod, eller man kan fortsætte...

Men jo, for nogen giver det grund til bekymring og uro. Men igen, de går ikke bare ind og vurderer at man efter 5 år er fit for fight. Er tilstanden den samme, jamen så er den ikke længere. Dét kan da trøste lidt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 22:33   #12
skånejobberen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
skånejobberen er ny på vejen
Hvordan er det formuleret i ens fp-tilkendelse, hvis den skal revurderes efter et vist antal år ?
Står der direkte at den skal genvurderes efter fx. 5 år ?
skånejobberen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 00:12   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja kan ikke lige huske formuleringen men det fremgår meget tydeligt at den er med revurdering og antal år .. står der ikke det i din tilkendelse så er din pension ikke med revurdering ...
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 00:28   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagsbehandlere SKAL også gøre det HELT klart for klienten, og have spørgsmålene om revurdering oppe at vende. Så det ville næsten være utænkeligt at det er noget man bagefter selv skal sidde og læse sig frem til!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 08:38   #15
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sagsbehandlere SKAL også gøre det HELT klart for klienten, og have spørgsmålene om revurdering oppe at vende. Så det ville næsten være utænkeligt at det er noget man bagefter selv skal sidde og læse sig frem til!
Nu er jeg lidt mere rolig ..min sag ligger ved pensionsnævnet/rådet og de har 1 1/2 måned tilbage til at svare indenfor den 3 måneders frist de selv har sat. Min sagsbehandler har på INTET tidspunkt snakket om revurdering ....jeg krydser fingre
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 14:55   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- ja, det skal du ikke være urolig over! Ofte skyldes det en eller måske flere diagnoser, som er er kendt for at være drilske og svære at forudse, men hvor man så vurderer at klienten kan have brug for nogle års absolut ro og fredning for at komme sig, og som nævnt tidligere, har man ikke fået det bedre, så får man tilkendt permanent førtidspension. Men der er nogen der fravælger muligheden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 20:10   #17
skånejobberen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
skånejobberen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ja kan ikke lige huske formuleringen men det fremgår meget tydeligt at den er med revurdering og antal år .. står der ikke det i din tilkendelse så er din pension ikke med revurdering ...
Ok. Der står intet om revurdering i min afgørelse
skånejobberen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 23:38   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også er der ikke nogen revudering
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revurdering af førtidspension Don Jon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 25-10-2013 19:43
Overgangsregler ved revurdering af midlertidig førtidspension? frurebecca Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 10-11-2012 01:20
Revurdering af førtidspension :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-05-2012 20:21
færdig på revalidering og hva så .... fortsat anette1966 Alt det andet 2 14-07-2011 22:05
førtidspension på foreliggende grundlag§17 (FORTSAT)afgørelse ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-11-2010 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension