K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2010, 09:47   #1
skytten64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Århus
Alder: 59
Indlæg: 6
Styrke: 0
skytten64 er ny på vejen
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ?????

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

Jeg er startet i nyt fleksjob her pr 1 maj 2010.

Problemet er at så får man kun en halv månedsløn pr 1 juni, da deres lønsystem går fra den 16 til den 15 måneden efter. Men man kan jo ikke betale husleje og andre faste udgifter og samtidig have råd til mad på bordet, når man kun får løn for en halv måned.

Hvordan kan man få hjælp til at overleve denne situation..???

Har prøvet at kontakte min sagbehandler idag og hun virkede afvisende. Hun sagde at jeg skulle prøve at bede om et forskud der hvor jeg arbejder. Men som jeg forklarede hende så er det jo kun at flytte problemet til næste måned.. Men den fatter hun s.. ikke.
skytten64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 10:08   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af skytten64 Se meddelelser
Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

Jeg er startet i nyt fleksjob her pr 1 maj 2010.

Problemet er at så får man kun en halv månedsløn pr 1 juni, da deres lønsystem går fra den 16 til den 15 måneden efter. Men man kan jo ikke betale husleje og andre faste udgifter og samtidig have råd til mad på bordet, når man kun får løn for en halv måned.

Hvordan kan man få hjælp til at overleve denne situation..???

Har prøvet at kontakte min sagbehandler idag og hun virkede afvisende. Hun sagde at jeg skulle prøve at bede om et forskud der hvor jeg arbejder. Men som jeg forklarede hende så er det jo kun at flytte problemet til næste måned.. Men den fatter hun s.. ikke.
Lyder da mærkeligt... Få fat i din fagforening, hvis du er i en.... Du skal da have løn for hele måneden. Det forstår jeg ikke rigtig hmm... Jeg har før oplevet at få noget som aconto, fordi der var sket en fejl. Måske kunne du høre dem ad, om du kan få noget aconto (som ved siden af en lønseddel) for dit arbejde fra 1. maj til 15. maj...... ?
Det lige før de skulle have lavet ansættelseskontrakten fra 15. og ikke fra 1.
Få fat i din arbejdsgiver og forklar din situation. Prøv måske også at høre dine kollegaer ad, om det kan være rigtigt at man får fra 15. til den 15.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 10:10   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
så skulle du gerne få det mere/extra i næste måned og da jeg var i flexjob var det samme jeg fik bare mere måned efter.med flexjob som måned lønnet skulle gerne få en hel måned selvom deres timer opgørelse går fra 15-15 20-20 osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 10:24   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af skytten64 Se meddelelser
Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

Jeg er startet i nyt fleksjob her pr 1 maj 2010.

Problemet er at så får man kun en halv månedsløn pr 1 juni, da deres lønsystem går fra den 16 til den 15 måneden efter. Men man kan jo ikke betale husleje og andre faste udgifter og samtidig have råd til mad på bordet, når man kun får løn for en halv måned.

Hvordan kan man få hjælp til at overleve denne situation..???

Har prøvet at kontakte min sagbehandler idag og hun virkede afvisende. Hun sagde at jeg skulle prøve at bede om et forskud der hvor jeg arbejder. Men som jeg forklarede hende så er det jo kun at flytte problemet til næste måned.. Men den fatter hun s.. ikke.

Det lyder underligt, men kender godt til andre der har det lønsystem , men hvis du kun får en halv løn så burde det udlignes med din ledighedsydelse som så også skulle være halv ...

Du skal IKKE ringet til din sagsbehandler om sådan noget du skal SKRIVE hvis jeg var dig så ville jeg sætte mig ned og skrive til sagsbehandler, forklar hvordan det hænger sammen og bed hende om at oplyse dig om hvordan du skal forholde dig ..

Henvis til loven som siger

Citat:
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.
og så spørger du ind til hvordan du skal forholde dig er der mulighed for at du kan få suppleret med kontanthjælp (evt med tilbagebetaling ) er der mulighed for at søge enkelt ydelse til hjælp eller hvordan skal du gøre...

skriv til hende at du vil have på skrift efter hvilke § du kan søge efter hun skal vejlede dig det glemmer de mere end tit hvis du kun ringer
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 10:40   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja man fatter ikke hvorfor det ikke bare er den 1 til den 1 istedet for de n15-15 eller 20-20 det var det samme jeg kom ud for jeg fik så bare det mere måned efter så det ulignede sig selv men hjælpe ikken oget hvia banken osv ikke er med på man får de der mgl måned efter desvære heldigvis gjorde min
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 11:24   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Kan du ikke tale med din bank? De plejer da at være villige nok til at hjælpe i sådan en situation. Jeg har selv prøvet det en del gange.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 11:52   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Problemet er, at arbejdsgiveren skal bruge 14 dage til at "køre" lønnen.

Den løn der bliver udbetalt d. 1/6 er for perioden 16/4-15/5, hvor du så starter i jobbet midt i lønperioden.

Den er svær, for eftersom du starter i job d. 1/5 er det ikke sandsynligt, at kommunen vil udbetale ledighedsydelse for første halvdel af maj måned, som Hejdien mener, da du jo er i job i denne periode.

Og uanset hvornår i måneden man starter på jobbet, vil det være et problem med de 14 dage.

Hvis du så til gengæld stopper på samme arb.plads den 1. i en måned, så vil du få en 14-dagesløn en måned efter at du stopper.

Medmindre du kan få hjælp via §18 (enkeltydelse), som afhænger af din/jeres økonomi, så tror jeg ikke der er andet at gøre, end at prøve at flytte nogle udgifter, eller snakke med banken.

Men måske andre har en løsning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 15:52   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det er vist meget nomalt at lønnen er ca 10 dage bagud ,de skal jo have tid til at regne den ud inden udbetalingen.
Det gør at man er lidt bagud med det hele ind til øknomien er kørt på plads,og der er somregel ingen hjælptl det.Måske banken vil være behjælplig med et overtræk,for en periode,til man er oven på igen..

Har prøvet det selv,engang..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 01:06   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Det er heldigvis IKKE ´normalt` at lønnen bliver afregnet på denne latterlige måde...

DET ER FAKTISK EN MEGET, MEGET BILLIG KASSEKREDIT DENNE ARBEJDSPLADS HAR... -BETALT AF LØNMODTAGEREN

Det normale er: Grundløn/fastløn bliver udbetalt ved mdr. slut, og eventuelle løse tillæg, kørepenge, udlæg osv. følger senest måneden efter.

Utroligt hvis fagforeningen godkender denne - i min optik - ulovlige praktik...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 02:23   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
fra den 16 til den 15 måneden efter
Tja... så har de jo haft fra den 1. indtil den 16. til at beregne din månedsløn, der skal udbetales den sidste bankdag i månden.

Ellers må du bede dem om at sørge for, at du bliver aflønnet hver 14. dag. Det kan da ikke passe.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Ledighedsydelse og økonomisk hjælp fra pensionsselskab sannemus Spørgsmål ang fleksjob 4 22-09-2012 18:14
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ret til ledighedsydelse eller anden hjælp? Fonze Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2011 00:57
HJÆLP, ang ledighedsydelse gh72 Spørgsmål ang fleksjob 6 27-08-2008 15:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension