K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 15:52   #1
kristine2311
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
kristine2311 er ny på vejen
Transportudgifter under arbejdsprøvning.

Nogen der kan hjælpe mig med dette?

Jeg har langt til det sted hvor jeg er i arbejdsprøvning , 51,6 km helt præsis.
Jeg har fået oplyst af kommunen at jeg kan få 1,14 kr pr km ud over de første 24 km pr dag. Det kan jo så slet ikke dække mine udgifter og har faktisk slet ikke råd til at komme frem eller tilbage længere.

Men er det hvad jeg kan få? Eller vil jeg kunne få til et bus/tog kort i stedet for ? For ville være okay med at skulle med offentlig transport , bare økonomien ville løbe nogenlunde rundt.

Håber at der er noget der kan svare på mit spørgssmål

Ps: Jeg er på sygedagpenge nu......
kristine2311 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 18:21   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kristine2311 Se meddelelser
Nogen der kan hjælpe mig med dette?

Jeg har langt til det sted hvor jeg er i arbejdsprøvning , 51,6 km helt præsis.
Jeg har fået oplyst af kommunen at jeg kan få 1,14 kr pr km ud over de første 24 km pr dag. Det kan jo så slet ikke dække mine udgifter og har faktisk slet ikke råd til at komme frem eller tilbage længere.

Men er det hvad jeg kan få? Eller vil jeg kunne få til et bus/tog kort i stedet for ? For ville være okay med at skulle med offentlig transport , bare økonomien ville løbe nogenlunde rundt.

Håber at der er noget der kan svare på mit spørgssmål

Ps: Jeg er på sygedagpenge nu......

Hvis viljen er der(hos kommunen), er der selvfølgelig muligheder for at de betaler et bus/togkort


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 19:20   #3
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Deer er hjælp at hente

Citat:
Oprindeligt indsendt af kristine2311 Se meddelelser
Nogen der kan hjælpe mig med dette?

Jeg har langt til det sted hvor jeg er i arbejdsprøvning , 51,6 km helt præsis.
Jeg har fået oplyst af kommunen at jeg kan få 1,14 kr pr km ud over de første 24 km pr dag. Det kan jo så slet ikke dække mine udgifter og har faktisk slet ikke råd til at komme frem eller tilbage længere.

Men er det hvad jeg kan få? Eller vil jeg kunne få til et bus/tog kort i stedet for ? For ville være okay med at skulle med offentlig transport , bare økonomien ville løbe nogenlunde rundt.

Håber at der er noget der kan svare på mit spørgssmål

Ps: Jeg er på sygedagpenge nu......
Hejsa.

Som udgangspunkt skal Jobcentret ikke interessere sig for, hvordan en borger kommer frem og tilbage til et job. Det er borgerens eget ansvar, idet det også er borgeren selv, der bestemmer, hvor han/hun bosætter sig. Men alligevel skal der mht. transport tages højde for de 1 1/2 time du må have hver vej, ad korteste rute med offentlig transport. -Og forudsat at du helbredsmæssigt kan holde til transport i dette omfang.

Endvidere kan Jobcentret i henhold til Beskæftigelseslovens § 83 bevilge kørselsgodtgørelse i forbindelse med virksomhedspraktik svarende til billigste offentlige transportmiddel og med max. 1.000 kr. brutto pr. måned. I nogle kommuner er max.beløbet 1500,- kr. Det er Ydelseskontoret, der både beregner beløbet og indsætter det på borgerens nemkonto.

Spørg ind til, hvor og i hvilken lovgivning dette står og bed Sb om af få dette lovgrundlag på skrift, så har du nemlig fat i den lange ende, når du skal over på ydelseskontoret og søge der ;-)

Venlige hilsner
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 01:18   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Når jeg er

i arbejdsprøvning får jeg Godtgørelse på 1000,- før skat.

Og det er min sagsbehandler der giver besked til den økonomiske sagsbehandler.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 19:52   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. kørslen vil jeg lige skyde ind, at det i ca. trekvart år sidste år var muligt for kommunerne at give op til 1500kr om mdr. brutto... Her til årsskiftet valgte regeringen så lige så fint at ignorere den ellers nyoprettede mulighed, hvorefter bløber igen sneg sig tilbage til max 1000kr om mdr. brutto... S**** irriterende og uretfærdigt for at sige det mildt, især det vi også tænker på, at kommunerne jo skal prioritere virksomhedspraktikker, som jo mange steder godt kan lægge mere end de ca 4 zoner væk, som de 1000kr dækker...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 00:21   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der kan dækkes det fulde beløb efter §82 stk 5. hvis man har en varig funktionsnedsættelse.
(Kan ikke huske om længerevarende er nok).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 00:58   #7
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
I min situation kom en tsxa og hentede ig hver dag til arbejdsprøvning og jrg har ikke betalt nogert for det, for det viste sig undervejs at jeg har orenteringsproblemer sket i forbindelse min sygdom (blodprop i hjernen, apopleksi
), f.eks endte jeg helt forkert med de offentlige transportlige midler
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:17   #8
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære keld60
nej men du har vel stadig kontakt med det sygehus, bliver du ikke genoptrænet efter din apopleksi
du kan da ikke klare en arbejdsprøvning før du er blevet genoptrænet søde
der må da være nogen der kan hjælpe dig søde
det kan jeg ikke holde til at se du har det sådan
knus
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:30   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der kan dækkes det fulde beløb efter §82 stk 5. hvis man har en varig funktionsnedsættelse.
(Kan ikke huske om længerevarende er nok).

VH Popiae
Tak for denne oplysning.. den vil jeg skrive mig bag øret ;-) for i min kommune, har man vist "glemt" at det forholder siog sådan lovmæssigt.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Transportudgifter under arbejdsprøvning Maibrit.V Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 03-12-2012 22:16
transportudgifter catlady Alt det andet 1 25-09-2012 12:50
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension