K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 01:05   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min hukommelse svigter - gode råd?

Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg er begyndt at glemme ting ekstremt hurtigt...

Igår sagde min Mor Feks at hun ville komme herover efter hun havde været hos lægen kl 8.30. Og da hun stod i korridoren kl 9 blev jeg fuldstændig overrasket, for jeg havde toalt svedt det ud.

Jeg glemmer huskesedlen på bordet når jeg skal ud og handle. Nogen gange kan jeg slet ikke huske hvad fanden det egentlig VAR jeg skulle købe ind og vælter rundt i butikken med vognen i håbet om at jeg opdager det - nogen gange kommer jeg i tanke om det, andre gange kommer jeg først i tanke om det når jeg kommer hjem.

Jeg tager også mine p-piller som vinden blæser - dem har jeg ellers ALTID husket.

Forleden havde jeg glemt madpakkerne da jeg skulle aflevere ungerne i institutionen, ligesom jeg kan glemme at låse min cykel - eller slet og ret glemme cyklen ude foran supermarked.

Jeg gemmer også vigtige papir væk af vejen, så de ikke forsvinder - og de bliver aldrig siden fundet.

Sådan har jeg ellers ALDRIG haft det, så jeg er lidt bange for hvad det kan være. Kan det være stress i forbindelse med at jeg søger førtidspension?
Jeg er 38 år, så det er vel ikke alderen?

Hvad med jer andre, er i også glemsomme...tager i vitaminer, er der noget der hjælper på koncentrationen så man kan huske igen????

Fortæl fortæl....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 01:16   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ud fra de historier osv. herfra om ansøgninger, så kan det godt være een af årsagerne... især når man jo i forvejen er nede på sokkeholderne.

Træthed, smerter, uvished, angst, presset økonomi i een stor pærevælling.

Så det er vist helt "normalt".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 07:37   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej Helenekr..

Har det nøjagtig som dig og har aldrig haft det sådan før, det er stress fordi det er et stort psykisk pres og ikke vide hvor man står..

Pas godt på dig selv og jeg vil KRYDSE fingre for dig

Kæmpe fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 08:17   #4
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Har det på samme måde - men det er desværre kronisk efter bilulykken..
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 09:05   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Min hukommelse er legendarisk i vennekredsen og ved min ex, der udtalte: det værste ved dig er at du INTET glemmer.

Det sidste år har den svigtet mig, den ældste kan bede mig tage en citronsodavand med hjem fra Brugsen ( 5 min. fra mig), når jeg står dernede, kan jeg godt huske sodavand, men hvilken??

Min langtidshukommelse er fin, men korttidshukommelsen, den er der ged i.

Min læge havde forklaringen:

Du bruger 90 % af din hjernekapacitet på din sag, så tilbage er der 10 %, så da ikke underligt at du glemmer.

Så jo, det er helt normalt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 10:50   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
åh jo, det kan jeg også godt genkende.

Den værste jeg har lavet var at glemme min egen søn!

Han var kommet hjem fra skole og han ringede for at høre om jeg ville komme og hente ham fra busstoppestedet.
(vi bor jo langt ud på landet og med dårlige forbindelser, derfor er vi nogen gange behjælpelige)

Ja da, sæføli ville jeg det - lagde røret på og glemte alt om ham

Han ringer en halv time senere: hvor bliver du af, har du glemt mig?

BLEV JEG LIGE FLOV OG KED AF DET

Specielt blev jeg ked af det og måtte sg knibe en lille tåre og sige pænt undskyld.

Han har dog tilgivet mig -meeen kan indimellem godt finde på at drille mig med det - den dejlige unge
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 11:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr det lyder grangiveligt som stress...

Jeg har haft stress siden 2000 (og lært at bruge værktøjer som gør at jeg bedre kan huske) men i spids situationer kan det gå helt galt, jeg er så en af dem der aldrig kan huske hvor jeg har parkeret min bil

Nogen gange når jeg møder nogen af de kloge sagsbehandlere og de kommer ind på min stress så kommer der altid sådanne bemærkninger det sker jo for os alle sammen at vi glemmer,... men når man er i det er det mere end skræmmende ..

Jeg er tillige med at jeg har stress og har fået testet min hukommelse og koncentration (er faktisk også testet for demens, det er der ikke jeg er bare forvirret ) og min hukommelse og koncentration er nedsat med ca 50 % så jeg ved jo hvad det er , men jeg kan som du også engang i mellem blive grebet af panik..

men en trøst til dig kan være at du lære at leve med det, jeg har lært at leve med det men aldrig at acceptere det, jeg er typen der altid har haft hukommelse som en elefant , her er det min korttidshukommelse der er værst og jeg har svært ved at acceptere det , så derfor kan man på mine stædig dage ikke tvinge mig til at skrive en huskeseddel .

så at det kan være pysisk stress der gør det lyder ikke utænkeligt, men det er ekstremt vigtigt at du håndtere det så det ikke sætter sig kronisk , du kan nemelig godt risikere med tiden når der falder ro på at det vender igen og du så igen vil kunne huske dine madpakker

indtil da ville jeg da hvis jeg var dig når det hele er så nyt, benytte mig af nogen af alle de værktøjer der findes til at stresse af med, det er forskelligt fra menneske til menneske hvad der er bedst, men hos mig er det helt sikkert afspænding hvis ikke du har prøvet det så prøv ..

og lad være med at spekulere for meget over det da det kan stresse dig yderligt , jeg ved godt at det lyder dumt for man kan jo ikke lade være med at tænke over det, men man kan prøve ...

jeg havde engang en læge der påstod at jeg skulle tænke i kinesiske kasser, han mente at når jeg stod op om morgen så skulle jeg sige til mig selv, nå hvad er der af problemer i dag og kan jeg gøre noget ved det og kunne jeg ikke det så skulle jeg inde i mit hovde lægge det i en kinesisk kasse he he

kan du se det for dig .. hmmm har jeg penge til huslejen .. næææ ned med det i en kasse,... kan jeg hente ungen i skole i dag .. næææ nå ned i en kasse... osv ... så kunne man sgi hurtig blive boligløs og få tvangsfjernet ungen he he ...

Jeg har dage med min stress hvor jeg må vælge ikke at kommentere indlæg her på siden, og jeg har dage hvor jeg må sige jeg skal væk herfra.. min læge følger med her på siden, og hun læser hvad jeg skriver og ved hvordan jeg er som menneske og det er på hendes opfodring at jeg valgte at give K10 til webmaster og jeg ved at når der sker for meget i mit eget liv så er jeg nød til at holde mig ude af k10 fordi det ligger mig for meget på sinde og jeg vil hjælpe mere end jeg kan , sætte mere i gang end jeg kan og i det hele taget være flere steder end jeg kan ..

og som om det ikke er nok så kan jeg vågne midt om natten med et svar på et spørgsmål som jeg ikke har kunne svare på tidligere.. det er stress

så måske du eller andre har det på samme måde og så kan det være sundt uanset hvor meget andre på siden har brug for en , at smutte væk fra alt den kommunale råddenskab engang i mellem ... for lad os indse det, det er jo ikke lutter positive historie der huser på denne side.. og derfor bliver vi også altid så glade når der kommer en positive historie for guderne skal vide at vi trænger til det...

Og det er også en af grundene til at vi prøvede os med de socialegrupper, for vi er her allesammen fordi vi sidder fast i systemet og har nogen store problemer helbredsmæssige, og med systemet .. men vi er bestemt også mennesker med mange andre facetter , det vil sige at bag hver historie er der også meget andet end et sygt menneske der sidder fast i systemet
  Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 11:02   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De stakkels børn.... og forældre.

Jeg har prøvet at have låst hoveddøren og begyndte at gå mod skolen med barnets taske og idrætstøj mv.

Jeg havde bare glemt barnet.

Tænk at stå nede i skolen med hele udstyret.... uden barn!!!

Og i den slags situationer er det jo pinligt at have en seddel på køleskabet:

"Husk barnet"

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 11:13   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
HE HE HE ja Zuza den har jeg aldrig præsteret , men mit barn er nu også så højlydt så det føles som om der mangler noget når man går derudaf he he

men min læge har da fundet ud af at hun skal sende en mail til mig dagen før jeg skal være der og på dagen en sms en time før og skal jeg først derop om en måned så kommer der en lille reminder 14 dage før ...

man skulle fandeme tror at hun troede der var noget galt med min hukommelse
  Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 11:52   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men det er da rart at vide man ikke er alene

Men det er fandeme en underlig fornemmelse, når det gentagende gange smutter, og man bliver jo lidt forskrækket ved tanken om dét man måske glemmer næste gang - som måske ungerne! Eller at man er på kontanthjælp

Ubehageligt når man flere gange om ugen må spørge sig selv ,,hvordan fanden ku' jeg glemme dét''.....

Jeg har også den der med at få påmindelser om et givent møde, først en uge før, så et par dage før, så dagen før, nogle timer før, en time før, bare for at være HELT sikker på jeg ikke glemmer det. Jeg koder det så ind på mobilen.
Og så er der andre ting jeg udmærket husker. Sidste år var det nok med en enkelt reminder dagen før.

Når jeg tænker tilbage, så er det faktisk startet her indenfor det seneste halve år - og det kan jo godt, som i er inde på, tyde på stress over sagen - jeg har bevidst og ubevidst en helvedes masse om ørerne. Det er jo lidt over 8mdr siden jeg skrev pensionsansøgningen under!

Nå, men så må jeg forsøge at arbejde lidt med noget afslapning/afspænding/meditation på hyggeniveau og snart købe et glas Gensing - hun sagde i Matas i dag, at Gensing er godt for den slags problemer - jeg havde så bare ikke lige penge med til det (for jeg havde glemt pungen)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min hukommelse er sær for tiden... kandelsdorff Alt det andet 16 29-10-2012 08:53
Familien svigter Cillenolle Accept fra vores omgivelser 10 02-03-2010 19:47
kroniske smerter/ hukommelse ubo Alt det andet 3 16-07-2009 00:15
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension