K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 22:13   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Vovse

ja det vil jeg da tro, det er godt nok noget tid siden jeg har set en sådan,
Som jeg forstår det, så har du fået afslag på at lade din sag overgå til behandling efter reglerne om pension.

Hvis det er tilfældet, så er det sket på baggrund af din rp (ressourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal), som du har skrevet under.

Denne rp burde ligge i din sag, sådan at du får den med i en aktindsigt.

Kontakt din sagsbehandler hurtigst muligt og bed om en kopi af din rp, hvis du ikke allerede har den, sådan at du kan nær-læse den inden mødet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 22:21   #22
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Vovse

Nej jeg har ikke fået afslag, der er blevet sagt at der skal mere arbejdsprøvning til, der sidder en som har mere forstand på pensions sager en min rådgiver hun har, og det er ham der har sagt, at der skal arbejdsprøves inden for et område mere hvis altså det findes, men jeg vil bede om at få en kopi af RP, det gør jeg imorgen eller nu her efter pr mail, den jeg har er nogle år gammel, men jeg syntes jeg kan mindes jeg var til møde for 10-11 mdr. siden, hvor det var den der blev opdateret.
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 22:54   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ok, det er sikkert en faglig konsulent din sagsbehandler har drøftet den med, det er der vist ikke noget mystisk ved.

Det er jo rp'en der danner grundlag for det hele, det er også den som pensionsudvalget får når din sag engang når så langt.

Så skynd dig at få fat i din rp, og se hvad der står om dine afprøvninger.

Forhåbentlig har du kopi af div. udtalelser fra dine afprøvninger, og så kan du jo tjekke om sagsbehandleren har fået det hele med.

Held og lykke
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 10:29   #24
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Vovse

Min Rp er ikke opdateret de sidste 3 år, kan jeg forlange at få den opdateret

det som står i min journal er vel lige så godt eller hvad, syntes at kan mindes at der var en rådgiver der for et par år siden, sagde at det ikke var nødvendig pt, at opdatere rp,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 12:47   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Vovse

Min Rp er ikke opdateret de sidste 3 år, kan jeg forlange at få den opdateret
Det mener jeg i allerhøjeste grad du kan.

For mig lyder det mystisk, at sagsbehandleren ikke har sørget for en opdateret rp før hun snakker med en overordnet om, om der er nok til en fp-sag.

Men bed om at få en kopi af den (hvis du ikke har det allerede), læs den igennem et par gange så du kan se om du har nogen tilføjelser. Og her vil jeg mene, at du især skal være opmærksom på afsnittene om dit helbred og om resultaterne af dine afprøvninger.

Hvis du så har nogle tilføjelser eller du kan se, at oplysningerne om dine arb.prøvninger ikke er tydelige nok, så gør din sagsbehandler opmærksom på det.
Hvis hun er god nok, og gerne vil have en fp-sag igennem, så bør hun være lydhør.

Jeg kan ikke huske om jeg har læst hvad du fejler, men din nuværende situation er netop grunden til, at det er vigtigt at kontakte sin læge hvis man oplever forværring af sine lidelser, sådan at det kommer med hvis kommunen indhenter en statusattest fra egen læge.

hvis du har oplevet forværring i løbet af de 3 år, og ikke har talt med din læge om det, så skal du se at få det gjort, NU.


Jeg mener ikke det er nok, at det står i din journal.
I det øjeblik din sag skal overgå til pensionsnævnet mener jeg, at det er rp'en de får udleveret, og skal tage deres beslutning på baggrund af denne.

Derfor er det meget vigtigt, at rp'en er opdateret når der skal træffes en afgørelse, og at du kan kende dig selv i den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 01-11-2010 kl. 12:51.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:24   #26
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
" For mig lyder det mystisk, at sagsbehandleren ikke har sørget for en opdateret rp før hun snakker med en overordnet om, om der er nok til en fp-sag. "

Desværre er det ikke særligt mystisk - Ud fra de sager ( incl min egen ) jeg har
set i min kommune - ser det ud som om opdateringer af RP nogen gange ikke sker, fordi opdatering bringer sagen i en retning kommunen ikke ønsker.

Men jeg kan på det kraftigste anbefale dig og alle andre med nedsat funktion.
At læse og sammenligne deres sagsforløb med de forklaringer/retningslinier, der
er anført af Socialministeriet i "Arbejdsevnemetode - Metode til beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne " som skal følges.

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:29   #27
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Opdatering af Ressourceprofil

Hver ENESTE gang der er kommet ændringer i din situation/indhentet nye udtalelser/statuserklæringer/attester osv, SKAL din RP opdateres.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:34   #28
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Hvornår kan man bede om at få sin rp opdateret.
Min blev lavet sidste efterår, og mit helbred er allerede blevet en del dårligere.

Skal Socialrådgiveren skriv i rp, ang arbejdsprøvningen ?
Jeg fik jo en ordentlig stak papirer, der sagde klart og tydeligt, pension fra arbejdsprøvnings stedet.
Fik afslag, da man ikke mente den kunne være rigtig. Og gav flex.

Den er anket og er nu hos Det sociale Ankenævn.
Men i mellemtiden har Jeg jo fået det værre. Går fx. til fysio nu, kan ikke cykle med alm. cykel.
Hvordan kan Jeg få det med i sagen ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 11:06   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Wodpoulsen det bedste du kan gøre er at skrive til din kommune /sagsbehandler
Skriv at du vil gøre opmærksom på at der er ændringer i din helbredssituation og at du ønsker at få opdateret din ressourceprofil ...

Du kan sammen med skrivelsen gøre opmærksom på at der i beskrivelsen af arbejdsevnevudering står skrevet http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet


Den kommunale sagsbehandler skal, i samarbejde med borgeren, løbende vurdere borgerens ressourcer og barrierer i forhold til, hvilke konkrete arbejdsfunktioner, borgeren kan varetage på arbejdsmarkedet.


Der er ikke mulighed for at forlange at få den opdateret men det vil koste kommunen ved evt anke eller ved en stik prøve af revisionen hvis ikke dette er gjort , derfor er det vigtigt at du også lige gør opmærksom på at din skrivelse skal lægges i din sag og at du vil have på skrift hvis ikke kommunen ønsker at opdatere din rp
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 18:32   #30
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Vovse

Har netop fået min Rp, den er opdateret først på året, jeg har ikke deltaget, er det ikke sådan at det skal man eller hvad, på da værende tidspunkt havde jeg en anden rådgiver en (ældgammel mand)
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller hvad?? hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-12-2012 00:38
Førtidspension eller hvad ? Mørkøv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-05-2012 08:40
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
§100 eller hvad? Despina Hjælpemidler til handicappede 22 15-07-2009 20:13
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension