K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2010, 10:22   #1
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Førtidspension eller hvad

Hej
Må jeg høre nogle meninger på dette her.

Speciallæger og lægekonsulent, er kommet frem til at man ingen fremtid har på arbejdsmarkedet, heller ikke på særlige vilkår ( fleksjob )

Men man indstiller ikke til pension, men skal i mere arbejdsprøvning, hvis de kan finde noget ???

Er det en normal procedure, eller hvad hvad kan man selv gøre i en sådan situation.
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 10:42   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det tæller desværre sjældent at lægerne siger sådan... Du skal i arbejdsprøvning, for det KUNNE jo være, at der trods lægernes udmelding er bare en lille smule arbejdsevne i dig.
Du har mulighed for at søge førtidspension på foreliggende grundlag. Så SKAL der sættes gang i en pensionssag.
Men først syntes jeg da at du skal tage en snak med sagsbehandleren og forlange udførligt svar på hvorfor du skal i arbejdsprøvning når dine læger siger som de gør.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 10:57   #3
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
jeg kan oplyse om jeg har været i en hel del arbejdsprøvninger de sidste 3-4 år
og for et år siden sagde lægekonsulenten at det var omsonst med flere arbejdsprøvninger, og nu her sidt er de kommet frem til det som jeg skrev i første indlæg
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 11:09   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
jeg kan oplyse om jeg har været i en hel del arbejdsprøvninger de sidste 3-4 år
og for et år siden sagde lægekonsulenten at det var omsonst med flere arbejdsprøvninger, og nu her sidt er de kommet frem til det som jeg skrev i første indlæg
Så vil jeg mene, at du skal starte med at bede om aktindsigt, så du kan sikre dig, at alle relevante akter findes i din sag.

Hvis du så opdager at noget mangler, så indhenter du det selv og afleverer det på kommunen, og får en kvittering på, at de har modtaget det, dette er meget vigtigt.

Når du så har sikret dig, at alle relevante akter findes i din sag (alle lægepapirer, resultater fra div. arb.prøvninger og gerne lægekonsulentens udtalelse også), så kan du aflevere et stykke papir på kommunen, mod kvittering selvfølgelig, med følgende ordlyd:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen (navn og cpr-nummer)
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 08:45   #5
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej
der sidder en på kommunen han siger at, det er hans faglige vurdering ,
der siger at der skal mere arbejdsprøvning til, dette kunne være inden for noget kontorlignende, men dette er også afprøvet op til flere gange,

kan det være rigtig at det er en person på kommunen der afgør om man skal indstillestil fp, eller hvad, mener ikke man selv skal give sig i lag med at søge, hvad hvis man får et afslag, er pt. på ledighedsydelse
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 09:11   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Hamselv

Citat:
kan det være rigtig at det er en person på kommunen der afgør om man skal indstillestil fp
JA, det kan det !

Desværre.

Hvis forholdene er som du beskriver, vil jeg give Vovsen ret i,

at du skal i gang med at søge selv, da du ellers risikerer flere totalt ligegyldige

arbejdsprøvninger, der kun trækker tiden ud.

Din ledighedsydelse er sikret ved afslag.

Et afslag kan ankes.

Som Vovse skriver er dokumentationen vigtig, så følg hendes råd, hvis du endnu ikke har aktindsigt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 10:29   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser

Din ledighedsydelse er sikret ved afslag.
Så vidt jeg husker var det Hejdien der blev truet med, at miste ledighedsydelsen ved afslag på pension, søgt efter §17.

Så længe der ikke ligger en afgørelse fra ankestyrelsen ville jeg være lidt forsigtig med den påstand.

@Hamselv, jeg gik ud fra, at du var på kontanthjælp, og i så fald havde der ikke været noget at miste ved en §17.

Bed om at få på skrift hvad formålet med arb.prøvningen er.

Du kan også sende en klage til jobcenterchefen, hvori du klager over, at sagsbehandleren bliver ved med at køre i det samme spor, at han vil have dig ud i afprøvninger, der til forveksling ligner afprøvninger du allerede har været igennem.
Der er også noget med, at en sag ikke må overbelyses.

Du skal huske, at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers lander på sagsbehandlerens bord.

Du skal ikke være bange for at klage, da det blot vil vise dem, at du kender lovgivningen og at du ikke er til at rende om hjørner med, og det giver ofte en anden (mere korrekt) sagsbehandling.

Hilsen fra Vovse, som klagede gentagne gange, uden negative konsekvenser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 11:51   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Vovse

Citat:
Så længe der ikke ligger en afgørelse fra ankestyrelsen ville jeg være lidt forsigtig med den påstand.
I en gammel tråd, jeg selv oprettede : http://www.k10.dk/showthread.php?t=12277&page=2

kan du se, at web svarede
Citat:
Ang det med at de kan tage din ledighedsydelse....så er det ikke noget de bare kan gøre...sålænge du ikke nægter at tage et fleksjob...
Jeg har endnu ikke et nogen, der fik ledighedsydelsen frataget ved afslag på en §17
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 20:16   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser

Jeg har endnu ikke et nogen, der fik ledighedsydelsen frataget ved afslag på en §17
Det har jeg heller ikke, men jeg ved, at Hejdien blev truet med det, ifald hun søgte en §17 og fik afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:51   #10
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Vovse
Det er ikke min sagsbehandler der er problemet, hun er sådan set ok, det er en anden der sidder med pensionssagerne, han mener der skal mere arbejdsprøvning til, selv om det som han foreslår er afprøvet mere eller mindre han skriver at der er hans faglige vurdering,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller hvad?? hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-12-2012 00:38
Førtidspension eller hvad ? Mørkøv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-05-2012 08:40
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
§100 eller hvad? Despina Hjælpemidler til handicappede 22 15-07-2009 20:13
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension