K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2010, 08:11   #1
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
nyt job

hej
jeg har fået et job på 3 timer dagligt til kr100 pr. time.
det er ikke et fleksjob, men et almindeligt job.
da jeg modtager forhøjet almindelig førtidspension har jeg jo ret til at tage det.
problemet er at jeg jo skal modregnes!
det har jeg prøvet før og modtaget nogle temmelig store efterbetalinger da næstved kommune åbenbart har svært ved at regne ud hvor stor modregningen er.
kan jeg sikre mig at det de siger bliver fastholdt og de ikke laver det om i tide og utide, da jeg ikke orker flere regninger, det tager glæden ved jobbet hver gang, men jeg mangler pengene pt.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 11:59   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bo m
Da det jo er tre timer dagligt og med en ganske simpel løn på 100 kr altså 1500 kr om ugen , så burede den vel være nem nok for kommunen at regne ud (jeg er tal mongol og jeg kan regne ud hvad du får he he )

Så hvis jeg var dig så ville jeg gå op og snakke med pensions kontoret sige hvad der sker og så få dem til at lave en beregning på det og på den måde forhåbentligt kunne fortælle dig hvor meget du bliver trukket ...

Men kan næsten regne ud at du må¨være gammel førtidspensionist og jeg kan ikke lade være med at tænke på om ikke jobbet er egnet til at lave om til et fleksjob ...

Der er jo nu mulighed for at gøre pensionen hvilende og på den måde prøve om man kan holde ud at arbejde og kan man ikke det har man ret til at komme tilbage til sin pension... mon ikke det økonomisk bedre kunne betale sig både for dig og arbejdsgiver ... bare en ide ...

Men hvis det "bare" er et job så husk at få aftale med kommunen på skrift det er nok det eneste du kan gøre og den eneste måde du kan sikker dig på og hvis i går ud fra 6000 kr indtjening til dig om måneden, så behøver de vel ikke den store studenter eksamen for at regne det ud ...
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 10:24   #3
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
nej det skulle vi jo ikke tro.
og jeg vil bede om det på skrift. Her i kommunen er det vist ikke muligt at komme ind på pensionskontoret?
jeg tror ikke at jeg kan få fleksjob med den gamle pensionsordning og jeg gider heller ikke "kæmpe" med dem, var jeg lidt mere rask var jeg ude af det system i morgen.
ja jeg går til dem, det de siger er at min pension bliver nedsat med kr250 pr. mnd. og medicinkortet bliver inddraget om jeg skal betale fuld tv licens ved jeg ikke?
så er der jo det kære boligstøttekontor, hvad de finder på ved jeg ikke.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 12:54   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der sidder sagsbehandlere på pensionskontoret også og det er dem der skal lave beregningen så mon ikke man kan bestille en tid ved dem ? prøv at ring og hør ad, her kan man heller ikke bare gå derop , men man kan ringe til dem og få en tid
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 15:48   #5
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej igen
nu har jeg talt med beregneren og det bliver kr 166 netto fra pensionen, boligstøtten bliver først fra 01.01.2011, siger han, jeg skal hendvende mig i december måned.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension