K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2011, 10:05   #1
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
Hvor store er chancerne nu?

Jeg er jo blevet indstillet (§18), til FTP (Langt om længe!) .
Jeg har nu modtaget dette brev (idag):

"Din sag er behandlet på socialmedicinsk Teammøde d. 5/7-11, hvor der blev truffet afgørelse om at din sag overgår til behandling efter reglerne om FTP jf.Pensionslovens §18.

Det blev endvidere på Socialmedicinsk Teammøde besluttet, at indstille til Tilkendelsesteamet, at du tilkendes FTP med virkning fra d. 1/8-11.

Begrundelsen for beslutning er, at din helbredsmæssige tilstand vurderes stationær og at du varigt vil have en betydelig nedsat erhvervsevne.

Det vurderes tillige, at alle muligheder for at støtte efter den sociale lovgivning og anden lovgivning, heruder vurdering af muligheden for beskæftigelse i fleksjob, er afprøvet uden at du er blevet i stand til at være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde."

Hvordan er mine chancer nu? Jeg ved godt I ikke kan afgøre om jeg får den eller ej, men hvordan er det gået Jer andre efter lignende brev?
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 11:37   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din sag er nu overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....hvilket er ret godt...

Det vil sige at dem der har siddet og kigget på den først mener at du er berettiget til pension...og at alt er som det skal være i sagen..

Nu er det så bare selve nævnet der skal beslutte hvad der skal ske...

Jeg vil tro at du har en god chance.....uden at jeg kan afgøre det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 13:30   #3
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
Jeg håber virkelig af hele hjertet..

Jeg har nu, sammenlagt, været på KH i 11 år, afbrudt af enkelte MEGET kortvarige praktikpladser.

Jeg er altså kun lige blevet 30

Jeg har kæmpet for den FTP siden 2006. Nu må det gerne snart være min tur til at få en afslutning på hele det systemræs her.

Så krydser alt hvad der krydses kan. (For H.. der er lang til d-19...)
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 23:29   #4
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Nu modtager du snart et brev med om du har eventuelle indvendinger til ikke at modtage FTP. For god ordens skyld, så besvarer du dette brev med ingen bemærkninger hertil!

Så tillykke med din førtidspensin fra 1.08.2011

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 07:50   #5
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Som jeg læser det så har de givet dig en FP.. fra 1/8 2011, tillykke med det...
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 07:52   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tør ikke ønske dig tillykke endnu, men jeg tror der er rigtig gode chancer for at den nu går igennem, det lyder mest af alt som om resten blot er en formsag.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 07:56   #7
Jytte Thomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jytte Thomsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunk Se meddelelser
Jeg er jo blevet indstillet (§18), til FTP (Langt om længe!) .
Jeg har nu modtaget dette brev (idag):

"Din sag er behandlet på socialmedicinsk Teammøde d. 5/7-11, hvor der blev truffet afgørelse om at din sag overgår til behandling efter reglerne om FTP jf.Pensionslovens §18.

Det blev endvidere på Socialmedicinsk Teammøde besluttet, at indstille til Tilkendelsesteamet, at du tilkendes FTP med virkning fra d. 1/8-11.

Begrundelsen for beslutning er, at din helbredsmæssige tilstand vurderes stationær og at du varigt vil have en betydelig nedsat erhvervsevne.

Det vurderes tillige, at alle muligheder for at støtte efter den sociale lovgivning og anden lovgivning, heruder vurdering af muligheden for beskæftigelse i fleksjob, er afprøvet uden at du er blevet i stand til at være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde."

Hvordan er mine chancer nu? Jeg ved godt I ikke kan afgøre om jeg får den eller ej, men hvordan er det gået Jer andre efter lignende brev?
Den er 99,9999% sikker .

J
Jeg er selv tilkendt pension her pr. 1.juli på næsten enslydende brev..
Jytte Thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 10:05   #8
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dinky67 Se meddelelser
Som jeg læser det så har de givet dig en FP.. fra 1/8 2011, tillykke med det...
Ups det var tidlig på morgenen jeg skrev indlæg,men håber og tror på at den går igennem for dig...
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 10:25   #9
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser
Nu modtager du snart et brev med om du har eventuelle indvendinger til ikke at modtage FTP. For god ordens skyld, så besvarer du dette brev med ingen bemærkninger hertil!

Så tillykke med din førtidspensin fra 1.08.2011

Mvh. Gert
Ork den har jeg fået. Det stod nemlig på side 2

Jeg håber virkelig Min psykiater har lige været her, og hun sagde at den var 98% sikker.
Håber det er det. Ikke mere tovtrækkeri.
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.

Sidst redigeret af Webmaster; 07-07-2011 kl. 18:46. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 11:46   #10
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
LimoGert skriver: Nu modtager du snart et brev med om du har eventuelle indvendinger til ikke at modtage FTP.

Får alle et sådan brev, eller er det noget som igen er forskelligt fra kommune til kommune? Og er det et brev man får efter at pensionsteamet/nævnet har tilkendt pensionen?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvot store er chancerne keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-12-2010 10:46
den store dag jjsonn Spørgsmål ang fleksjob 5 08-11-2010 15:50
ADHD hvor store sandsyndlighed for en pension UllaCliffShads Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 03-09-2010 14:44
hvor store er chancerne for ftp?? kakaoko24 At søge førtidspension 9 03-04-2010 22:55
hjælp,ville høre om chancerne til ftp helena06 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-03-2010 23:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension