K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 14:35   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Lige det jeg mener.....der skal andre øjne på borgerne, det skal ikke være de samme og helst ikke engang fra samme kommune....

Se bare hvad det har gjort for dig, at du nu VED hvor du er...ikke at det er mål i sig selv, at blive ftp...(ved det bedre end nogen anden), men det giver en ro, når man ved

1) du er på kh fordi du venter på job!
2) du er på kh til vi har fået afprøvet hvor du skal ende i systemet
3) du skal indlede en flex ell ftp sag...

Det vil da altid være meget bedre, at vide hvor ens vej fører hen....
og i sidste ende, bedre for både familie - omgangskreds og samfund
Tror bare ikke kommunen er blevet mere gearet til de syge siden jeg er blevet førtidspensionist, hvilket vil sige, at min historie vil gentage sig.
Du kan ødelægge et menneske ved at lade dem sejle i deres egen sø (lige som mig). Men du kan bestemt også ødelægge dem ved at jagte dem rundt fra den ene meningsløse aktivering til den anden.
Og kommunen kan ikke andet! De har to muligheder, lade folk sejle i egen sø, eller jagte dem rundt i manegen. Begge dele er lige skadelige - dog ville jeg så hellere puttemodellen da den stresser mindre.

Min pointe er, at der skal folk på banen med kompetencer, indblik, faglighed og empati. Og det kommer der aldrig, for det koster alt for mange penge.

Jeg kender kommunens ''vi skal nok se på sagen'' og ved også, at der ikke sker en skid andet, end at de fejlvurderer situationen og begynder at hviske folks sygdomme og diagnoser ud, og behandler dem på lige fod med de raske.

Sålænge kommunen skal udrede syge borgere, må jeg melde pas, for de kan de IKKE finde ud af. Syge mennesker skal udredes og styres af psykiatere, læger, speciallæger mf, der har forstand på patienter og patienternes sygdomme. Og som vægter helbred og trivsel højest.
De skal da ikke have en sagsbehandler der KUN har interesse i at få klienten ud på arbejdsmarked - det er jo præcis derfor der er så meget bøvl med de lægekonsulenter, fordi det kun er arbejdsevnen de er interesseret i!
Nu er de gået så langt, at de er bedøvende lige glade med HVAD folk fejler og hvilke diagnoser de har, bare der er arbejdsevne.

Efter 21 år i systemet, så er jeg overbevist om, at de ikke har rykket sig så meget som én cm. Ny regering, ny omgang pisk og prygl. For der er stadig ingen penge til at redde nogen for.................

(Undskyld Tante Ana for afbrydelsen, men jeg blev lige nødt til at svare).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 15:14   #22
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Efter 21 år i systemet, så er jeg overbevist om, at de ikke har rykket sig så meget som én cm. Ny regering, ny omgang pisk og prygl. For der er stadig ingen penge til at redde nogen for.................
Det du her peger på er sandsynligvis én af kerneudfordringerne.


Og så længe der i tide og utide bliver bræget i øst og i vest om: besparelser, er det formodentlig en kende naivt (eller i nogens optik: tosseoptimistisk / lalleglad) at antage, at de annoncerede "reformer" ikke, i én eller anden iklædning, også handler om: besparelser.

Man kan selvf. flytte lidt rundt på kasse-midler, med det sigte at generere en nettobesparelse på det samlede område ... og det er formodentlig det man så gør, samtidig med at man indregner at X anal borgere visiteres til 0 forsørgelse / ægtefælleforsørgelse, frem for korrekt og relevant ydelse.

BTW: 21 år på kontanthjælp, det er da vist at bøje midlertidighedsbegrebet en kende ved en helt ekstraordinær kommunal kreativ indsats ?


Overordnet er der selvf. helt andre udfordringer, der trygler om et serviceeftersyn, men det er en anden og noget udvidet historie - det jeg bla. hentydere til her, det er den overordnede værdifordeling i form af af formuer og indkomst i den danske befolkning - men også i et globalt perspektiv.


****

PS: Web - du burde lave en "dokumenterende" statistikside (ala: Wiki side) evt. med trådhenvisning, hvor brugerne samlet kunne indberette fx længste kontanthjælpsforløb, sagsbehandlingstider osv.

Det bliver en kende vanskeligt at bladre rundt på K10 for at finde de oplysninger ... på trods af søgefunktion, Google mv. - skulle man få brug for dem.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 18:18   #23
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror bare ikke kommunen er blevet mere gearet til de syge siden jeg er blevet førtidspensionist, hvilket vil sige, at min historie vil gentage sig.
Du kan ødelægge et menneske ved at lade dem sejle i deres egen sø (lige som mig). Men du kan bestemt også ødelægge dem ved at jagte dem rundt fra den ene meningsløse aktivering til den anden.
Og kommunen kan ikke andet! De har to muligheder, lade folk sejle i egen sø, eller jagte dem rundt i manegen. Begge dele er lige skadelige - dog ville jeg så hellere puttemodellen da den stresser mindre.

Min pointe er, at der skal folk på banen med kompetencer, indblik, faglighed og empati. Og det kommer der aldrig, for det koster alt for mange penge.

Jeg kender kommunens ''vi skal nok se på sagen'' og ved også, at der ikke sker en skid andet, end at de fejlvurderer situationen og begynder at hviske folks sygdomme og diagnoser ud, og behandler dem på lige fod med de raske.

Sålænge kommunen skal udrede syge borgere, må jeg melde pas, for de kan de IKKE finde ud af. Syge mennesker skal udredes og styres af psykiatere, læger, speciallæger mf, der har forstand på patienter og patienternes sygdomme. Og som vægter helbred og trivsel højest.
De skal da ikke have en sagsbehandler der KUN har interesse i at få klienten ud på arbejdsmarked - det er jo præcis derfor der er så meget bøvl med de lægekonsulenter, fordi det kun er arbejdsevnen de er interesseret i!
Nu er de gået så langt, at de er bedøvende lige glade med HVAD folk fejler og hvilke diagnoser de har, bare der er arbejdsevne.

Efter 21 år i systemet, så er jeg overbevist om, at de ikke har rykket sig så meget som én cm. Ny regering, ny omgang pisk og prygl. For der er stadig ingen penge til at redde nogen for.................

(Undskyld Tante Ana for afbrydelsen, men jeg blev lige nødt til at svare).

Stadig kan jeg ikke være mer enig, man har et ansvar for at hjælpe mennesker, det er det DE sidder der for, om de hjælper folk den ene eller den anden vej - men hjælpe skal de!
Jeg tror stadig at der skete en mega bommert dengang man fjernede arbejdsformidlingerne og lagde dem sammen med det sociale, de fungerede tingene bedre, da de var adskilt.

Stadig synes jeg da det er glæde at dine 21 års nightmares er slut.
Nyd det :-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 18:30   #24
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Desværre er du havnet på en hjemmeside der er skabt for protest, sorg, ærgrelser og råb om hjælp! Og for dem der vil hjælpe andre! Det kan du ikke lave om på, og hvis du alligevel forsøger - skubber du dem, siden er oprettet for, ud i kulden.

Desuden er der mange måder at have erhvervsarbejde på, og dine mange velformulerede og træffende indlæg her på siden viser klart og tydeligt, at du har mange fine og stærke ressourcer. Måske burde du så selv få fingeren ud og finde ud af noget, i stedet for ustandseligt at pege fingrene af andre for at de ikke tænker som du?

Jeg står selv udenfor systemet, men det får mig ikke til at belære konstant andre om hvordan de skal leve, fordi jeg er godt klar over at de allerfleste gjorde og gør hvad de overhovedet kan, og jeg gider ikke komme her på K10, for også her at se pegefingre rettet mod sagesløse. Der er mere end rigeligt af det skidt udenfor K10.

Jepz her er jeg og har jeg været længe og jeg tror faktisk at jeg både får en del hjælp og giver en del af samme slags.

Jeg peger ikke fingere af nogen som helst, vær venlig at læse mine indlæg igen, jeg fortæller hvordan JEG ønsker min hverdag og hvad jeg IKKE ønsker...

Jeg kommer som du med mine indlæg i debatten....hvilket vi begge har lov til og som jeg ser det...overskud til....at vi er af forskellig mening, det er noget andet, og det har der da altid været plads til her - også.

Denne linie Måske burde du så selv få fingeren ud og finde ud af noget, i stedet for ustandseligt at pege fingrene af andre for at de ikke tænker som du?" er dog en smule nærgående synes jeg.....for klart udtaler du dig her...om mig på en måde du ikke kan tillade dig, hvilket så igen viser, at det er dig og ikke jeg, der falder ned på andre....

Tante Ana, vi er her som du skriver for at få råd og opbakning, og det medfører at man til tider får nogle råd man ikke ønsker...
Jeg er også ked af at sige det, men når jeg læser tilbage Tante Ana, er du faktisk den der starter denne her med at blive en tand for personlig -
så hvis nu vi 2 bliver enige om, at vi begge er for hjælp, opbakning, råd og nye venner der forstår en, så skal vi ikke bare lige stoppe nu også sige, det var det, vi bør ikke bruge vores kræfter på hinanden på den måde, vel?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 19:38   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Stadig kan jeg ikke være mer enig, man har et ansvar for at hjælpe mennesker, det er det DE sidder der for, om de hjælper folk den ene eller den anden vej - men hjælpe skal de!
Jeg tror stadig at der skete en mega bommert dengang man fjernede arbejdsformidlingerne og lagde dem sammen med det sociale, de fungerede tingene bedre, da de var adskilt.

Stadig synes jeg da det er glæde at dine 21 års nightmares er slut.
Nyd det :-)
Mine 21 år er kun afsluttet fordi jeg indså, at jeg aldrig ville komme videre med kommunens hjælp. Og at jeg for deres skyld kunne dø på kontanthjælp i fred og ro. Havde jeg ikke søgt pension, jamen så var jeg på kontanthjælp endnu.

Så jeg har såmænd ikke haft nogen 'nightmares' som sådan, jeg har jo levet en pensionisttilværelse på kontanthjælp, ingen pres, ingen trusler, ingen breve, kun kontanthjælpen der dumpede ind hver d første, år ud og år ind. Og så kontaktede jeg selv kommunen engang i mellem for at høre om de ikke havde 'et eller andet' for folk i min situation - og det havde de ikke.

Engang i mellem fandt jeg så selv et job eller sted, hvor jeg kunne prøve grænser af, og når det fejlede, så sagde de bare at det var fint jeg prøvede, men at jeg nok hellere skulle lade være fremover.

Og så var der engang i mellem én som spurgte om vi ikke skulle søge førtidspension, og så sagde jeg nej. Og så gik der flere år igen.
Jeg kunne have fået førtidspension 20 gange på den gamle ordning, men da jeg var i 20'erne, mente jeg jo der MÅTTE være en anden udvej og en hylde til mig.
Men det var der så ikke.

Og da jeg endelig tænkte at førtidspension måske VAR den eneste mulighed, så var der gået 21 år. Og den strøg da også lige igennem uden hverken arbejdsprøvning eller noget. Og da jeg fik tilkendelsen og hele sagen, så kunne jeg se, at jeg snildt ville kunne have fået den hjem bare på en §17 og i løbet af 3 mdr. I stedet gjorde sagsbehandleren MEGET ud af at gemme papirer, lyve, true og tee sig fuldstændig åndssvagt, og da hun var ved at blive knaldet, skyndte hun sig at sende min sag til taskforce.......og skynde sig hen til håndvasken med et uskyldigt look.

Men jeg fik hende flyttet via Borgmesteren og jobcenterchefen til 'andre opgaver' efter tilkendelsen.

Så om jeg kan 'nyde' min pension er jeg ikke helt sikker på. Jeg er glad for den, nu. Men jeg ville hellere have haft et arbejde eller en fair sagsbehandling og den fornødne hjælp til et ordenligt liv da jeg stod med hatten i hånden som ganske ung pige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 23:21   #26
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej PiaCP

Selvfølgelig skal der laves opfølgninger... -men i min verden bør/skal arbejdspladserne være der INDEN man ofre ressurcer(man ikke har) på at finde nogle personer der måske gemmer sig ??? -hvad med fx at gå i en ligeværdig dialog med omtalte gruppe af personer... -er det nogen sinde prøvet? -tror det ikke, har ihvertfald aldrig hørt om det


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 08:52   #27
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Mine 21 år er kun afsluttet fordi jeg indså, at jeg aldrig ville komme videre med kommunens hjælp. Og at jeg for deres skyld kunne dø på kontanthjælp i fred og ro. Havde jeg ikke søgt pension, jamen så var jeg på kontanthjælp endnu.

Så jeg har såmænd ikke haft nogen 'nightmares' som sådan, jeg har jo levet en pensionisttilværelse på kontanthjælp, ingen pres, ingen trusler, ingen breve, kun kontanthjælpen der dumpede ind hver d første, år ud og år ind. Og så kontaktede jeg selv kommunen engang i mellem for at høre om de ikke havde 'et eller andet' for folk i min situation - og det havde de ikke.

Engang i mellem fandt jeg så selv et job eller sted, hvor jeg kunne prøve grænser af, og når det fejlede, så sagde de bare at det var fint jeg prøvede, men at jeg nok hellere skulle lade være fremover.

Og så var der engang i mellem én som spurgte om vi ikke skulle søge førtidspension, og så sagde jeg nej. Og så gik der flere år igen.
Jeg kunne have fået førtidspension 20 gange på den gamle ordning, men da jeg var i 20'erne, mente jeg jo der MÅTTE være en anden udvej og en hylde til mig.
Men det var der så ikke.

Og da jeg endelig tænkte at førtidspension måske VAR den eneste mulighed, så var der gået 21 år. Og den strøg da også lige igennem uden hverken arbejdsprøvning eller noget. Og da jeg fik tilkendelsen og hele sagen, så kunne jeg se, at jeg snildt ville kunne have fået den hjem bare på en §17 og i løbet af 3 mdr. I stedet gjorde sagsbehandleren MEGET ud af at gemme papirer, lyve, true og tee sig fuldstændig åndssvagt, og da hun var ved at blive knaldet, skyndte hun sig at sende min sag til taskforce.......og skynde sig hen til håndvasken med et uskyldigt look.

Men jeg fik hende flyttet via Borgmesteren og jobcenterchefen til 'andre opgaver' efter tilkendelsen.

Så om jeg kan 'nyde' min pension er jeg ikke helt sikker på. Jeg er glad for den, nu. Men jeg ville hellere have haft et arbejde eller en fair sagsbehandling og den fornødne hjælp til et ordenligt liv da jeg stod med hatten i hånden som ganske ung pige.
Lyder F***** os helt grotesk, men jeg kender det på egen krop, de vil ikke gå de veje som borgeren selv ønsker at følge, hvorfor? ja aner det skisme ikk! Men at du og dine unger er ladt i stikken på den måde, er simpelthen for dårligt! Og endnu et bevis på, at der skal reformer til, lad os så håbe hun gør det hun lover, for det er jo det hun ønsker den kære Mette, ikke forandringer men reformer.....så jeg håber bare at ser den menneskelighed i systemet, somdet egentlig startede ud med for 26.000 sider siden
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 08:55   #28
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej PiaCP

Selvfølgelig skal der laves opfølgninger... -men i min verden bør/skal arbejdspladserne være der INDEN man ofre ressurcer(man ikke har) på at finde nogle personer der måske gemmer sig ??? -hvad med fx at gå i en ligeværdig dialog med omtalte gruppe af personer... -er det nogen sinde prøvet? -tror det ikke, har ihvertfald aldrig hørt om det


.
Jammen enig til dels, man kan jo også vælge at bruge ventetiden på at få styr på tingene og få reformerne igennem, så man er klar, når jobbene er der igen ......

Dialog har altid været godt og en mangelvare i systemet, fortæl Mette det på hendes fb, hun efterlyser ideer og hjælp

Jeg tror ikke på opfølgerninger er hendes ønsker...det er reformer....så ting som de er sket de sidste mange år, ikke bare fortsætter....

Jeg tror på håbet er grønt og det blir' jeg ved med, til andet er bevist
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 09:15   #29
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Præcis Multe - HVOR FANDEN ER ALLE DE ARBEJDSPLADSER????
De "arbejdspladser" er b.la her http://avisen.dk/s-ledige-maa-arbejd...lp_145701.aspx

Mette Frederiksen har også udtalt - at hun vil rejse rundt til landets gode som dårlige jobcentre i DK, og have de samme jobcentre til at trække i arbejdstøjet - der er b.la bevilget adskillige millioner til "beskæftigelsesfremmende" tiltag til alle de syge der står for at miste sygedagpengene, da man i, endnu, èt år vil bevare loftet over sygedagpengeperioden. http://avisen.dk/loftet-over-sygedag...ar_154797.aspx

Så det er ligegyldigt med "rigtige" arbejdspladser - så længe der er KH modtagere (syge som raske) nok, man kan smide ud i kommunernes "beskæftigelsesfremmende" tiltag.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 10:10   #30
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Stil et spørgsmål til beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, der gæster Spørgetid torsdag d. 10. november.DR deadline

http://www.dr.dk/DR2/Deadline17/20100126152319.htm

Sidst redigeret af østerbro; 07-11-2011 kl. 10:15. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunerne har strammet kursen Vej86 Politik og Samfund 27 28-10-2011 01:03
Nu skal tommelskruerne strammes Ragdoll Politik og Samfund 1 05-02-2010 21:21
jobkrav til kontanthjælpsmodtagere strammes buster Politik og Samfund 11 24-03-2009 09:55
Bunketransport for ledige . Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 13-04-2008 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension