K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2013, 20:28   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det tror jeg næppe du skal være urolig for....

Hvis du kigger på det....så har dem på gamle ordning netop været beskyttet i alle henseender...

Specielt også da den garantiordning blev lavet....

Hvis man ser på det med de økonomi øjne de normalt ser alt andet med....ja så ville det netop have givet mening at se om ikke man kunne få en del af dem på gammel ordning i job....om ikke andet så i et fleksjob....

Som det er nu...ja så er det jo helt frivilligt om du vil arbejde eller om du vil lade være på gammel ordning...og på den måde vil de jo ikke få det optimale ud af de mennesker som er der...som hvis de tvang dem....

En del af dem på gammel ordning....ja de har nogle gange større arbejdsevne end dem der bliver visiteret til fleksjob i dag...

Må hellere sige det med det samme...læg mærke til at jeg skrev en del og ikke alle på gammel ordning...der har en større arbejdsevne..

Når de så alligevel ikke har gjort eller gør noget for at udnytte dette potentiale...ja så må det være fordi man har "fredet" dem på gammel ordning...

Jeg er nu glad nok for at de ikke har tvunget noget igennem...og jeg synes det er en rigtig god garantiordning....en de burde udvide til at gælde alle på førtidspension...

Med hensyn til boligstøtte....ja så er det jo fordi man ikke tager det samlede beløb du får og udregner det derfra....grundet den måde man har delt jeres pension op i skattepligtig og ikke skattepligtig beløb...

Jeg kan ikke forstille mig hvordan de kunne lave den måde om...da det jo så samtidig ville gøre at folk fik meget mindre i pension....grundet større skattetryk....

Personligt ville jeg føle mig meget mere sikker på gammel ordning end jeg gør på den nye...

Lige ang den beregning du har fået lavet....

I den er der ikke taget højde for lavere licens og de ting man kan få hjælp til ud over den varmehjælp du får...

Det bør man også have med i sin beregning...da det jo også er penge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 21:07   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
https://www.borger.dk/Sider/Foertidspension-omvalg.aspx
Ser ud til, man generelt mister en del.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overgang til ny pension og bo i udlandet HenrikP Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 17 29-05-2013 11:35
Brøk FTP overgang til alm.pension lund70 Alt det andet 9 23-06-2011 17:28
ydelses overgang heiditogjoey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 15-04-2011 09:14
Overgang til førtidspension MartinM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2010 09:49
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension Hans1979 At søge førtidspension 6 18-02-2010 18:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension