K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2010, 18:09   #21
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
er det kun i KBH man får flex, ved 5 timer/ ugen? Lyder da helt hen i vejret, når der findes skånejob.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 19:00   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Skånejob eksisterede allerede op igennem 90erne og er et levn derfra. Jeg tror også at det mest er tænkt som værende til de "gamle" førtidspensionister. Dem på almindelig, almindelig forhøjet og mellemste førtidspension, som jo er blevet tildelt disse pensioner da man ikke har vurderet at erhvervsevnen er helt væk.

Loven om skånejob er så ikke blevet fjernet, efter pensionsreformen, og jeg tror i dag at det er muligt for alle FPere at få et skånejob, men ja hvis man har fået førtidspension efter 2003 så skulle man jo ikke være i stand til selv et skånejob. Men hvis der er nogen der efter en tid med fred og ro, stadig gerne vil have den kontakt med omverdenen som et par timers arbejde om ugen kan give, så skal jeg være den første til at ønske dem held og lykke, det kan jo godt betyde noget socialt.

Hvad jeg ville finde meget mærkeligt ville være hvis man efter lang kamp i dag om at få tildelt en førtidspension, endelig får den og så ugen efter tropper op på kommunekontoret og forlanger at de finder en et skånejob. Det ville ligesom ikke hænge sammen.



Ragdoll

Sidst redigeret af Ragdoll; 14-04-2010 kl. 19:02.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 19:44   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ragdoll det sidste kan jeg da godt give dig ret i .
Jeg blev bare forviret over det der med at, have pension og skåne job-og tænte at så må der ad gives pension selv om der er "lidt liv" tilbage,at arbejdsevnen ikk skal være =0 Og job konsulenten sagde jeg burte have det,men burde er selvfølig ikk det samme som at det kan lade sig gøre...

Jeg er ikk kommet over min arbejds prøvning der sluttede ca aug/sep jeg fik så sendsygt ondt i mine ben /knæ så jeg har humpet rundt og faldet over mene ejne ben,har det som om anklerne har kugle- leje og knæne også ,venter svar fra en skanning,og er bange for de vil rode i minne knæ,for så skal jeg jo sygemeldes,og hvad så hvis de ikk bliver i orden og man skal afprøves igen ,jeg tør slet ikk tænke tanken færdig..så måske skal jeg sige nej tak-og håbe på der ikk er nogle der opdager det.
De finder nok ikk en arbjds plads aligevel,selv har jeg opgivet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 14-04-2010 kl. 19:47.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 20:07   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
er det kun i KBH man får flex, ved 5 timer/ ugen? Lyder da helt hen i vejret, når der findes skånejob.

Jeg tror de fleste kommuner er ved at gå væk fra det, efter loven er blevet lavet om i 06 er det blevet en økonomisk bet for dem selv i det deres refusion ryger hvis ikke de kan få borgeren i job og det er jo mere end svært at finde fleksjob på 5 timer og lykkedes det ikke så vil kommunen til sidst miste deres refusion, så derfor vil mange af de tunge flekser (under 12 timer )også med tiden ryge på pension (min mening) men desværre er det så også det der gør det så meget svære at få bevilliget fleks, kommune ved at det bliver et dyrt bekendskab hvis ikke der findes et job..

Og ang skånejob det har jo ikke kun noget med om man kan arbejde eller ej at gøre, der er som skrevet nogen sygdomme der er så invalidernede når de er mest aktive men hvor folk måske godt kan arbejde et par timer om ugen når sygdommen er mindre aktiv .. kender selv en førtidspensionist som arbejder 5 timer om ugen om sommeren (på en camping plads ) og det er det der redder hende igennem vinteren ... og det er hende så vel undt og har hun en dag så store problemer med helbreddet at hun ikke kan komme så er der ingen problemer i det hun er ansat som den der tager alle de småting der kan komme i løbet af dagen og når hun det ikke i dag så når hun det i morgen ,og løn skal der jo ikke betales når hun ikke er der ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skånejob uden pension Tassi Alt det andet 7 18-12-2011 00:25
Skånejob?? Lotte1977 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 28-05-2011 20:06
Asperger Sydrom - pension og skånejob. Nordisk Din historie 5 22-03-2010 18:56
skånejob hb65 Alt det andet 1 26-01-2009 19:02
Ang. Skånejob microsign Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension