K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2014, 02:12   #1
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Brev fra kommune om telefonopringning?!

Det her er ikke så meget et spørgsmål som en advarsel.

Jeg er ledig fleksjobber, og tøffer rundt til en masse forskellige terapeutiske bestræbelser på at strikke min hjerne nogenlunde sammen. Og er i praktik de få timer jeg nu kan holde til og den slags.

Nu fik jeg så et brev som jeg aldrig har prøvet at få før, nemlig et brev fra Kommunens Jobrehabiliteringscenter med besked om at en sagsbehandler ville ringe mig op!! - på en bestemt dato (om 3 uger) mhp opfølgning på min sag.

Opfølgning ved jeg såmænd godt de skal lave, men jeg har ligegodt aldrig prøvet at de vil gennemføre det telefonisk før - og den går ej heller ved mig, for jeg vil have papir på tingene, man har jo læst med herinde.

Jeg skrev så en mail om at jeg desværre ikke kan samtale telefonisk pga. angst (det er heller ikke løgn), men at jeg stod til rådighed på mail og til møde. Hvis jeg havde gidet havde jeg smurt dem en løgn om at jeg ikke har telefon, så jeg slap for det pladder i fremtiden, men det gad jeg alligevel ikke.

Andre der har fået "telefonmødemailen"?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 02:46   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg skrev så en mail om at jeg desværre ikke kan samtale telefonisk pga. angst (det er heller ikke løgn), men at jeg stod til rådighed på mail og til møde. Hvis jeg havde gidet havde jeg smurt dem en løgn om at jeg ikke har telefon, så jeg slap for det pladder i fremtiden, men det gad jeg alligevel ikke.
Så vidt jeg kan se på 118.dk så har du slet ikke telefon ... eller måske har du bare hemmeligt / uoplyst nummer - men hvad enten det er det ene eller det andet, så er det vel helt OK, at du heller ikke har opgivet nummeret til Jobcentret?

Når du så har angst mv., så er det vel yderlig OK, at du værner om dine skånebehov?

Men du er vel mindrebemidlet og har et meget beskedent rådighedsbeløb, så jeg tænker da ikke der er nogen, der ikke godt kan forstå, at det kan være svært at få råd til at holde telefon under de forhold og at du derfor faktisk er på vej til at afmelde telefonabonnementet ;-)

Som jetsetter er det at have både abonnement og guldbelagt telefon selvf. en naturlig selvfølgelighed ... men her på K10 er det næppe en mulighed for de fleste ... og så synes jeg da egentlig, at det er helt legitimt i første omgang, at meddele dem det måtte angå, at man ikke har råd til at holde telefon ... så er den vel egentlig ikke længere?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 11:35   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Man kan også bare sige som det er, at man FOR ALLES SKYLD ønsker at holde sammen på al kommunikation, hvorfor man af princip vil maile. De har godt af at høre, at man er vaks.
Sig evt. at din psykiske stress gør, at du sommetider husker forkert af, hvad der er blevet sagt, og at du derfor...
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 11:46   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du siger bare at du vil have en bisidder med til mødet, længere er den vel ikke.....
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 12:23   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
på et tidspunkt var jeg ikke klar til arbejde, der fik jeg også telefonisk samtaler via brev først, det var bare fordi de skulle overholde loven og gøre det nemt.

det lød noget af: hej nu er det 3 månder siden, er du stadig syg, ja det er jeg, ok vi snakkes ved.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 12:59   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har kun afholdt telefonmøder den gang jeg havde søgt om førtidspension, og jeg samtidig var under kontanthjælpsreglerne. KH reglerne gjorde, at jeg skulle til noget opfølgning ca hver 3 måned, men min sagsbehandler sagde det var åndssvagt jeg skulle møde op, når jeg alligevel ikke stod til rådighed.
Så hver gang jeg fik brev fra jobcentret, så ringede jeg til sagsbehandleren, som så noterede, at jeg stadig var under udredning.

Jeg vurderede, at det var et helt fredeligt telefonmøde, som jeg ikke behøvede at få på skrift. Der var ingen udveksling af informationer, som kunne misforstås osv. Og det var så rart at jeg ikke behøvede at møde op personligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 13:34   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fin service fra kommunens side formentlig med henblik på at gøre det lettere for alle parter.
Fint du anviser andre muligheder, hvis det tilbudte ikke er optimalt for dig.
Også god service, at kommunen ringer op, så din telefonregning ikke belastes.

Sidst redigeret af stampe; 16-02-2014 kl. 14:22.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 14:07   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
da min sag k'ørte holdt jeg faktisk KUN opfølgning pr tlf hver 8 uge...jeg var meget sjældent på kommunen...

MEN MEN hun sendte referat ud hvergang..jeg kunne rette i..og så skrive under...så begge var enige om hvad der var blevet snakket om og min advokat så det igennem....men kun derfor kunne det fungerer...

havde vi ikke gjort sådan havde jeg nægtet det med tlf ..fordi man ikke har en jordisk chance for at bevise noget.-....

mener heller ikke de kan forlange tlf opfølgning...er du angst må du som du gør sige fra og så burde den ikke være længere.-....

ønsker dig held og lykke på vejen

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 14:34   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Min tur gennem jobcenter som sygemeldt har givet mig mange kognitive problemer der gør, at jeg bla. glemmer ting og misforstår rigtig meget - det skrev jeg til dem - og undgik derved telefonmøder.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 19:33   #10
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har skam en telefon (og med mindre man kender mit rigtige navn som ikke står nogen steder på nettet og heller ikke kommer til det ) får man vist ikke så meget ud af at slå mig op på 118.dk ) - men jeg har hemmeligt nummer. Jeg overvejer nu at skifte og ikke oplyse det til kommunen heller.

Hvis jeg skal tale i telefon med en ukendt løber min angst af med mig i en sådan grad at jeg ikke kan formulere en sætning men blot sidde og koldsvede og evt. kaste op.

Jeg har en udmærket støtte-kontaktperson og bisidder og kan (i gode perioder) godt håndtere kontakt til kommunen alene også.

Jeg er helt klar over at dette er en standard opfølgning - jeg blev blot overrasket over at få en advisering om telefonopringning, hvad jeg aldrig har prøvet før

Sidst redigeret af amaranth; 16-02-2014 kl. 19:36.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension