K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2008, 13:45   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
ankestyrelsen

jeg fandt lige denne her http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Praks...2008_15_17.pdf

Jeg kan forstå at de mener man bare skal overlade alt i hjemmet til sin ægte fælden og hvis man har frimærker som fritidsinterresse eller mønter ,syning eller brodering , ja så kan man da forsørge sig selv ,børnene dem skal man da bare be naboen om at passe hente bringe ,hvis ægtefælden ikke kan overkomme det hele.

Hvis ovennævnte ikke kan lade sig gøre ,så kan man jo bare gå op på kirkegården og grave sine afdøde forældre op.

Danmark er ikke et yndigt land.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 14:53   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
gad vide hvad de mener med at man bare skal opgive sine opgaver i hjemmet.. hvis man ikke kan overkomme det selv pga smerter og træthed.. ??
og hvem kan tage over? hjemmehjælp er jo svær at få..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 19:20   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det der stikker mig mest i øjnene, er at der står noget om, at man kan blive nødt til at droppe nogle af de ting man plejer at gøre i hjemmet, hvis man ikke kan få andre til at gøre det.
Mon ikke de fleste, som når til at søge om fleksjob, allerede har skåret ind til benet m.h.t. hvad der bliver gjort i hjemmet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 01:26   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har idag talt med Souschefen, vedr undersøgelsen.
Jeg ville gerne afdække, hvornår og hvordan borgerens arbejdsevne skal afdækkes.

Dette var åbentbart, ikke et spørgsmål, der lige kunne besvares.

Dog mente hun, at det var dumt, at arbejdsprøve folk på PC og i rengøringsværksted, montage mv, når de havde dårlig ryg. Selv når jeg poienterede, at de jo der(Reva-center) har både fys./læge mv, som planlægger forløb, til beskrivelse.

Jeg gjorde opmærksom på, at arbejdsprøvninger i snit ligger nær de 100.000kr, og at det jo ikke er uanmindeligt, at folk er i over 3 arbejdsprøvninger!

Der er efter min mening mange penge, uden, at der tilsyenladende kommer et resultat ud at dette, der kan bruges. Jeg synes derfor ikke, at deres kritik af manglende dokumentation, var i tråd med virkeligheden, eller relevant, hvis man ikke istedet kan give et bud på, hvad der så skal til!
Dels fordi man nu måske vil forlange endnu flere arbejdsprøvninger, dels den længere tid folk så er fastlåst i systemet. Og ikke mindst, økonomien i det.
Det er muligt, at kommunerne får refusionen på de 65%, men vi er alle med til at betale for dette dyre system, som i mange tilfælde istedet forværre situationen for borgeren.
Til spørgsmålet om, hvilke andre tiltag, der kunne give den nødvendige dokumentation, var der så IKKE lige nogle løsning.

Jeg poienterede, at arbejdsprøvningen jo netop beskriver hvad der sker, selv med div skånehensyn. Og, at det jo netop er beskrivelsen der skal være grundig, og sagsbehandlerens vurdering. De har jo med, området at gøre hver dag, så deres vurderingen burde vel tælle?

Hun synes, at man skulle finde job muligheder ud fra interesse?
Hvad hvis jobbet, netop var interessen(altså før sygdom/ulykke)?

Jeg troede også, at man netop skulle besætte stillinger i industrien, butikker mv, hvor der mangles arbejdskraft, idet man jo netop IKKE kan forlange, at det lige bliver ønskejobbet?

Hun talte meget om hvor vigtigt det var, at borgere, ikke bare skal gå derhjemme, men have mulighed for at være blandt kollegaere?
(den vurdering er borgeren åbentbart ikke i stand til?).
Slutteligt mente hun dog også, at folk kunne få HJEMMEARBEJDE, hvis man var så dårlig, at man havde brug for mange pauser?

Hun tog dog til efterretning, og var tilsyenladende enig i, at man i systemet, fratog borgeren deres ansvar i større grad end meningen var.
Hun virkede dog langt fra enig i, at nogle borgere var så syge/handicappede, at et arbejde ikke var godt for borgeren!
Selv 5 timer om ugen, var da en mulighed? NÅ?

Hun var nemlig ikke enig i, at det var bedre, at den, der havde så lidt resterhvervsevne, kunne tage frivilligt arbejde, i det omfang borgeren magtede dette!

Har andre blod på tanden for at få damen til at uddybe nærmere, omkring dokumentation mv, synes jeg I bare skal gribe knoglen, eller skrive.
De må godt, stå til ansvar for det arbejde de laver, efter min mening.
vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 11-12-2008 kl. 01:42.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 03:14   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

jeg syntes det jeg læser i det link er skræmmende ,

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 11:29   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er aller mest skræmmende, at de i Ankestyrelsen, ikke tror, at der findes mennesker der ikke kan arbejde.
Det er mest skræmmende, at man efter deres opfattelse, SKAL arbejde, Og selvom man ikke har overskud til hjem og fritid, på den bekostning, er det bare ærgeligt.
Arbejde er åbentbart vejen frem, intet andet.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 14:28   #7
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Hvad er velfærd

Socialloven blev udskiftet med "Aktiv social politik" og at vi er nu landet på
"Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats" er stadig ukendt for det arbejdende folk.

De fleste opdager først "hvad" det personligt betyde for dem, den dag de selv må opleve at falder igennem vores fine sociale netværk. Det kommer stadig som et chok for mange gifte personer, hvor deres sygedagpenge falder bort.

Vores samfund er som en erhvervsvirksomhed og bliver ledet efter de begreber.

Men hvorfor skal vi have et samfund ingen vil have og hvad er det der gør, at folk stemmer på noget vi fleste ikke vil have. Så tag ikke fejl - regeringen arbejder stadig på at indføre minimalstaten.

Tro det eller ej, det sociale netværk for ret til kontanthjælp vil og er på vej til at opløse sig selv over tid, og de samme personer vil ende på starthjælps sats eller helt uden økonomisk hjælp i det ukendte velfærdssamfund, som alle taler om.
Men som ingen ved hvad er eller vil bliver.

Her er lidt om hvad sociallovgivningen siges at dække over
http://www.jurainformation.dk/typo3conf/ext/nf_downloads/pi1/passdownload.php?downloaddata=53
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 14:32   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Slutteligt mente hun dog også, at folk kunne få HJEMMEARBEJDE, hvis man var så dårlig, at man havde brug for mange pauser?

Hun virkede dog langt fra enig i, at nogle borgere var så syge/handicappede, at et arbejde ikke var godt for borgeren!
Selv 5 timer om ugen, var da en mulighed? NÅ?
Jeg synes at det mest skræmmende er at de åbentbart er så langt væk fra virkelighedens verden at de ikke har en anelse om de konsekvenser det får for de mennesker de dømmer til hjemmearbejde og meget få timer om ugen...

For konsekvensen er jo at de kommer til at hænge fast i systemet, endda måske på kontanthjælp, forevigt. De jobs de snakker om findes nemlig ikke.

I mit forløb før førtidspensionen søgte jeg i flere år med lys og lygte efter hjemmearbejde...selvom det blev påstået at arbejdsgiverne skreg efter arbejdskraft var det som at lede efter en nål i en høstak og i praktisk forstand helt umuligt at få noget man kunne leve af.
Og 5 timer om ugen på fleksjob er jo en joke af de himmelråbende... gad nok vide om der overhovedet findes et eneste fleksjob hvor man kan nøjes med 5 timer om ugen.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 17:25   #9
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

ja som jeg læser det kan man jo bare blive avisbud ,

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen goonerkim Dit og Dat 8 09-07-2013 15:08
Ankestyrelsen. uffethomsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-02-2012 12:49
Nyt fra Ankestyrelsen FrkNorden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 28-06-2011 20:28
Ankestyrelsen har..... Jøsses Alt det andet 4 30-12-2008 22:17
Ankestyrelsen Risa At søge førtidspension 8 14-11-2008 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension