K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2014, 09:21   #11
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tænker at du går til ridning - hvordan kommer du derhen?

Der må være patientforeninger hvor du kan få hjælp til dit problem - det er dog svært at hjælpe dig hvis du ikke har noget mere konkret.

Du skriver at du ikke vil "nasse" men det virker som om det kommer til at se sådan ud i hvert tilfælde i mine øjne

Tror måske det er det forkerte sted du søger hjælp til dit problem - og hvis det er legater/fonde du søger er det jo bare at starte fra en ende af
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 09:29   #12
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
Rideskolen ligger under 100m fra min bopæl
Og jeg har intet i nærheden hvor jeg søge hjælp
Og jeg spørger jo netop til hvad jeg kan søge
Da jeg intet aner om hvad man søge eller hvor man finder det
Og at søge ting der kan hjælpe en i sin daglig og til bedre livskvalitet er ikke at nasse at nasse er at søge ting man ikke har brug for

Ok kan godt være det er forkert sted at søge hjælp til at finde hjælp men prøver faktisk flere steder end her og ser alt som mulighed for at finde svar på de spørgsmål jeg har men lyder som ingen her kender til mine diagnoser samt problemstillingen ved dem og syntes det er helt ok at jeg i 5 år nu sidder alene stortset hverdag ikke fordi jeg har lyst til det men fordi mine psykiske problemer ikke gør andet muligt samt at holde alle højtider alene tror folk skulle prøve det på egen krop for psykiske handicap er værre end fysisk os der har psykisk handicap ser jo raske ud og normale ud og bliver kaldt dovne hvis vi er på ftp samt skræmmer vi mange folk fordi de intet aner om psykiske lidelser og at medierne efterhånden har givet folk den tro at alle psykisk syge er farlige voldige og ens vi har svært at få venner og et socialt liv grundet disse ting
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 11:30   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vodka23dk Se meddelelser
Ok kan godt være det er forkert sted at søge hjælp til at finde hjælp men prøver faktisk flere steder end her og ser alt som mulighed for at finde svar på de spørgsmål jeg har men lyder som ingen her kender til mine diagnoser samt problemstillingen ved dem og syntes det er helt ok at jeg i 5 år nu sidder alene stortset hverdag ikke fordi jeg har lyst til det men fordi mine psykiske problemer ikke gør andet muligt samt at holde alle højtider alene tror folk skulle prøve det på egen krop for psykiske handicap er værre end fysisk os der har psykisk handicap ser jo raske ud og normale ud og bliver kaldt dovne hvis vi er på ftp samt skræmmer vi mange folk fordi de intet aner om psykiske lidelser og at medierne efterhånden har givet folk den tro at alle psykisk syge er farlige voldige og ens vi har svært at få venner og et socialt liv grundet disse ting
Du skriver du har det svært med at du er så meget alene, så derfor tænker jeg at samvær med andre vil forøge din livskvalitet. Samvær under former du kan magte. Derfor kan netop en besøgsven gennem en organisation hvor besøgsvennen ved noget om din psykiske lidelse og ikke er bange for at besøge dig være en god start. Derfra kan du måske bevæge dig videre og deltage i aktiviteter. I sind er der måske endda andre der gerne vil ud at fiske og sammen med de frivillige, der arbejder i Sind, kan I finde en måde at komme ud at fiske
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 11:33   #14
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
ja er meget alene men ønsker mere at bevare kontakten til de mennesker jeg har i mit liv
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 11:41   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nye venner er ikke en hindring for at bevare kontakten til dem man har.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 11:54   #16
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
Nej men problemet med at se dem jeg har og familien ville være ens og igen er det svært at finde nye venner når man ikke kan være i nærheden af for mange på en gang
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 12:14   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af vodka23dk Se meddelelser
...håber nogle kan hjælpe mig med hvad der kunne være en god løsning at søge om af hjælpe midler
Du mangler så afgjort støtte til at kunne rejse med det offentlige.
Mangel for mulighed for at komme rundt ser jeg som det største handicap af alle.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 12:20   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu tror jeg ikke at du har den store lyst til at komme herind og skændes om hvad der er værst...psykisk eller fysisk sygdom...

Du kan ikke afgøre hvordan folk med fysisk sygdom har det....og folk med fysisk sygdom kan ikke afgøre hvor slemt det er med psykisk sygdom...

Den ene har det næppe værre end andre....og det med at se rask ud....tja det kan man bestemt også selv om det er fysisk det man fejler...

Ang hjælpemidler...

Det er yderst svært for mig som fysisk syg at kunne sætte mig ind i hvad det er du er ude efter ang hjælpemidler....specielt når du ikke skriver andet end....hvad kan jeg søge....

Ang at bevare muligheden for at besøge dine venner....

Nu skriver du bare at du har problemer med transport...du skriver ikke hvad det er for et problem du har med transport....

Så jeg kan selvfølgelig begynde at gætte mig frem til hvad problemet er...og går ud fra at det er fordi der er så mange mennesker når man køre med offentlig transport...

Hvis ovenstående er sandt ja så kunne det måske være en mulighed med sådan noget som flextrafik...

Det er for mennesker som ikke kan benytte offentlig transport...

Man skal godkendes til det igennem ens kommune...

Du kan læse om flextrafik her https://www.flexdanmark.dk/web/flextrafik

Hvis du vil have svar på hvad du ellers kan søge....så er du nok nødt til at fortælle hvad det er du mangler eller hvad det er du ikke kan...som hjælpemidler måske kan løse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 12:29   #19
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
flextrafik er en mulighed helt korrekt lige indtil du skal uden for deres lokale distrikter altså skal du fra en del til en anden fx bare fra sønderjyallnd til andre dele af jylland fyn eller sjælland bliver du kørt til nærmeste tog station har både snakket med dem også står det på deres hjemmeside og jeg har endnu aldrig oplevet nogle føle sig bange og skræmt for fysisk handicappede det oplever man desværre bare tit med psykiske handicap også fra folk man kender de fleste er fyldt med fordomme

derudover står der faktisk at det er min diagnose som gør jeg ikke kan rejse med det offentlige og som du er inde på er det lige netop fordi det er for mange mennesker på for lidt plads
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 19:57   #20
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Hvor meget kan du bruge din bostøtte til? Kunne det være muligt at få noget hjælp til at vedligeholde relationer gennem denne person? Hvordan med at få en ledsagerordning? Jeg kender ikke lovgivningen, så det er bare et par tanker, der bliver kastet på bordet.

Når du skriver hjælpemidler, så tror jeg, de fleste tænker fysiske hjælpemidler. Men som jeg læser det, så er det måske mere hjælp og assistance du efter spørger. Er det korrekt forstået? Jeg tænker du kunne have gavn af at arbejde med din angst - har der været gjort en indsats der? Det kunne jo være fantastisk for dig, hvis du kunne komme over det værste af din angst og derved kunne færdes lidt offentligt. Jeg ved, det er lettere end gjort!
Hvordan klarer du indkøb osv?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension