K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2010, 17:20   #1
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
dagpengestop eller?

Jeg er på sygedagpenge eller troede i hvertfald, at jeg var.

I går opdagede jeg til min rædsel, at der ikke var gået sygedagpenge ind på min konto. Jeg ringede straks til min sagsbehandler, der desværre var syg og åbentbart havde været det et stykke tid. Jeg fik fat i en flink dame, der godt kunne se, at der var noget galt. Hun ville undersøge sagen og vende tilbage senere. Vi lige oplyse, at jeg har været på sygedagpenge 52 uger + 26.

De 26 uger stoppede den 1. marts 10, men da ressourceprofil og en speciellægeerklæring er det eneste, der mangler i min sag inden den ryger til pensionsudvalget, har det aldrig været på tale, at mine sygedagpenge skulle stoppes, før jeg var færdigudredt.

Jeg har ikke modtaget brev om sygedagpengestop, så der var ikke noget at komme efter fra kommunens side.

Jeg blev ringet op at det mest ubehagelige kvindemenneske, jeg nogensinde har mødt. Hun var sur og tvær, men ville da godt forlænge mig 1 måneds tid, da jeg jo ikke havde fået brev om stop. Jeg spurgte hvornår mine penge ville gå ind på konto og hun svarede - den 8 april. Så jeg håber da, at hun får en god påskeferie.

I samtalens løb, fik hun fortalt mig, at det sagtens kunne ske, at jeg ville blive smidt på kontanthjælp, mens min sag blev færdigbehandlet.

Jeg påstod hårdnakket, at de ikke må stoppe mine sygedagpenge, så længe, jeg ikke er færdigudredt. Men hun svarede bare, at det ikke passede.

Så nu spørger jeg jer: Har jeg ikke ret til at blive forlænget efter § 27. stk 1 nr. 4?
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 18:21   #2
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Det er fuldstændig rigtigt, at du ikke kan få sygedagpenge ud over varighedsbegrænsningen selvom kommunen ikke har gjort din sag færdig.

Og de kan faktisk heller ikke forlænge før sagen er færdigudredt medmindre, der er andre muligheder for forlængelse inden for sygedagpengelovens §27, du kan gå ind over.

http://www.socialjura.dk/index.php?id=12890

Det er der sandsynligvis, når du nu kun har fået 52+26. Og jo, man skulle jo mene, at du kunne forlænges efter stk. 4.

Bemærk i øvrigt at stk. 2 fra d. 1/4 er udvidet fra 26 uger til 39. Ikke at det forandrer noget for dig, desværre, da du lige nøjagtigt ikke når skæringsdatoen.

Det er heldigt, at du ikke har fået besked før stoppet, for det betyder, at du jo har ret til ihvertfald 14 dage yderligere fra den dag, du har modtaget brev med varslingen med klagevejledning og mulighed for partshøring.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 19:19   #3
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Suk

Connie.

Tak for svaret.

Jeg synes bare, jeg passer perfekt til § 27 stk.1 nr. 4.
Det bliver jo enten flex eller pension og når nu, jeg er så tæt på, så ville det da være surt, hvis det hele endte galt.

Lige meget hvad der sker, så bliver de jo nødt til at give mig sygedagpenge - i hvertfald den første uge af april, så tror du ikke de 39 uger gælder for mig også?

Nu glæder jeg mig bare til, at min egen sagsbehandler kommer tilbage. Håber han kan få styr på sagerne.
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 08:11   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
De 26 uger stoppede den 1. marts 10, men da ressourceprofil og en speciellægeerklæring er det eneste, der mangler i min sag inden den ryger til pensionsudvalget, har det aldrig været på tale, at mine sygedagpenge skulle stoppes, før jeg var færdigudredt.

har din sagsbehandler indstillet dig til pension?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 10:39   #5
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
MTVRV1:

Nej - han har ikke indstillet mig til pension endnu - og det er jo det, der er problemet nu. Min ressorceprofil blev lovet færdig for over en måned siden, men jeg har ikke sket skyggen af den + at jeg har fundet ud af, at han heller ikke har indhentet den speciallægeerklæring, der mangler.

Nu fandt jeg så ud af, at han er sygemeldt, så min sag har så ligget og samlet støv i systemet, hvilket jeg så bliver straffet for nu. Man får jo også den tanke, at det måske er et af kommunens numre for at forhale sagen.

Hvis alting var gået rigtig til, ville min sag havde været afgjort for længe siden, men det kan jeg jo ikke bruge til noget nu.

Ville det være en god idé, at jeg selv indhentede den speciallægeerklæring, for at få sat gang i sagen?

Håber bare, som jeg har skrevet tidligere, at min "egen" sagsbehandler snart vender tilbage.
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 10:46   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan jeg godt forstå, men når din sagsbehandler har været syg og du ikke har fået på skift dine sygedagpenge stopper.
så har du helt og holdent retten på din side.

men det kan være en kan forklare hvis du bliver indstillet på en §18 og så ens sygedagpenge forsætter. det er jeg nemlig ikke helt sikker på.
er selv indstillet på en §17 af min sagsbehandler og har fået sygedagpenge i snart 2 år, fra juli 2009 skulle mine have været stoppet. Men det sker meget sjældent og som regel hedder det en §18
men er endnu ikke i nærheden af en afgørelse om pension. Men får sygedagpenge indtil en afgørelse
Bare så du ikke bliver skuffet over din sag kan trække meget længe ud.
min sag er kørt helt efter bogen, det er kun ventetiden man ikke forstå en meter af

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-04-2010 kl. 10:50.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 11:05   #7
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Min sag er også kørt helt efter bogen, indtil jeg pludselig opdagede, at mine sygedagpenge var stoppet uden varsel. Alt tegnede godt for en måned siden, da det kun var et spørgsmål om tid, indtil sagen ville blive sendt til pensionsudvalget. Nu aner jeg ikke, hvor jeg står og det giver altså nogle søvnløse nætter og ondt i maven, men det kender du nok til selv.

God påske forresten
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 11:28   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja tak det kender jeg godt

god påske
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 16:14   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
mtvrv1.
Meget mærkeligt at du er indstillet efter §17 af DIN SAGSBEHANDLER?
Normalt bliver man indstillet efter en §18, når det er sagsbehandler der indstiller.
Det er altså ikke helt efter bogen.

men uanset fortsætter sygedagpenge indtil afgørelse enten det er en §17 eller 18.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 16:46   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis det havde været en §18 havde jeg ikke fået sygepenge i dag.
det er jeg helt overbevist om, fordi det skete lige inde mit sygedagpenge stop.
Men jeg er gået hen og blevet så kold over hvad kommunen gør eller faktisk ikke gør.
der er ikke sket noget som helst i et år snart og ved der ikke kommer til at ske noget de næste måneder.
Men er også godt øknomisk stillet, får det samme som pension i renter og af min forsikring
samt ikke bliver modregnet i mine sygepenge, så det er faktisk en fordel som det er nu
så har masser af tid. Men for andre er det en katastrofe med en kommune ikke bare kan bare en beslutning. en undersøgelse tager 3-6 måneder eller en smule afklaring både hos læger og kommune.
for hver ting man skal
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Falck tjener penge på dagpengestop buster Politik og Samfund 7 24-11-2010 01:37
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension