K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 12:53   #1
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Udvikling af arbejdsevnen og timetal

Dette her fandt jeg på Odense kommunes hjemmeside under fleksjob..det er da lidt andre toner, end det jeg ellers fornemmer herinde..i forhold til det med fleksjob UNDER 10 timer..og det er en revideret udgave, hvor de nye regler beskrives ift. tilskud osv..



"Det er muligt at få et fleksjob helt ned til ganske få timer om ugen, men aftaler om mindre end 10 timer om ugen godkendes kun, hvis jobcentret vurderer, at du har mulighed for at udvikle din arbejdsevne inden for en rimelig periode. Du kan få et fleksjob i op til fem år ad gangen. Herefter vurderer jobcentret, om du kan blive forlænget. Hvis du er over 40 år, kan du efter dit første fleksjob få et permanent fleksjob, hvis jobcentret vurderer, at et ordinært job ikke er en mulighed."

Forstår I det på samme måde som jeg? Altså at der skal være en mulighed for at arbejdsevnen øges til mindst 10 timer, hvis der skal oprettes et fleksjob under 10 timer?

Så hvis jeg f.eks. kun kan klare 6 timer uden udsigt til udvikling af arbejdsevnen, så får jeg vanskeligt ved at få lov til at få oprettet et fleksjob?

Jeg er lidt forvirret nu....
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 17:02   #2
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
De ser ret stort på den udvikling af arbejdsevne..

Det kan feks være de mener at der kan ske udikling indenfor behandling af din sygdom indenfor feks 5-10 år også er der vupti mulighed for udvikling....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:03   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har svært ved at tro at de så vil give førtidspension til alle dem som er under 10 timer....

Uanset hvad de skriver...så skal de jo stadig følge de regler som findes på området..

Nej jeg kunne nærmere tro at det er for at se om de kan presse folk op på mindst 10 timer i fleksjob...

Lige netop Odense kommune....de giver ikke noget som de ikke er absolut nødt til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Odense i en nøddeskal!!! Pres borgerne til høje timetal. Få de lave timetal til at lyde som en særordning

Win-win situation for kommunen.

Synd du ikke kan komme op på 10 timer, så må du syltes, for du er for god til pension.

Så vil du videre, så kom sikkert over de 10 timer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:14   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med Web og før man overhovedet kan få pension, skal man i gennem ressourceforløb først.
i min kommune er der givet 3 FP de sidste 1.5 år, det siger vel alt.
hvor jeg er den ene.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:34   #6
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Hmm, ja..I har sikkert ret
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad der mon er billigst for kommunen:

Fleksjob under 10 timer, der udløser et højt tilskud til fleksjobberen..

eller en førtidspension, der er indtægtsbestemt ift. partners indkomst og et evt. pensionstillæg fra en pensionskasse.

jeg ville foreksempel kun få omkring 11000 brutto i førtidspension..dvs. at jeg skal tjene helt pænt i et fleksjob, for at tilskuddet til mig vil være mindre end det, der skal bruges på at give mig førtidspension.

Så er der lige det med refusionen fra staten til kommunen..den er vist større for dem, der er i fleksjob, end for dem der er på førtidspension?

Ja, når man er ledig fleksjobber, kan man gruble over de mærkeligste ting

Allerhelst ville jeg gerne kunne arbejde mindst 15 timer om ugen (nej 37 men det er jo utopi)..og hvis min arbejdsevne kan udvikles, deltager jeg gerne i et ressourceforløb..meget gerne endda..

Den virksomhedskonsulent jeg går ved, mener at det er godt for mig, at der kan tilbydes ganske få timer..har så ikke spurgt hende om det, jeg lige læste i dag..
Min sagsbehandler siger, jeg skal revurderes til oktober, når jeg har gået ledig i et år..har heller ikke præsenteret hende for teksten..jeg har faktisk aldrig mødt hende, kun talt i tlf. med hende..

Ja ja..spændende fremtid..når man ikke aner en bønne om, hvad der venter
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:43   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det aller billigste for kommunen er, at give afslag på både fleks og førtidspension, og lade folk strande på kontanthjælp......

Næst billigst er det, at få trukket folk ind i fleksordningen, hvor udsigten til et job er håbløs. Så kan de syltes på ledighedsydelse på kontanthjælpssats.....

Vi har i øjeblikket 17.000 uden fleksjob.

Kommunerne skal selv betale den største bid, hvis folk tilkendes førtidspension. De fleste kommuner har ikke råd (de lavede reglerne om her pr 1 Januar!).

Det er langt billigere for dem at give tilskud til en fleksjobber med få timer, end det er at tilkende en førtidspension.

Så når alt kommer til alt, så handler det ofte KUN om kassetænkning.

Sidst redigeret af Ninja; 02-07-2013 kl. 20:47.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:25   #8
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er enig med Web og før man overhovedet kan få pension, skal man i gennem ressourceforløb først.
i min kommune er der givet 3 FP de sidste 1.5 år, det siger vel alt.
hvor jeg er den ene.
Det er ikke korrekt. Som udgangspunkt skal man igennem et ressourceforløb først, men min bror fx er tilkendt ftp pr.1. juli 2013 uden at skulle igennem et ressourceforløb forinden! Sagen var for kommunens rehabiteringsteam slut maj 2013.
Men i øvrigt. Jeg spurgte hans sagsbehandler, om kommunen overhovedet havde tilkendt nogen ftp på de nye regler 2013, og hun svarede, at en havde fået det(udover min bror).
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:33   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rigtigt at der er enkelte der kan slippe for de ressourceforløb...men så skal det se fuldstændig nyttesløst ud....og det er et fåtal der vil slippe uden om ressourceforløbet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 22:31   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og dem der slipper, er typisk over 40 år....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejl. til bek. om beskrivelse, udvikling, vurdering arbejdsevne revaliering og fleks gunvor Et godt link! 2 13-07-2011 13:06
Dømt til personlig udvikling / At skabe en klient bla-bla Politik og Samfund 3 03-03-2010 16:54
Støtte til udvikling af kompetancer Psychocowboy Alt det andet 1 09-10-2009 09:09
Arbejdsevnen ?? lone t Spørgsmål ang fleksjob 4 01-11-2008 02:13
Udvikling af arbejdsevne - i ressourceprofil zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 4 13-10-2007 22:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension