K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2013, 01:12   #1
Bia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Bia er ny på vejen
førtidspension 2014

Hej alle - jeg ved godt satserne ikke er lagt ud endnu, men er man som førtidspensionist sikker på en stigning?

Synes jeg kan huske noget om, efter reformen, at fremover ville førtidspensionen blive reguleret efter hvor meget priserne generelt steg i samfundet. Og med de prisstigninger der er alle steder må vi jo stige mindst en million - nej spøg til side

Håber der er nogen som ved lidt om dette.

Mange hilsner
Bia
Bia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 08:02   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Stigningen reguleres af prisstigningerne, men ikke i forhold til de alm. lønstigninger fremover, det er derfor de taler om at der vil ske en udhulning, da førtidspensionen vil halte mere og mere bagefter.

De alm. prisstigninger tolkes helt klart forskelligt set med vores øjne og politikernes... for det betyder aldrig mere end et par hundrede kroner mere om måneden brutto..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 15:16   #3
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Stigningen reguleres af prisstigningerne, men ikke i forhold til de alm. lønstigninger fremover, det er derfor de taler om at der vil ske en udhulning, da førtidspensionen vil halte mere og mere bagefter.

De alm. prisstigninger tolkes helt klart forskelligt set med vores øjne og politikernes... for det betyder aldrig mere end et par hundrede kroner mere om måneden brutto..
Ændringerne i regulering af overførselsindkomster, der blev vedtaget i skattereformen fra 2012 (inkl. førtidspension), starter først i 2016. Se her: http://www.skm.dk/skatteomraadet/pub...maer/9049.html

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 11:19   #4
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Frankmj har ret, ændringerne sker først fra 2016.


Nye satser for førtidspensionister FØR 2003 kan findes hér:

http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/...htype=3&line=0

EFTER 2003 findes hér:

http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/...htype=3&line=0
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 12:55   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
De forhøjelser der sker er højst sansynligt ikke værd at skrive om...

Hvad der er mere interessant er skatten, den kan jo sagtens blive ændre sig... når jeg siger skat, taler jeg også om skjulte afgifter der vokser trods skattestop.

Når de blå kommet til og det gør de til næste valg, så vil de bebrejde den nuværende regering for sløseri med økonomien... til den tid vil de blå trække på skuldrene og sige at de desværre må pumpe flere penge ud af de fattige... og det gør de så.

Den eneste måde man kan være sikker på lidt ekstra i posen, er ved at melde sig ud af folkekirken... det vil jeg gerne opfordre alle til at gøre uanset tro.
Hvad meget få ved, er at folkekirkens indtægt fra skat ikke kun hidrører fra kirkeskatten... der kommer også ganske store beløb til folkekirken gennem den almindelige skat... ergo er os der er meldt ud af folkekirken stadig med til at financiere butikken-folekekirken... og det er noget svineri.

Men som sagt, vil man have et par tusinde ekstra i hånden om året så drop kirkeskatten.

Gå ind på skat.dk og ret forskudsopgørelsen allerede for 2013, og på kirkekontoret og meld dig ud.
Kan du bevide du er medlem af andet reigiøst samfund, kan skat rette din kirkeskat 5 år tilbage og udbetale differencen !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 16:02   #6
Bia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Bia er ny på vejen
Tak til alle for svar - og som jeg kan se på migselv's indlæg

http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/...htype=3&line=0

så stiger FP i 2014 til pr. måned:

Enlige: 17660
samlevende: 15011

tak for hjælpen - det havde jeg aldrig selv fundet frem til og rart at blive klogere

Bia
Bia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Match gruppe 3, ydelse KH 2014 n0rgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 39 05-10-2013 18:05
LEdighedsydelse 2014 jassie Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 28-08-2013 15:31
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension