K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2012, 15:21   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Lægeattester i sagen om fleksjob

Jeg har lige lidt spørgsmål vedr lægeerklæringer og afgørelse om flex. Indgår ALLE lægeerklæringer som kommunen har bedt om i sagen ? Eller kun den sidste nye ?

Jeg spørger fordi, at jeg sad og nærstuderede min Generelle helbredsattest fra 2010, og så ser jeg at der står tennisalbuer, jeg troede så at det var en fejl da jeg har Golfalbuer.

Mailer så til min læge, som så skriver tilbage at det er fordi at jeg har både tennis og Golfalbuer på begge arme/albuer, og skriver at det står i min genelle helbredsattest fra 2006. Helbredsattesten fra 2010 henviser til den fra 2006.

Der står så en masse latinske gloser jeg ikke helt forstår,men har så en specifik helbredsattest fra 2005 hvor det står på dansk, og der står Tennis og Golfalbuer på begge arme.

Måske nogen herinde forstår diagnosen Epicondylitis humeri lateralis bilateralis / bilaterale det var den fra 2010 og det skulle være tennisalbuer.

I den fra 2006 står der Epicondylitis humeri medialis lateralis bilateralis er det så begge dele eller Golfalbuer ?

Jeg har slet ikke været opmærksom på, at jeg havde tennisalbuer, og det er Golfalbuer der er anmeldt og anerkendte i ASK.

Så kort og kontant bruger kommunen alle lægeerklæringer i sagen, eller kun den sidste fra 2010 ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 15:33   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg vil sige det på den måde, de bruger hvad lægekonsulenten i kommunen har skrevet
længere er den faktisk ikke, så er det sådan set lige meget hvad der stå
for i den sidste ende er det din arbejdsevne som de skal vurdere og ikke hvad du har af sygdomme. jeg har 9 forskellige diagnoser. Men lægekonsuleten vægter kun nogle af dem
men det er sådan set helt lige meget
bare lægekonsulenten er enig i man ikke kommer på det ordinær arbejdsmarkedet mere
ergo så stå man mellem fleks eller pension
det tog så lige 3.5 år for mig og komme dertil
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 15:52   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg vil sige det på den måde, de bruger hvad lægekonsulenten i kommunen har skrevet
længere er den faktisk ikke, så er det sådan set lige meget hvad der stå
for i den sidste ende er det din arbejdsevne som de skal vurdere og ikke hvad du har af sygdomme. jeg har 9 forskellige diagnoser. Men lægekonsuleten vægter kun nogle af dem
men det er sådan set helt lige meget
bare lægekonsulenten er enig i man ikke kommer på det ordinær arbejdsmarkedet mere
ergo så stå man mellem fleks eller pension
det tog så lige 3.5 år for mig og komme dertil
Jeg kan godt følge dig men tænker lidt hvis kommunen nu godkender mig til flex pga tennisalbuer, så kan jeg jo få et problem i ASK hvor jeg er anerkendt pga Golfalbuer. Vil jo ikke risikere afslag fra ASK fordi at der står tennisalbuer og ikke Golfalbuer.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 16:29   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
De latinske gloser er de samme, dog med en præcisering i den ene.
De er fuldstændig ligemeget om det hedder golf eller tennis...
Men synes du det lyder flottere med golf, så siger du bare det...

Dit spørgsmål minder mig om Lars von Triers Riget.
Der skal de opnå et eller andet ved en administrativ medarbejder på riget, han har tennis albue, men de siger den latinske betegnelse til ham, så han tror han virkeligheden er meget syg, for på latin lyder diagnosen jo voldsom.

Frit oversat fra latin er din latinske diagnose:
Inflamation i senetilhæftningen af overarmens muskel. Begge arme.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægeattester kubus Alt det andet 5 07-03-2012 08:55
Lægeattester og -erklæringer zuza Et godt link! 6 16-06-2011 22:17
Bekendtgørelse om lægeattester sane Et godt link! 3 22-04-2010 02:34
div lægeattester til brug på jobcenter sane Et godt link! 0 21-04-2010 21:20
Lægeattester underkendes af kommunen Lilli Susanne Dit og Dat 4 23-08-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension