K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 00:32   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min Onkel som også er psykiater, har fortalt mig, at man arbejder på en løsning, hvor klienter med psykiske lidelser kan blive hjernescannet, så det kan dokumenteres én gang for alle, om man er ægte syg eller fup syg. Eller hvor i hjernen problemet reelt sidder.
Så måske bliver det fremtiden?
Det ville jeg godt nok synes ville være skønt, og ville hellere scannes i går end i dag!!
Fedt om man lige kunne diske op med billederne og sige,, hvad sagde jeg!!

Sådan som det er nu, så har psykisk syge ikke så meget håndgribeligt at ty til, som Feks folk med fysiske sygdomme som evt kan ses på røntgen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 00:44   #22
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Min Onkel som også er psykiater, har fortalt mig, at man arbejder på en løsning, hvor klienter med psykiske lidelser kan blive hjernescannet, så det kan dokumenteres én gang for alle, om man er ægte syg eller fup syg. Eller hvor i hjernen problemet reelt sidder.
Så måske bliver det fremtiden?
Det ville jeg godt nok synes ville være skønt, og ville hellere scannes i går end i dag!!
Fedt om man lige kunne diske op med billederne og sige,, hvad sagde jeg!!

Sådan som det er nu, så har psykisk syge ikke så meget håndgribeligt at ty til, som Feks folk med fysiske sygdomme som evt kan ses på røntgen.
Tjaa... det ville jo være lidt af en bedrift, da rigtig mange syndromer ikke kan spores ved at scanne hjernen, og skal VURDERES til diagnoser.

Jeg håber dog for deres egen skyld, at sådan en scanning vil være 100% korrekt... for hvad hvis den tager fejl? ... og kan den mon fange alt? ... og HVAD er en "rask" hjerne i grunden? Kan man lave en skabelon over en "rask" hjerne? Og BØR man det?

Jeg ved det ikke...

Under alle omstændigheder tror jeg at de fleste der prøver at snyde psykologer, psykiatere og rådgivere osv. må være helt ekstremt gode skuespillere, eller også bør i hvert fald psykologen og psykiateren måske skifte job. Man siger, at man skal være ekstremt klog for at spille klovn f.eks... det samme må jo gælde i dette tilfælde.

Jeg ville under alle omstændigheder ikke turde at lyve mig til en FP. Jeg har heller ingen intentioner om ikke at arbejde hvis jeg kunne, tvært imod. Det ville sgu' være en hel del lettere at slippe for det rådne system så, hvis man bare kunne gå ud og få et job. Men nogen gange kunne man sgi' godt ønske at man fejlede et eller andet seriøst meget slemt for at komme videre i systemet... efter 20 år i det helvede begynder man sgi' at miste modet.
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 07:55   #23
lakridsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
lakridsen er ny på vejen
Jeg fornemmer at nogen er blevet stødt over min ærlighed her på forum og det kan jeg egentlig IKKE fortænke dem i. Men det får mig altså ikke til at ligge søvnløs om natten, for det er i sidste ende mit liv det drejer sig om. Det kan sikkert nok lyde en anelse egoistisk og det er det også. Men der er desværre ikke plads i den her verden til at lade sig kue af systemet.

Det jeg prøver at fortælle med min historie er at jeg desværre så mig nødsaget til gøre mig dårligere rent psykisk end jeg egentlig var for at sikre mig min ftp, det kan man vel ikke fortænke mig i ?

Som andre er inde på her, ved de fleste at der sker utallige fejl og direkte forkerte/ulovlige vuderinger, hvilket ender med at alm. mennesker må kæmpe mod "goliat" i flere år, oftest med dårligere økonomi/heldbred til følge.

Ja det er et åbent forum og jeg håber da virkelig at offentligheden læser med, så de kan se for dem selv, at det til tider kan være nødvendigt at smøre lidt ekstra på, netop pga. deres umenneskelige og til tider robot ligende (standard procedurer, hvor alle bliver skåret over en karm) arbejdsmetoder.

Det faktum at jeg står frem med min sag, gør jo på ingen måder at "åååh nej nu tænker systemet sikkert at alle er sådan". Det ville jo svare til at tro, at alle cyklister kører over for rødt, fordi en enkelt gør det. Syntes det er at være en smule forindtaget og lidt fordømmende

Nå men slutteligt vil jeg blot sige, at jeg håber i alle får en god dag. Tror ikke der er mere at sige i den her sag for mit vedkommende, da jeg har skrevet det jeg ville fortælle.

Mvh
__________________
Menneske på fuldtid
lakridsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 07:59   #24
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan som det er nu, så har psykisk syge ikke så meget håndgribeligt at ty til, som Feks folk med fysiske sygdomme som evt kan ses på røntgen.
Jeg forstår så udmærket din pointe.
MEN selvom man har en fysisk lidelse, som kan ses på røntgen, og med forværring gennem årene, så er man IKKE garanteret mod mistro og mistænkeliggørelse.
Det er jo ikke alle med den samme fysiske lidelse, som har lige store gener af det.
Og det kunne da også være, at man ligepludselig (på mirakuløs vis) blev fuldstændig rask (meget ironisk).
Jeg har tit ønsket, at man kunne lave en opfindelse, som kunne måle smerter.

Iøvrigt vil jeg slet ikke tage stilling til de metoder, som lakridsen har brugt, men jeg mener dog, at det måske ikke er så smart, at "lufte" det i et offentligt forum, hvor vi ved at mange kigger med.
Det er jo også lige sådan noget der kan være vand på møllen, for mennesker som dem f.eks. Razmo var udsat for i en avis-debat.
Der er flere som har foreslået mig, at bilde sagsbeh. ind at jeg drikker, fordi de mener, at jeg så vil have lettere ved at få en fp.
Men HALLO, jeg har altså 2 børn, som begge er i skolealderen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 08:15   #25
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Det er bestemt ikke ok at man skal være en god skuespiller for at få sin ftp

Hvad så med dem der ikke har de talenter
Mange af os har brug for de kræfter vi har til at få vores hverdag til at fungere og er psykisk langt nede over vi ikke kan bestride vores arbejde mere som vi har været mega glade for i mange år.

Det er i forvejen noget af en hurdle at erkende man ikke har kræfter tilbage til alt det man gerne ville.

Man skal have sin ftp fordi man er syg og så er det bare så ærgerlig hvis vi alle skal mistroes pga. nogen foregiver noget de ikke er

Ja undskyld men blev altså lidt oprørt

Kan i alle have en god dag
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 08:56   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmm nu bliver jeg vist nød til at blande mig...

Dette er en ret vigtig diskussion...også selv om det er et åbent forum...

Det faktum at nogle mennesker mener at de er nød til at gøre sig lidt mere syg end de i virkeligheden er...findes jo...

Spørgsmålet er hvorfor de mener at de er nød til det....og det har jo en stor del at gøre med måden hvordan systemet arbejder på...og hvad det kræver af folk...

Vi kan vel alle blive enige om at det ikke burde forholde sig sådan at nogle mennesker ser sig nødsaget til at bruge sådanne midler...

En skriver:

Citat:
Det uheldige her er at vi er et åbent forum, Gud og hvermand kan læse med.

K10 bør stå for troværdighed, herinde følger vi lovens tekst.
Jeg forstår ikke helt denne...

K10 er netop troværdig fordi vi kan tage denne slags diskussioner...

Der skal netop være plads til dette...for er der ikke plads til det...ja så kan vi heller ikke regne med at få ændret noget...og uanset om vi taler om det eller ej....ja så sker disse ting jo ude i samfundet..

Vi behøver ikke gemme os og undlade at snakke om ting...som visse kommunale ledelser gør når de beslutter ting som vedrøre os alle...feks som når de skal spare penge i kommunen...

Jeg kan kun se det som et udtryk for at systemet i kommunerne ikke virker som de skal...for hvis alt virkede som det var tiltænkt....ja så ville man ikke kunne se nogle af disse tilfælde hvor personer "snyder"...

Jeg kan ikke forstille mig at der er nogen her på siden der tænker....at folk bare skal snyde...det bliver der jo også givet udtryk for i diverse indlæg...

Selvfølgelig skal folk ikke "snyde"....men det burde heller ikke forholde sig sådan at nogle mener at der er nød til det...

Vi har næsten alle prøvet det....at sagsbehandleren mistror en....om man nu er så syg som man siger....og det er virkeligt forfærdeligt at blive udsat for...
Det er en ting at være skide syg...det kan være svært nok...men det er en helt anden ting hvis der samtidig sidder nogle overfor en og ikke tror på en...dem der i virkligheden skulle hjælpe en..

Det at nogle mener at de er nød til at gøre sig mere syg end de er....det hænger vel også sammen med de helt urimelige krav der skal til for at få en pension...
Idag bliver dødsyge mennesker sendt ud på arbejdsmarkedet...og er man en af dem....ja...ville man så måske se anderledes på dette emne....
Tja det tror jeg...

Det er lidt som pest eller kolera....hvis nu kommunen står på den ene side og forlanger at man bare SKAL afsted på job....og ens helbred ikke kan holde til det...
Hvad skal man gøre....i den situation...eller rettere....hvad ville man gøre i den situation....
Ville man selv "snyde" lidt...for at overleve...eller ville man stille siddende se til at ens helbred fik det sidste "knæk" og man kan leve resten af sit liv som en "grønsag"

Jeg tror bestemt at man skal have været i den situation før man dømmer andre...

Måske der er nogle helt andre instinkter der træder i kraft der...

Lige til sidst....så vil jeg lige minde om vores regler her på siden...som siger...gå efter "bolden" og ikke "personen"
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 09:02   #27
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
""Det er jo også lige sådan noget der kan være vand på møllen, for mennesker som dem f.eks. Razmo var udsat for i en avis-debat.""

Lige præcis, Trold.

Jeg vil ikke bryde mig om at debattere FP og så få smidt i fjæset: I er da en samling snydere, det læste jeg selv på K10.

Kan en snyde, så kan alle, almindelig holdning ude i samfundet.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 09:16   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Maj-Britt....tror du at dem du snakker om ville have en anden holdning til det hvis Lakridsen havde holdt mund med dette?
Nej vel...de har fastlagt hvad de mener om dette emne...og mennesker der søger pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 09:41   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil lige vende tilbage til skaningsresultat.

Helenekr.:
Det forholder sig altså også sådan med mange fysiske sygdomme, at de ikke kan påvises på skaning og eller blodprøver.
Således for en del bindevævslidelser bl.a. Mb. Bechterew, hvor halvdelen IKKE kan ses på blodprøver, og skaningssikkerhed kan tage op imod 8-12 år.
Så det at have en fysisk sygdom, er ikke nødvendigvis en sikkerhed for hurtigere afklaring.
Har selv været syg i 5.5år, med sikkerhed for bindevævslidelse, og mistanke for Mb. Bechterew.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 10:09   #30
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Web, muligt, men der er sørme ingen grund til at give dem beviser, vel??

Lige præcis beviser er jo det jeg spørger efter, når de stiller den påstand og beviset har de hermed fået.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstilling: Pension af Psykisk årsag i stedet for den reelle fysiske? @PerChr Alt det andet 30 03-11-2008 16:20
Om psykiatriske og fysiske fejldiagnoser zuza At søge førtidspension 0 14-10-2007 02:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension