K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2013, 18:38   #21
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Man må gerne sælge katorfler fra egen køkkenhave samt andre grøntsager fra sit eget drivhus ifølge fødevarestyrelsen. Så længe det er under bagatel grænsen.
Jeg har ikke tænkt mig at have 5 hektar kartofler marker. Som Helene skriver alt med måde. Jeg kan jo heller ikke heller ikke overkomme med mit helbred at dyrke så mange kartofler. Det var for at have noget at gå lidt op i, og at det så giver en lille mønt til sparegrisen er jo ikke at kimse af. Hvem siger overhovedet jeg sælger en eneste kartoffel, men det er da forsøget værd, ellers har vi da kartofler nok til os selv
__________________
Førtidspensionist pr. 1/1 2013
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:03   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Undskyld jeg glemte at der ikke er billiger licens mere.


tror jeg har læst f.pen eller linde og har læst det som førtids pension.

Nørrebro har altså billige frisør 80-110 for en herre klip damer fra 100kr
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:54   #23
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lupo Se meddelelser
Som overskriften siger.

Hvad må jeg som førtidspensionist og hvad må jeg ikke ?

Jeg vil jo nødig snyde eller blive snydt Det er der jo en del fokus på lige pt.

Jeg syntes ikke jeg selv kan finde noget på nettet.
Hvad må du i forhold til hvad?
😳
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 00:29   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lige ang DSB...så kan man købe billige 65 billetter hvis man feks skal fra sjælland til jylland eller omvendt...ca 50 % billigere på off dage....
Det gælder også selvom man bare skal fra f.eks. Slagelse til Roskilde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 13:34   #25
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Lundberg det er sådan generelt. Frivilligt arbejde i en genbrugs. sælge kartofler fra en vejbod eller på et marked. hjælpe i børnenes skole eller børnehave. gå på aftenskole og lære at binde blomster osv. Jeg ved der er forskel på hvad man må og ikke må i forhold hvilke offentlige ydelser man modtager. og jeg vil nu nødig stå med håret i postkassen, hvis jeg feks tog på julemarked med hjemmelavet julepynt. Det er ikke så meget at tjene en ekstra skilling men også at man stadig er en social del af samfundet.
__________________
Førtidspensionist pr. 1/1 2013
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 18:02   #26
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Må man som F.P. arbejde fast en dag om ugen måske 6 tm, hvis man ikke overstiger de 60.000 om året altså lille fast indtægt pr md.? har søgt FP-?
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 19:07   #27
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søssøs Se meddelelser
Må man som F.P. arbejde fast en dag om ugen måske 6 tm, hvis man ikke overstiger de 60.000 om året altså lille fast indtægt pr md.? har søgt FP-?
I princippet må man jo godt arbejde ved siden af førtidspensionen, men omvendt er dem, der får tilkendt førtidspension for tiden (og de senere år) nok så dårlige, at de næppe kan, og jeg kan forestille mig, at hvis man har en arbejdsevne på 6 timer/uge, så bliver det nok vanskeligt at få tilkendt pension...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 20:06   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søssøs Se meddelelser
Må man som F.P. arbejde fast en dag om ugen måske 6 tm, hvis man ikke overstiger de 60.000 om året altså lille fast indtægt pr md.? har søgt FP-?
For at få tilkendt førtidspension må man IKKE kunne blive selvforsørgende ej heller delvist selvforsørgende gennem et fleksjob.
Et fleksjob kan gives helt ned til 2 timer om ugen, så hvis man kan arbejde 6 timer om ugen, så bør det hedde fleksjob.

Reglerne er strammet gevaldigt på området. De 60.000 kr man kan tjene ved siden af førtidspensionen, er nu til dags, mere øremærket til egne pensionsordninger og den slags, som også giver en fast indtægt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 20:52   #29
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
må man så ikke have et skånejob af fx 3 timer om ugen?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:13   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Skånejobs findes ikke mere nensy, nu hedder det job med løntilskud og skal godkendes af kommunen. Hvilket jeg personligt ikke ville turde spørge om sådan som tingene er i dag.

Men bare sidste år, var det lidt anderledes, for der gav de ikke fleksjob ned til 2 timer om ugen, som de gør nu.....

Så hvis det bare handler om at komme lidt ud, så ville jeg nok satse på noget frivilligt ulønnet, indtil jeg selv kunne fornemme om jeg ville kunne magte et fleksjob på få timer....

Men man kan da altid tale med sin sagsbehandler om det - måske vil de synes om ideen om job med løntilskud, uden at de vil fratage én retten til førtidspension fordi man kan arbejde nogle timer om ugen?!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension