K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2007, 23:51   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Arrow Se Her Vigtigt

Så er det nu du skal bruge chancen for at blive hørt.

Lena har som nogen jo allerede har set, sendt invitation ud til div socialordfører og socialministeren.

Derfor tænkte vi , hvorfor ikke sørge for når nu Lena har dem på første hånd at prøve at få dem til at læse se og høre vores historier.

Derfor har vi (lena og jeg ) brygget et skema sammen som man kan udfylde, når man har udfyldt det kan man sende det til adressen [email protected].

Vi vil så sørge for at hvert enkelte skema bliver printet ud og sat i en lomme for sig selv for til sidst at samle dem alle i en mappe, på den måde håber vi at vi er knap så nemme at overse.

Vi håber på at i vil være med og at det gør det lidt mere overkommeligt at få skrevet tingene ned ved hjælp af det skema vi har lavet.

Der er som i kan se også plads til en mere personlig historie.

Hvis vi vil have lavet om på alle de problemer som der opstår for os på grund af vores sygdomme og handicap er det vigtigt at vi bruger enhver chance for at blive hørt, vi påtænker at lave en mappe til hver deltager og selvfølgelig laver vi en ekstra til socialministeren i tilfælde af at hun ikke skulle tage mod invitationen.

(men hvorfor skulle hun dog ikke det alene hendes job som socialminister må jo gøre at hun er interesseret i at høre alle grupper)

Jeres skemaer vil kun blive lagt på K10 hvis i giver jeres accept på det.

Jeg sætter skemaet ind i tråden her, sådan at i selv kan kopiere det og sætte det i en mail eller et word ark eller hvad i nu bruger, så skal vi nok sørge for at få klippet og klisteret så de alle blive ensartet.

Vi håber at i vil bruge chancen her til at blive hørt.

Lena vil i hvertfald godt sørge for at vores historier blive afleveret til de rette personer.
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2007, 23:55   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister


Navn.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommune.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på
kontanthjælp (hvor længe
Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge

Stillet diagnose
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser.
Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag-------------------------------------------



Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?------------------------------------------------------------------------

Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob(fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.
Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg?-----------------------------------------

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation ---------------

Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger -------------------------

Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de? ----------------------------------------------------

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten)-------------


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor)

Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi , samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret ?

Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig ) ja------ nej-------
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 16:19   #3
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
Skema slettet her fra siden og istedet sendt til [email protected]
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 23:34   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.
Godt initiativ.
jeg har prøvet et par gange nu, men prøver igen, at sende på mail.
jeg tror desværre bare at der sidder rigtig mange derude, der ikke har mulighed,adgang til compouter. har først selv fået en her i foråret, fordi mine forældre har udlagt for den.
Selvfølgelig grundet dårlig økonomi, ligesom mange andre.
dertil tror jeg at der sidder mange fra Hillerød som får samme dårlige behandling som jeg selv er udsat for. håber at nogle har netadgang og vover at blande sig.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 23:37   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan ikke få skidtet til at virke, gode råd efterlyses?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 00:29   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Jeg kan ikke få skidtet til at virke, gode råd efterlyses?
vh popiae
Pia hvis ikke du kan få det til at virke så kan du tage det skema der er her i tråden og sætte det ind i et skrive program og lave det der (eller i en mail ) sende det til os og så skal jeg nok finde hoved og hale i det

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 00:27   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lionesse Se meddelelser
Skema slettet her fra siden og istedet sendt til [email protected]
lionesse dit skema er kommet frem
  Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 18:40   #8
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Besvarelse

Skema slettet her fra siden og sendt til mail adressen [email protected]

Sidst redigeret af Webmaster; 09-10-2007 kl. 21:05. Årsag: Skema slettet her fra siden og sendt til mail adressen [email protected]
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 21:08   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skemaerne som i udfylder....skal IKKE lægges i denne tråd...

Men skal derimod sendes på mail til [email protected]

Der vil senere komme en ny tråd med de skemaer som vi må offentliggøre her på K10
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2007, 01:41   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fleksjobsag i Arbejdsmarkedsuvalget på Borgen

Citat:
Arbejdsmarkedsudvalget
AMU alm. del - Bilag 10
Offentligt

Fremsendelse af sag om afslag på fleksjob i Norddjurs Kommune

Hermed fremsendes hele min sagsmappe ang. ansøgning om fleksjob og afslag på samme i Norddjurs Kommune.

Jeg har været i Rougsø nu Norddjurs kommunes regi siden marts 2002 (med en kort pause i 2003). Jeg har været sygemeldt og i revalideringssystemet samt været igennem 7 arbejdsprøvninger gennem de 5 år.

Kommunens lægekonsulent, min egen praktiserende læg, psykolog, mentor og min egen sagsbehandler har alle vurderet, at jeg ikke vil blive i stand til at varetage et fuldstidsjob på ordinære vilkår, men derimod et fleksjob på nedsat tid.
Dette har Norddjurs Kommune valgt at tilsidesætte og har givet afslag på min ansøgning og forlangt en ny arbejdsprøvning på fuld tid - arbejdsprøvning nr. 8!

Kan det være rigtigt, at systemet kan trække syge mennesker rundt i manegen i så mange år?

Kan det være rigtigt, at socialrådgivre har kompetencer til at tilsidesætte alle lægefaglige oplysninger?

Kan det være rigtigt, at jeg som menneske i dagens Danmark skal have min livskvalitet yderligere forringet af kommunen. Min livskvalitet er i forvejen forringet af sygdom og det pres, det er at være underlagt et sådan system?

Sagen ligger nu hos Statsforvaltningen Midtjylland.

Vurdering og kommentarer udbedes!

Med venlig hilsen
xxx

Kopi sendt til Ombudsmanden og departementschefen i Socialministeriet
Skrevet af fra Arbejdsmarkedsudvalget, Folketingens hjemmeside.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vigtigt Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 25-03-2012 00:22
vigtigt ! popiae Alt det andet 0 18-10-2007 22:31
Vigtigt vigtigt vigtigt Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 18-10-2007 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension