K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 22:18   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det letteste ville jo være noget der virkede ordenligt og i 16-17 timer jo.

Det er lende smerter med udstråling og så også fra nakken til skuller og arm hånd,og knæne og lidt af det hele .

der står dregrantion af eller noget i den stil i flere led i lenden og nakken men så lige en an den tråd der stod spondylolistese det googlede jeg og de er jo det sanne som der står i mine parpir-det også samme symtomer men der står man kan oprere det siger lægerne ellers man ikke kan ,og hver gang jeg får en ryngenbillede så er der slidt mere væk og billeder af nye billeder viser så også begyndende slid,er vist et dårligt skrog.jeg er såogså både lidt skæv og svejrykket.

Jeg er blevet mere opmærksom påmin kost og dens virkning på mig.
Spare på sukker og rører ikke hvidt brød og har lige købt stort ind af mørkefulkorns sphagetig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 22:27   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
der står dregrantion af eller noget i den stil i flere led i lenden og nakken men så lige en an den tråd der stod spondylolistese det googlede jeg og de er jo det sanne som der står i mine parpir-det også samme symtomer men der står man kan oprere det siger lægerne ellers man ikke kan ,og hver gang jeg får en ryngenbillede så er der slidt mere væk og billeder af nye billeder viser så også begyndende slid,
Det er samme situation som mig.

Og det er ikke altid de kan operere med et godt resultat.

Drikker du meget kaffe, eller spiser du meget sukker og/eller hvidt brød?

I så fald vil det hjælpe meget på dine smerter hvis du holder op. Disse ting danner syre i kroppen, og kan forværre vores ledsmerter meget mere end mange forstiller sig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 22:46   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
syntes jeg er på afvening med alt både hvad der kommer indenbors og hvad jeg plejer at lave i dagligdagen.

selv mit øvelsesprogram kniber det med at få lavet,fordi jeg så lige har mere ondt her og den end jeg plejer at have.

Tak for jeres ind læg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 23:42   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg kan snart ikke holde det ud mere,jeg tager smerte stillende dagligt.

Dolol 50mg 3 gange dagligt hver 5-6 time.
ibropofen600mg også hver 5-6 time

nogle aftner kl.20-21 kan jeg ikke holde ud at at sidde eller gå og ligge og tager så en eks.dolol 50mg men så kan jeg sempelhend ikke falde i søven,selv om jeg er hammernde træt.

Kan man ikke få noget linde men som virker hele dagen for der er timer hvor jeg bare har ondt alligevel,og det er bare udholdeligt
og hvis der er har det så flere bivirkninger ved det .

Tager jo ikke altid til natten,men smerte plaster kan jeg ikke tåle-fik hjerte banken ogg hovdepine husker dog ikke styrken på det.
c.l.e.o.
Virkningen på Dolol indtræder efter ca. 1 time og varer ca. 6 timer. - det vil så sige at du skal tage dem med 5 timers interval og når du "kun" får 3x50mg Dolol i døgnet, så er der ingen til nat... anbef. til voksne er 50-100mg 3-4 gange i døgnet..
Og du tager vel 1 Dolol sammen med en Ibuprofen.... eller?

Det er nødvendigt at du tager de smertestillende korrekt, for venter du indtil du får mere ondt så skal der mere til at "slå" smerten ned..
Hvis du tænker på en linie med bølger.. toppen af de bølger er når du får rigtig ondt ..
Det bedste vil være at den linie kunne være som en streg... så pillerne "overlapper" hinanden..
Og som du selv skriver, så er det en smadder god ide at du sætter din mobil til at ringe når der er gået de antal timer .. emn det kræver altså at du så tager de piller mens der stadig er en virkning indtil den nye piller begynder at virke...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 23:53   #15
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hej Cleo

Du får samme medicin som jeg kan jeg se.. Jeg lider af piskesmæld efter en bilulykke. 600mg Ibumetin + 2 x 500mg Pamol, 3 max 4 gange dagligt samt Dolol 50mg efter behov idag, før var jeg på 100mg. -Jeg har heldigvis ikke så ofte brug for at tage Dolol mere, det sker højst 2-3 gange i ugen..

MEN, jeg oplevede at hvis jeg spiser et skive rugbrød et kvarters tid før jeg tager mine Ibumetin, og tager 2 stk pamol med den, så er virkningen bedre og også oftest lidt længere. Min læge forklarede mig at pamolerne /pinex og Ibumetinen komplimenterer hinanden, og det har virket super godt!

Min mor derimod, som får det samme pga. diskus, er kommet over på 100mg Dolol, depot.. Og hun kan overhovedet ikke affinde sig med det, da virkningen er alt for svag.. Dolol kan ganske vidst ikke fåes som 100 mg uden at være depot, men det kan Mandolgin (link: http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1989 ) som er fuldstændig det samme.. Håber det kan hjælpe.. Knus og kram..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 00:07   #16
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Jeg er blevet opereret for spondylolistese med arkolyse.

Det har helt klart hjulpet, men før var det også ulideligt.

fra 1-10 på en smerte skala.

Så var den ca på 8-9 inden operationen, og nu er den ca 2-5
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 02:25   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
SmallAngel;

Vær opmærksom på, at ibumetin i den dosis, kan i værste fald gøre dig sterild.

Tag en grundig snak med din læge om dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 03:43   #18
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det var jeg ikke klar over... Det står ikke inde under bivirkninger? Men mange tak for det..
-Men skulle det endelig ske kan jeg da sløjfe p-pillerne.. Hehe..

Spøg til side, jeg snakker med ham om det næste gang jeg alligevel skal derop..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 08:20   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Jeg er blevet opereret for spondylolistese med arkolyse.

Det har helt klart hjulpet, men før var det også ulideligt.

fra 1-10 på en smerte skala.

Så var den ca på 8-9 inden operationen, og nu er den ca 2-5
Det er ikke alle med den lidelse, der kan have gavn af en op.

Jeg er blevet det frarådet af lægerne.

Det er mit indtryk, at det har noget med at gøre, om man har oplevet et langt forløb, hvor lidelsen har udviklet sig over laaang tid, eller om man har oplevet et kort forløb, hvor lidelsen har udviklet sig over en kort periode.

Jeg har læst om mennesker, der har fået det meget værre efter en op, bl.a. p.g.a. løse skruer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 10:05   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er sagt jeg ikke kan opreres i ryggen og nakke af læge og ot spical læger.
enspical læge sagde jeg viste hvad jeg har ikke hvad jeg får-men han kikkede kun på henvivning og 4 min på min skulder med skannng.
Ihhh hvor er de dygtige

Mangdolin er kan være kapsler og 100mg depeot som der står i linket

Syntes bare de vær så gode i de første måndre da bivirkningerne gik over ,man jeg er også dårlig til at stoppe med mine aktiviteter det ved jeg

Åhh det bliver så godt at komme i en gendbrug og slæbe rundt på klude og nips og andet tungt

Jo jeg tager dem da sammen med lidt mad eller frugt og altid bægge dele sammen,måske skal man heller ikke dækkes helt,når jeg er dårlig til at stoppe op,jeg "knokler" der ud af og så lige pluslig skal jeg bare sidde eller ligge ned og i løbet af dagen bliver det bare sværer og svære at komme på højkant igen og jeg går så også hurtiger ned igen.

Det er det jeg gerne ville undgå,men det er måske bare sådanne det er at have det jeg har-det kan jeg jo se når man læser om det -det er bare så svært at leve med at kroppen funger på den måde.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så kom dagen Mickayish At søge førtidspension 16 13-10-2011 11:22
Så blev det dagen... PiaL Din historie 17 11-03-2011 08:42
TIL LYKKE WEB med dagen ;-) Stella Dit og Dat 24 15-02-2009 02:27
Tillykke med dagen Webmaster Dit og Dat 14 19-12-2008 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension