K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 02:23   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Rent personligt ville jeg droppe alt det med politianmeldelse.

Som jeg ser sagen er der begået fejl, og der er ting som kommunen skal have rettet på, men jeg vurderer ikke der er sket noget der er direkte strafpådragende.

Brug din energi på at forbedre forholdet til kommunen istedet for at grave grøfterne endnu dybere - og tro mig hvis du politianmelder en sagsbehandler, så er der ingen andre kompetente sagsbehandlere i kommunen der vil røre dig med en ildtang. Fremover vil du kunne forvente at der vil ske MEGET lidt i din sag - hvilket som udgangspunkt ikke er noget du kan klage over til BAN....

Jamen dog... -og velkommen iøvrigt... -men hvad bygger Du dine påstande på ???

Vi er jo flere der har meget gode erfaringer med anmeldelser af ulovlige sv!nestreger, så jeg vil meget gerne høre om dine påstande har noget substans, eller du bare vil forsvare de ulovligheder som en svag, faglig udygtig sagsmishandler af 1. grad ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 02:25   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
JSN;

Har samme problem med Hillerød kommune.

Se evt under "magtmisbrug".

Jeg har senest klaget til Data tilsynet, da Hillerød IKKE vil rette i de mange fejloplysninger.

Ps. Så længe du kan dokumentere dine påstande, kan hverken kommune eller andre, IKKE anklage for injurier.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 02:47   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nu er det jo "æreskrænkende" for en sagsmishandler når/hvis vedkommende bliver sagt imod -og derfor opfatter de det jo også som injurier hvis de og deres magtmisbrug bliver offentligt udstillet

Dette er måske også injurier; -men jeg tror '''undertegnede''' er min tidligere sagsmishandler fra Århus... -hun havde ihvertfald samme menneskesyn og kunne heller ikke stave til relevant... -måske derfor hun heller ikke gjorde noget der var relevant


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 08:38   #14
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Jamen dog... -og velkommen iøvrigt... -men hvad bygger Du dine påstande på ???
Jeg bygger det på de oplysninger der er skrevet i brevet. Som jeg har skrevet er der helt sikkert begået fejl fra kommunens side, men ud fra en strafferetlig vurdering skal der en hel del mere til end en forkert opregning af hjælpemidler o.lign. Der er ingen tvivl om at en politianmeldelse fører til at kommunen fokuserer på den aktuelle sag på grund af det rent politiske aspekt, men jeg kan ikke forestille mig, at det vil føre til at politiet rejser sag, og det kan derudover have uhensigtsmæssige følger for det efterfølgende samarbejde med kommunen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Vi er jo flere der har meget gode erfaringer med anmeldelser af ulovlige sv!nestreger, så jeg vil meget gerne høre om dine påstande har noget substans, eller du bare vil forsvare de ulovligheder som en svag, faglig udygtig sagsmishandler af 1. grad ???
.
Jeg rådgiver ud fra mine forudsætninger. En lang videregående universitetsuddannelse, og en efterfølgende længere årrækkes beskæftigelse med den sociale - og beskæftigelseslovgivningen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Nu er det jo "æreskrænkende" for en sagsmishandler når/hvis vedkommende bliver sagt imod -og derfor opfatter de det jo også som injurier hvis de og deres magtmisbrug bliver offentligt udstillet

Dette er måske også injurier; -men jeg tror '''undertegnede''' er min tidligere sagsmishandler fra Århus... -hun havde ihvertfald samme menneskesyn og kunne heller ikke stave til relevant... -måske derfor hun heller ikke gjorde noget der var relevant
Jeg er ikke din sagsbehandler fra Århus.

Jeg nævnte injurielovgivningen fordi der er stor forskel på at påpege - med navns nævnelse - det forhold at der er en kommunal sagsbehandler der har begået fejl, og så på at antyde at vedkommende har gjort det med vilje fordi vedkommende er magtliderlig eller fordi vedkommende vil tækkes sin arbejdsgiver. Det første er meget let at bevise, det andet er meget svært.

Til sidst må jeg sige jeg bliver lidt irriteret når du bevidst sidder og prøver at fornærme mig.

Det er helt i orden, at du ier uenig med mig - jeg er ikke altvidende -, og at du synes man skal presse kommunen i stedet for, men det er ret dårlig opførsel at skrive det du gør bare fordi jeg ikke siger det du har lyst til at høre...

Sidst redigeret af undertegnede; 14-03-2011 kl. 08:48.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 09:16   #15
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Havde der været tale om fejl, ville jeg slet ikke have overvejet at lave en politianmeldelse.!

Men der er her tale om beviste undladelse, dokumentfalsk, omskrivning af fakta som alt er lavet med det ene formål at afvise sagen.
Og grunden til jeg kan sige det så sikkert, er at hun har fået det udleveret af mig både på papir og på mail.
Dertil har hun fået alle oplysninger udleveret fra de andre afdelinger.

Glemte helt at skrive at jeg også er bevilliget det blå p-skilt og at jeg er godkendt til støtte til køb af bil på trivselsmæssigt grundlag.

Alle kan naturligvis lave fejl, det er ikke noget man kan holde for ej noget man skal bebrejdes og have huk over næsen for.

@Undertegnet jeg er dog heller ikke i tvivl om at som du også skriver, at der uden tvivl vil komme en "straf" hvis jeg laver en anmeldelse. Men det pisser mig af at det er helt klart en taktik hun bruger bevist, da hun uanset hvad jeg skriver vil afvise den hvor efter den skal i det sociale nævn. Når den så kommer tilbage vil hun med 110% sikkerhed afvise samtlige punkter, for at den endnu en gang skal i det social nævn. Så er vi oppe på yderligere 2 år.

Men kan godt være jeg skal starte med at forbeholde mig retten til at gøre det, og så sætte den social rådmand på som cc.???

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:21   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville i først omgang prøve at henvende mig til Borgmester og socialdirektør, evt også formand for socialudvalget.

Når en kommune først benytter sig af den slags overgreb, har man allerede et problem, med kommunen, man ikke kan løse, ved henstilling.

Problemet hedder den økonomiske kassebeholdning, og kommunerne går meget langt for at give afslag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:55   #17
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Jeg må tilslutte mig "undertegnede"´s vurdering. Kan ikke se at der er grundlag for en politianmeldelse. Hvis du havde en lydoptagelse, hvor din sagsbehandler siger, at hun er ude på at modarbejde dig og forhindre at du får en bevilling, så havde du en sag.
Men det du har lige nu, er blot en sagsbehandler som af en eller anden årsag ikke får alle fakta med. Det kan være alt fra manglende kompetence til en arbejdsplads hvor hun ikke har tid til at udfylde sit job.

Klager til borgmester eller rådmand kan tit speede processen op. Hvis man samtidig holder tonen på et faktuelt plan istedet for et personligt, så hjælper det også på det endelige resultat.

Det er dog aldrig en garanti for at man vinder sin klagesag. For selvom kommunen medtager alle de oplysninger du ønsker, så er det jo i sidste ende deres vurdering om de mener du er berettiget. Med mindre de i dén vurdering laver lovgivningsmæssige fejl eller laver "skøn under regel", så vil deres vurdering blive stadfæstet af et nævn.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 11:41   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Jeg bygger det på de oplysninger der er skrevet i brevet. Som jeg har skrevet er der helt sikkert begået fejl fra kommunens side, men ud fra en strafferetlig vurdering skal der en hel del mere til end en forkert opregning af hjælpemidler o.lign. Der er ingen tvivl om at en politianmeldelse fører til at kommunen fokuserer på den aktuelle sag på grund af det rent politiske aspekt, men jeg kan ikke forestille mig, at det vil føre til at politiet rejser sag, og det kan derudover have uhensigtsmæssige følger for det efterfølgende samarbejde med kommunen.
Nu kan det godt være at jeg kommer lidt ud for tråden her, men altså må lige sige at undertegnede nogen gange når jeg læser det der kommer fra dig så kan jeg blive helt skræmt og jeg håber ikke at der er mange her der tænker som dig, for det er et af de helt store problemer her i landet ...

Du skriver feks ..

men jeg kan ikke forestille mig, at det vil føre til at politiet rejser sag, og det kan derudover have uhensigtsmæssige følger for det efterfølgende samarbejde med kommunen.


Det kan jeg tolke som at man skal passe på hvad man klager over og siger højt og jeg håber ikke det er det du mener ....

Jeg ved at mange bruger her på siden frygter deres kommuner og de repressalier de kan komme ud for nogen endda bare ved at være her på siden ..

og når jeg så læser din kommentar sidder jeg og tænker på om ikke vi er ved at være lige der hvor stat og kommune gerne vil have os...

Hold kæft mak ret gør ikke opmærksom på hvis nogen vader på dig ..??

Tror vi selv på at vi har en retssikkerhed om få år hvis vi bare bliver ved at holde kæft rette ind og gøre som der bliver sagt af frygt for at nogen bliver tøsefornærmet over at vi holder på vores ret ... ?

jeg kan godt se på det du skriver at du og jeg kommer fra to helt forskellige holdninger og det er fint skal gerne tage en diskussion omkring det ( i en anden tråd )

men til alle andre bruger der læser med her på siden, så HUSK vi har en grundlov og vi har en retssikkerhedslov og den giver os altså lov til at råbe op hvis vi føler os trådt for nært ..

Og det er ikke altid dårligt at sige højt hvad det drejer sig om , jeg har ved gud aldrig lagt skjul på at jeg var her på K10 har aldrig lagt skjul på at K10 eksistere takke være Køge kommune , og jeg har sågar haft mange sagsbehandler og jobkonsulent nævnt ved navns nævnelse (efterhånden som tingene er blevet rettet og sagsbehandler og jobkonsulenter har bedt om det er deres navne blevet slettet ) jeg har ALDRIG været tæt på nogen anmeldelser for skriver ikke andet end jeg kan stå inde for og dokumentere ..

Er jeg blevet truet af kommunen .. jep.. derfor er det i mine øjene det vigtigste at kigge på sig selv og sige kan jeg leve med det har jeg ressourcer til at stå det igennem og i min verden er det altså sådan at hvis vi er nogen der har ressourcer til at stå div trusler igennem SÅ GØR DET sidder vi her og rådgiver hinanden i at ikke gøre noget for vi skal passe på mht vores sager så har kommunen altså folk lige hvor de vil have det... så gør hvad i har lyst til så længe i kan stå inde for det ...

og kig så lige på retssikkerhedsloven 10-12 gange den er god at kunne .. for retssikkerhed er der ikke meget tilbage af

JSN`s politi anmeldelse vil jeg ikke tage stilling til da jeg ikke lige kan gennemskue det hele, men mener du JSN at der er nok så prøv ... lad os gå efter devisen som kommunen gør .. går den så går den ...

Citat:
Jeg rådgiver ud fra mine forudsætninger. En lang videregående universitetsuddannelse, og en efterfølgende længere årrækkes beskæftigelse med den sociale - og beskæftigelseslovgivningen.
og jeg rådgiver efter en mangeårig videregående uddanelse som bruger i det sociale system og efter en del års studier af hvad jeg vil kalde magtmisbrug og brud af retssikkerheden i det kommunale system

du har tit nogen rigtigt gode svar undertegnede og jeg læser dem altid .. men jeg syntes også at du forstår at puste til den lille frygt som sidder og gnaver i os alle .. selvfølgelig skal vi holde på vores rettigheder selvfølgelig skal vi holde på at love følges .. og dem der magter det er så nød til at tage kampen for alle dem der ikke magter det, vi skal ikke bare alle sammen lægge os fladt ned og håbe på at det hele nok skal blive godt ...
  Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 11:44   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hørt, hejdien

og vel talt, som altid
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 12:24   #20
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Uden at vide det, så tror jeg nu ikke "undertegnede"s svar gik på, at man skulle frygte at lave en politianmeldelse.
Han kom derimod med en saglig begrundelse for, hvorfor det måske ikke var det der ville give det bedste resultat.

Tror umiddelbart at DK er et af de lande, hvor folk har mindst frygt for at ytre krav på deres rettigheder.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ressourseprofilen er smæk fuld af løgn- fra ende til anden kandelsdorff Alt det andet 31 16-01-2012 19:27
Aalborg Kommune dropper bonusløn jsn Politik og Samfund 0 13-03-2010 10:56
Sagsbehandler - snyd og løgn. forvired Alt det andet 13 01-09-2009 00:44
Aalborg Kommune Blanketter jsn Dit og Dat 0 08-06-2009 20:03
Aalborg kommune rts Dit og Dat 0 28-05-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension