K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2011, 20:48   #1
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Depremeret og i vildrede.. udeblivelse fra aktivering

Hej alle,

Min historie er som følger..


Jeg bliver i september 2010 meldt ud af min uddannelse pga. angst og OCD.
Min psykiater og jeg selv bliver enige om, at det ikke er hensigtsmæssigt at sygemelde mig på daværende tidspunkt.

Går ned på jobcentret (bor i Vejle), hvor de fortæller mig, at der er straksaktivering. Jeg bliver midt i september 2010 meldt på et afklaringsforløb, hvor jeg, efter samtale med en kontaktperson, skal være 2 timer dagligt.



I december bliver jeg meldt til et forløb på VUC (start 10. januar 2011), hvilket både kontaktperson og psykiater bakker op omkring.

Da jeg skal starte på VUC-forløbet går jeg helt ned med flaget. Min angst er for stor til at jeg kan kæmpe mig derhen. Jeg er der stort set ikke og min psykiater giver mig diagnosen depression. Jeg er på dette tidspunkt helt fra den og går med selvmordstanker. Bliver enig med psykiater om at jeg skal henvende mig, hvis det bliver for meget, så jeg kan blive indlagt.


Midt i februar 2011 modtager jeg en udmeldelse fra VUC, hvor de samtidig skriver, at de tager kontakt til kommunen.

Min kontaktperson på afklaringsforløbet har imidlertid skiftet job, og jeg aner ikke, hvor jeg skal henvende mig. På samme tid er jeg fyldt med angst og depression, så den ene dag tager den anden, og jeg glider længere og længere ned i et sort hul.


Jeg er slet ikke i kontakt med nogen andet end min familie og psykiater i perioden. Ved ikke hvad jeg skal gøre ved mig selv. Har lyst til at råbe om hjælp, men er samtidig ikke blevet mødt af ret meget forståelse fra kommunen, så frygter, at jeg bliver presset ud i noget.


I dag den 11-03-2011 dumper der et brev ind af brevsprækken.

"Partshøring vedrørende negativ hændelse; Udebliver fra samtale eller tilbud"
Du er den 10-03-2011 registreret med følgende negative hændelse; Udebliver fra tilbud Kompetence Center Vejle. Dette kan medføre en sanktion i din kontakthjælp.

Hændelsen skyldes: Du er forlænget i skraksaktivering ved projekt Fokus d. 09-01-2011 men du møder ikke ind til aktiveringen.

Jf. Forvaltningslovens § 19 er kommunen forpligtet til at give dig mulighed for at udtale dig i sagen.


Der står yderligere, at jeg har til den 15-03-2011 til henvende mig, hvorefter det vurderes, om der skal ske indstilling/træffes afgørelse om sanktion.

Så er der nævnt nogle flere paragraffer, som jeg ikke rigtig forstår. Det handler om integration af udlændige, og jeg er dansk statsborger (er pæredansk).


Det blev en lang smøre..

Håber nogen kan kaste lidt lys over ovenstående. Jeg forstår det ikke.. Kommunen har ikke haft nogen kontakt til mig, og så får jeg lige pludselig den melding.

Jeg er i forvejen langt nede og er synket meget dybere ned i dag. Jeg er bange. Ved ikke hvad der skal ske, men frygter, at de tager min kontanthjælp, da jeg i så fald ikke har noget eksistensgrundlag.

Modtager ligeledes råd til hvordan jeg skal forholde mig, når jeg skal i kontakt med kommunen. Såfremt min angst tillader det..
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 21:17   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hmmm... Var det Kompetencecenter Vejle projekt Fokus du var i afklaringsforløb hos?

Uanset hvad så må og SKAL du tage kontakt til din sagsbehandler på mandag. VIGTIGT!!!

Du må sige, at du ikke aner hvad den forlængelse drejer sig om, at du ikke er blevet indkaldt til noget møde (for som jeg forstår det på dig så vidste du ikke noget om det møde - eller hvad?)

Du bliver nødt til at ringe til din sagsbehandler på mandag, for hvis du IKKE gør det, så risikerer du som du selv siger at der bliver trukket i din kontanthjælp.

Bed evt. en i din familie om støtte til det hvis du ikke formår det på grund af din angst.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 21:38   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja ring til din sagsehandler med det samme på mandag
ellers prøv og få en anden til at ringe din sagsbehandler op
hvis der er for meget angst

men det bedste er at komme i dialog med din sagsbehandler
at blive væk gør kun din sag meget værre

du kan kun risikere at blive trukket for de eller de dage, du ikke er mødt op
ikke hele din kontanthjælp
så det skal du ikke bekymre dig om
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 21:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er ikke alene mere....

Kære 6000kolding.

Lyt til Annagw`s råd. især om at få en du stoler på med til møder og som kan hjælpe dig på vej igennem din kontakt med kommunen som også kan være særdeles svær at takle for os med bare fysiske skavanker.

Bliv her på DIN tråd fremover så bliver det lettere at råde dig fremover. Der dukker sikkert mange spørgsmål op som vi kan hjælpe dig med.

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 21:44   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du kan kun risikere at blive trukket for de eller de dage, du ikke er mødt op
ikke hele din kontanthjælp
så det skal du ikke bekymre dig om
Jeg mener, at...
Udebliver man fra et møde på kommunen risikerer man at blive trukket fra den dag man udebliver og frem til den dag man henvender sig.
...men kan ikke overskue at finde dokumentation for det lige nu.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 22:04   #6
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Tak for svar.

Problemet er at jeg på intet tidspunkt har været i kontakt med min sagsbehandler. Det er min kontaktperson på Kompetencecentret, som har fungeret som sagsbehandler. Hun har imidlertid fået ny stilling, så der er ingen der, der kender min sag.

Der er en kontaktperson nævnt i brevet, og jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage kontakt på mandag.

Jeg har ikke fået hverken brev eller opkald om, at jeg skulle være mødt til et møde d. 10-03-2011.
Det er derfor, jeg er i vildrede..
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 22:40   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som jeg forstår det, er det fordi, at du er udeblevet fra den aftalte undervisning, som jo må betragtes, som en slags aktivering for dig.

Du skal straks kontakte kommunen mandag morgen, det er VIGTIGT.

Jeg forstår på dig, at du har været i kontakt med din psykiater i den periode hvor du skulle have gået på VUC, det skal du gøre kommunen opmærksom på, da psykiateren så kan bekræfte, at det er på grund af dit helbred, at du er udeblevet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 23:00   #8
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Vovse, tak for info. Det er præcis det, jeg søgte.

Jeg hører gerne fra andre, hvis der er noget, der er vigtigt, jeg gør opmærksom på.
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 16:48   #9
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Lige en update..

Snakkede med kommunen mandag morgen, hvor jeg fik at vide, jeg skulle møde til et møde i dag, tirsdag.

Grunden til at jeg havde fået brevet var, at de åbenbart ikke vidste, hvor jeg var henne af i verden. De vidste ikke, jeg havde en aftale med VUC..

Sådan går det når man får ny sagsbehandler..


De vil sende mig i noget aktivering uden for byen. Fik ikke så meget at vide om det i dag, men jeg sagde, at jeg selvfølgelig ikke var afvisende, men at jeg samtidig ikke magter det store i øjeblikket.

Nu må vi se, hvad det er for noget. Var hos min psykiater i dag også, hvor vi aftalte, at vi skulle snakke sammen igen, når jeg vidste mere om det.

Hvordan er det, hvis jeg synes, det er helt uoverskueligt med aktiveringen.. Skal jeg så sygemeldes? Hvis ja, hvad bliver man i så fald sat til..? Frygter lidt at gå tabt i systemet, for det lød ikke til, at de havde andet at tilbyde, men igen jeg ved for lidt om, hvad det i det hele taget er.

Beklager hvis det ovenstående er rodet.. Håber I får det i store træk..
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 18:20   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 6000kolding Se meddelelser
Hvordan er det, hvis jeg synes, det er helt uoverskueligt med aktiveringen.. Skal jeg så sygemeldes? Hvis ja, hvad bliver man i så fald sat til..? Frygter lidt at gå tabt i systemet, for det lød ikke til, at de havde andet at tilbyde, men igen jeg ved for lidt om, hvad det i det hele taget er.

Beklager hvis det ovenstående er rodet.. Håber I får det i store træk..
Hvis du er sygemeldt, kan de jo ikke sætte dig til noget som helst. Det er jo det, der ligger i en sygemelding
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge pga udeblivelse Missjazzy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 26-03-2013 20:44
sanktioner ved udeblivelse? Nico Spørgsmål ang fleksjob 37 15-06-2012 22:43
I vildrede... Goldie87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 29-07-2011 02:38
Aktindsigt og dens udeblivelse Adam SR Alt det andet 7 25-08-2010 19:03
Vildrede Ragnar Din historie 28 12-04-2010 11:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension