K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 21:42   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Ny sagsbehandler - hjælp.

Jeg har i dag været til samtale med min nye sagsbehandler og det var som om vi startede ved udgangspunkt NUL i forbindelse med min sag? er det normal praksis at ens nye sagsbehandler slet ikke har set på ens sag? og slet ikke ved hvad der evt. står en ens sagsmappe fra ens tidligere sagsbehandler??.

Jeg følte det lidt som om at alle mine lægelige papirer m.m. var = nul i dag - kan det virkelig være menigen? jeg er dybt frustreret - hvad gør jeg lige?.

Jeg forstår ikke lige at sætte min tidligere tråd ind i dette forum - men jeg blev Stesssygemeldt den 30.11.2010 og får nu medicin for min Stress - (betablokker) men det fattede min nye sagsbehandler ikke en dyt af - hun var mest interesseret i at få mig ud i en virksomhedspraktik hurtigst muligt selvom jeg p.t. ikke selv føler for det - da mit medicin forløb ikke fungerer optimalt endnu - fortalte hende at jeg p.t. var ustabil p.g.a. mit medicin - men det var som om det ragede hende en *høstblomst*

Nogen der kender til det samme forløb?? og hvordan man takler den slags sagsbehandler?.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 22:49   #2
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Jeg har i dag været til samtale med min nye sagsbehandler og det var som om vi startede ved udgangspunkt NUL i forbindelse med min sag? er det normal praksis at ens nye sagsbehandler slet ikke har set på ens sag? og slet ikke ved hvad der evt. står en ens sagsmappe fra ens tidligere sagsbehandler??.

Jeg følte det lidt som om at alle mine lægelige papirer m.m. var = nul i dag - kan det virkelig være menigen? jeg er dybt frustreret - hvad gør jeg lige?.

Jeg forstår ikke lige at sætte min tidligere tråd ind i dette forum - men jeg blev Stesssygemeldt den 30.11.2010 og får nu medicin for min Stress - (betablokker) men det fattede min nye sagsbehandler ikke en dyt af - hun var mest interesseret i at få mig ud i en virksomhedspraktik hurtigst muligt selvom jeg p.t. ikke selv føler for det - da mit medicin forløb ikke fungerer optimalt endnu - fortalte hende at jeg p.t. var ustabil p.g.a. mit medicin - men det var som om det ragede hende en *høstblomst*

Nogen der kender til det samme forløb?? og hvordan man takler den slags sagsbehandler?.

V.h. Tullee
Hej Tullee.

Jeg har selv været ude for lignende.. Fik ny sagsbehandler, som intet havde læst i min sag, hun virkede fuldstændig ligeglad med hvad jeg sagde.. Hendes mål var bare at få mig så hurtigt som muligt ud af sygedagpengesystemet.. Sådan følte jeg det, til trods for min sygehistorie taler imod det.. Efter et par møder med hende og hun stadig ikke hjalp mig på nogen måde, klagede jeg over hende og fik straks min gamle sagsbehandler igen..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 09:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tulle er det den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=16875

Hvis du ikke kan finde en tråd så gå ind i din profil (evt ved at trykke på dit eget nick ) gå ind i statistik og tryk på den der hedder alle emner startet af så kommer alle de tråde frem du har startet og det bliver mere overskueligt for os andre og mindre besvær for dig (med at skrive det hele engang til )

jeg formoder at din gamle sagsbehandler har lavet en ressourceprofil på dig ?

Hvis hun har så ville jeg sætte mig ned og skrive til den nye sagsbehandler at du stiller dig uforstående over for mødet, referer det du husker fra mødet og det du undre dig over, spørg ind til om hun overhovedet har læst dine papir og din ressourceprofil ...

forlag at få svar på skrift

det kan jo være i bare er kommet skævt ind på hinanden og har misforstået hinanden...

Du skal også være obs på at en virksomhedspraktik jo er normal når man er sygemeldt (arbejdsprøvning ) så kun hvis din læge ligefrem siger det er til skade for dig kan du undsige dig sådan en...

Men selvfølgelig skal din sagsbehandler læse de papir der ligger i din sag inden første møde ...

Hvis ikke du har aktindsigt så ville jeg indhente den med det samme hvis jeg var dig ..

(under nyttige link ligger der en formular)

Der er også en jobdagbog som du også kan bruge i en virksomhedspraktik de vil altid fortælle dig at du skal op på de 37 timer og det er deres mål, det skal og må også være dit mål og det er også det du skal samarbejde om, men selvfølgelig skal du hele tiden tage et hensyn til dig selv og sørge for at have tæt kontakt til din læge...

Normalt er det sådan at man lægger lavt ud i virksomhedspraktik og så arbejder sig op , der er det du skal bruge jobdagbogen til at dokumentere din arbejdsevne og du skal IKKE ødelægge dig selv for at komme op i timer, så er det bedre at gå til din læge og få dig sygemeldt fra virksomhedspraktik ..
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 11:05   #4
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen - Hejdien - du havde fundet den tråd jeg i sin tid startede og nu har jeg fundet ud af hvordan jeg finder den frem igen - jeg skulle bare lige hjælpes lidt:-))

Jeg kan sagtens følge dig i det du skriver m.h.t. virksomhedspraktik - det er bare SÅ frustrerende når man sidder overfor sådan en sagsbehandler der overhovedet ikke har sat sig ind i ens sag - men nu vil jeg gøre som du har skrevet - min sagsbehandler ville indhente en statusbedømmelse på mig hos min læge - så ville det ikke være bedst at vente med at bede om aktindsigt indtil min sagsbehandler har fået den statusbedømmelse? - jo der er skam lavet ressourceprofil.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ang. sagsbehandler og sagsbehandlingen Heart2breake Alt det andet 9 19-08-2010 14:21
Hjælp med sagsbehandler dauphin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-12-2009 14:18
Hjælp min sagsbehandler stopper i morgen. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 30-09-2009 09:49
hjælp til oversættelse af brev fra sagsbehandler... jdp Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-07-2008 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension