K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2013, 11:58   #71
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hvor mange penge koster dem som er ansat til at finde de påståede social bedragere? For godt nok blev der oplyst hvor meget de havde fundet på et år af social bedrag, sølle 100.000 kr, men hvad har de der skrankepaver med nøgleknippe og hang til at være politi betjente ikke kostet kommunen?

Er det virkelig sådan et samfund vi gerne vil have? Folk som stikker hinanden, fordi riget fattes penge. Nej så fattige er vi ikke vel? Jeg siger føj. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 12:18   #72
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
indiansummer...

i min kommune havde de et overskud på 2 millioner - efter alt var gjort op...så de mener det er en god forretning,..

istarten var det et 2 årigt forsøg for at se om det ku løbe rundt osv..her fra 13 er det blevet permament og der er vist blevet ansat et par stk mere i kontrolgruppen..
ska lige nævnes at min kommune ikke er særlig stor...

personligt synes jeg det er vanvittig at de overvåger borgere om natten,hvem holder hvor og hvor tit...

håber du fik lidt svar på dit spørgsmål

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 12:24   #73
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Som enlig skal vist også passe på hvad man skriver på facebook, ikke skrive man er i forhold og lign... Mener så kun at de må chekke facebook hvis det er en åben profil....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Tjo, jeg har da også kun fået 6 måneder hvor jeg kan være enlig, på trods af vi bor i hver sin ende af landet. Så har 1½ måned tilbage, så ryger pengene ved kasse 1.
Det er sgu skræmmende, at der kun gives 6 mdr til, at lære hinanden at kende, og det vil også betyde at han overtager forsørgelsen over evt børn fra tidligere forhold.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 12:55   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det er sgu skræmmende, at der kun gives 6 mdr til, at lære hinanden at kende, og det vil også betyde at han overtager forsørgelsen over evt børn fra tidligere forhold.
Nej da, kærester har INGEN forsørgerpligt overfor andres børn!!!


Mellem papirløse parter i et samlivsforhold eksisterer der ikke nogen forsørgelsespligt over for det offentlige, men har de to parter børn sammen, har de hver for sig pligt til over for det offentlige at forsørge børnene.

Sakset fra Ativlovens §2

http://home1.stofanet.dk/erikjappe/i...rsoerg-pli.htm
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 13:40   #75
EnClair
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 18
Styrke: 12
EnClair er ny på vejen
Arv

Lige et par afklarende kommentarer.

Man kan godt arve hinanden hvis man har boet sammen i 2 år. Der skal skrives et såkaldt "udvidet samlevertestamente". Det giver ret til at arve på samme vis, som hvis man var gigt.

Det bliver tidligere nævnt, at flytter man sammen med en mand, og har et barn i forvejen, kan manden skrive testamente til fordel for barnet. Det er korrekt, men der skal stadig betales tvangsarv til andre arvinger. Desuden skal barnet betale den høje afgift på ca. 37,25 %. Det er derfor mere logisk at lave samlevertestamente.
EnClair er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 13:51   #76
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Problemet med Facebook er ikke at myndighederne kan se hvad man har af billeder(sådan frit tilgængeligt) ...de fleste idag har en lukket profil. Det har folk da trods alt lært.
Problemet er at det tit er de anonyme anmeldere (som typisk kender personen tæt på og er venner på Facebook med) de kan give udskrifter af billeder/tekst og sende det med den anonyme anmeldelse.....Det er jo desværre ofte folk man kender tæt på der indsender de anmeldelser da de har indgående kendskab til folks gøren og laden
Det kan man ikke rigtig gardere sig imod.
Min Facebook profil er meget lukket og er hermetisk støvsuget for billeder der kan give anledning til misforståelser ....
Når man som modtager af offentlige ydelser lægger ting og sager ud på Facebook gør man MEGET klogt i at tænke sig om.....det viser programmet igår jo med alt tydelighed.

Sidst redigeret af Mr. Bean; 15-01-2013 kl. 13:56.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 14:02   #77
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske man lige skal have med i alt det her...at kommunen rent faktisk taber ca 75 % af alle deres afgørelser på dette område....

Det blev godt nok ikke sagt i selve programmet med sagt i tv avisen som kom lige bagefter...

Så man kan da kun opfordre folk til at klage over kommunens afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 14:42   #78
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Måske man lige skal have med i alt det her...at kommunen rent faktisk taber ca 75 % af alle deres afgørelser på dette område....
Jeg har ikke lige set det i fjerneren da jeg jo bor i BG...


Men hvis det er sådan at kommunerne faktisk taber 75% af deres afgørelser er det jo helt vildt og vanvittigt det der foregår...

Når man lige tænker på hvor mange der er mistænkt og bliver indkaldt til forhør uden der kommer sag ud af det... som jeg selv har været...


Men det undrer mig egentligt ikke at langt de fleste får ret når de klager... men at kommunerne kan være så meget på vildspor overfor reglerne, er da rystende


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 15:16   #79
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej da, kærester har INGEN forsørgerpligt overfor andres børn!!!


Mellem papirløse parter i et samlivsforhold eksisterer der ikke nogen forsørgelsespligt over for det offentlige, men har de to parter børn sammen, har de hver for sig pligt til over for det offentlige at forsørge børnene.

Sakset fra Ativlovens §2

http://home1.stofanet.dk/erikjappe/i...rsoerg-pli.htm
En samlever har jo alligevel forsørgelse over hendes børn, da der sandsynligvis ikke kan fåes friplads/ boligsikring pga hans indtægt.... Hans indtægt vil være indregnet uanset hvad der søges til børenene..

Citat:
Oprindeligt indsendt af EnClair Se meddelelser
Lige et par afklarende kommentarer.

Man kan godt arve hinanden hvis man har boet sammen i 2 år. Der skal skrives et såkaldt "udvidet samlevertestamente". Det giver ret til at arve på samme vis, som hvis man var gigt.

Det bliver tidligere nævnt, at flytter man sammen med en mand, og har et barn i forvejen, kan manden skrive testamente til fordel for barnet. Det er korrekt, men der skal stadig betales tvangsarv til andre arvinger. Desuden skal barnet betale den høje afgift på ca. 37,25 %. Det er derfor mere logisk at lave samlevertestamente.
Men til gengæld gør du så dine børn arveløse...

Jeg fik da virkelig arveloven at føle, da min datters far døde, for min datter arvede INTET ikke engang et billed, men samleveren overtog alt... Derfor er alle mine forsikringer også testamenteret til min datter.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 16:03   #80
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
En samlever har jo alligevel forsørgelse over hendes børn, da der sandsynligvis ikke kan fåes friplads/ boligsikring pga hans indtægt.... Hans indtægt vil være indregnet uanset hvad der søges til børenene..
Jo men det har ikke noget med forsørgerpligt at gøre. Vi må lige holde skæg og snot for sig, der er forvirring nok..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension