K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2014, 09:01   #1
LarsT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
LarsT er ny på vejen
Muligheder paa sygedagpenge

hej alle herinde.

Jeg er en "ung" mand paa 59 aar med mere end 40 aar paa arbejdsmarkedet. Mit erhverv var inden for soefart (undskyld - jeg har ikke ae/oe/aa paa min pc). Har derfor ikke noget netvaerk landbaseret.

Kort om min sygehistorie:
Oktober 2012 faldt jeg omkuld i en lufthavn i det nordlige Vietnam paa vej hjem fra arbejde. Fik kort tid efter foretaget en ballon udvidelse paa et hospital i Manila og kom efterfoelgende paa hjertemedicinsk behandling. Det gik nogenlunde et stykke tid men jeg blev tydeligt svagere hen ad vejen.

August 2013 blev jeg opereret og fik indsat en ny mekanisk hjerteklap (aalborg syd sygehus). Min medicin blev derefter aendret hvor jeg bl.a er kommet paa livslang maravan (blodfortyndende) behandling.

Ved denne indlaeggelse (og ved egen laege) fik jeg yderligere konstateret diabetis2, artrie flimmer og podagra.

November 2013 blev jeg kasseret ved soefartslaegen, dvs at jeg ikke kan (og ikke kan forvente) at komme tilbage i mit erhverv igen.

December 2013 (og ind i 2014) kom jeg i noget der hedder "uklar jobsigte" ved hjoerring kommune. Trods velmenende indsat kunne de ikke rigtig foreslaa noget... jeg var dog til sygeplejerske screening og psykolog samtale som kort fortalt endte med at jeg fremtidig skulle indstille mig paa visse skaanehenyn og jeg nok havde en depression...

PT. er jeg totalt traet, fysisk og psykisk, har udtalt konsentrations besvaer, har smerter i ryggen ved staaende goeremaal, oemme ben (nok diabetis relateret), daarligt syn (nok ogsaa diabetis relateret) foeler mig lidt forladt af systemmet, bor ved en bror i underetagen og har ingen omgangskreds i naerheden.

Jeg er medlem af krifa men kan ikke komme paa understoettelse pga jeg ikke kan stille mig til raadighed for arbejdsmarkedet paa fuld tid (iflg egen laege).

Har faaet en sagsbehandler eller jobkonsulent hedder det vist som har udtalt at hvis jeg ikke selv kan finde paa noget saa maa jeg ud og pakke kasser...? vist noget med virksomheds praktik...?

da jeg "meget forsigtig" spurgte ind til en FP, blev der hurtigt svaret at saadan en blev ikke givet i hjoerring kommune (nej - jeg fik det ikke paa skrift) men det er hele indstillingen...

jeg er maaske heller ikke berretiget til en FP men aner ikke hvor jeg staar, hverken nu eller om et aar eller 6 aar naar jeg naar pensions alderen.

Undskylder den nok lidt rodede tekst, men rart lige at komme af med noget af det man gaar og tumler med...

Skulle der vaere nogen herinde der kender en tilsvarende situation..?
Nogen gode raad om hvad jeg kan goere for at komme videre..? Kommunen er ikke til saa meget hjaelp (altsaa andet end at pakke kasser).

Ps. Jeg gaar til hjerte genoptraening 2 gange om ugen (2x1.5 time) og begynder paa diabetis kursus paa hjoerring sundheds center naeste uge (1x4 timer om ugen).
Bare det at komme til hjerte gymnastik tager alt hvad jeg har i mig og er fuldstaendig oedelagt resten af dagen plus den efterfoelgende dag.
Sover det meste af min tid vaek i afbrudt soevn....

tak fordi i gad laese min historie, alle raad modtaget med megen tak.

mvh lars
LarsT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 10:32   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fået sygedagpenge, og/eller er disse frataget?

Hvilken ydelse er du på nu?

Har du været igennem afprøvning af din restarbejdsevne, og evt hvad viste den?

Det har dog betydning, at du stadig modtager behandling, dog er der forskel på, om behandlingen sigter på forbedring eller ej?

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 08-02-2014 kl. 10:37.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 10:58   #3
LarsT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
LarsT er ny på vejen
Hej Popiae

Jeg har vaeret og er stadig paa sygedagpenge siden juli 2013.

Har ikke vaeret i arbejdsproevning, men de (jobkonsulenten) snakker om virksomheds praktik... er det det samme..?

Behandlingen er vel nok mest genoptraening fra hjerte operationen samt forstaaelse af diabetis.

Min egen laege har taget forskellige blodproever bl.a for B12 vitamin mangel og noget med blodplade tal (for at forklare min meget udtalte traethed).

Alt efter hvem jeg snakker med faar jeg forskellige informationer, laegen mener at mit konsentrations besvaer skyldes at jeg taenker alt for meget paa for mange ting... Hjertesygeplejersken mener det kan skyldes at jeg har vaeret i hjerte/lunge maskine (ses ofte, siger hun) og endelig siger psykologen at det "helt sikkert" skyldes en depression...

Jeg ved snart ikke ud eller ind og har svaert ved at finde hoved og hale i det hele.
mht mit sovende ben... siger diabetis sygeplejersken at det er diabetis relateret og nervespidserne er oedelagt... Min laege siger jeg "bare" skal straekke ud og se at faa gaaet noget...

Tak for din viste interesse og dit svar

mvh lars
LarsT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 11:11   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så længe du er i behandling, kommer du nok ikke vider, måske kunne du snakke med din job konsulent, om at komme i arbejdsprøvning for at se hvad din krop kan holde til.

Men en pension kan du godt glemme, du skal slet ingen arbejdsevne have for, at få pension, folk der kan arbejde 2 timer ugeligt får fleksjob.

Men får at få fleksjob skal man være stationær og ens arbejdsevne nedsat med mindst 50% og lige nu lyder det ikke som om din læge mener din arbejdes evne er nedsat.

Så måske skulle du bestille en dobbelt tid ved din læge og høre ham om ,hvad han mener din fremtid er, for har du ikke din læge i baghånd kommer du ingen vejne.
Og så kan du måske også beder finde ud af, hvad der skal ske i din fremtid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 11:20   #5
LarsT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
LarsT er ny på vejen
tak for det.

vil proeve at komme videre ad den vej baade med job konsulent og egen laege.

jeg har faktisk spurgt laegen om der var en mulighed for rask melding.... men det afslog "hun" at det ikke kunne komme paa tale da jeg under ingen omstaendigheder kunne staa til raadighed paa fuld tid (og jeg nok heller ikke kom til det)

men igen tak for insight

mvh lars
LarsT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 12:00   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din træthed er jo nok en kombination af flere ting. Det ene udelukker jo ikke det andet.

Prøv at få så meget styre på helbredet som muligt, og helst i tæt samarbejde med dels egen læge, dels sygehuset.

Du taler også med lægen om, hvorvidt det tjener dit helbred, at arbejde i mere eller mindre grad, lige nu, og hør hvad han mener.

Før dit helbred er afklaret i en grad, hvor der ikke kan gøres mere for dit funktionsniveau, og dermed din arbejdsevne, er det formålsløst med en afklaring af din restarbejdsevne.

Du skal her skelne imellem aktivering, og afprøvning.

Det kan være at din læge mener at du godt kan aktiveres i et eller andet antal timer, men det fører, som sagt ikke til noget før der er mere styr på dit helbred.

Du kan derfor være fuldtidssygemeldt eller deltids sygemeldt.

Når din helbredssituation, er mere afklaret, bør du be om en afklaring af din restarbejdsevne, hvis du formoder at den er nedsat mere end 50% i alle job.

Det mest og hurtigste sted er at få en afklaring på et reva-center hvor rette fagpersonale er, og du kan afprøves bredt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 12:34   #7
LarsT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
LarsT er ny på vejen
ok - og mange tak.

skal til laegen i naeste uge (nej naeste uge igen)...
saa vil jeg proeve at faa noget mere at vide.

men meget fint det du skriver, da det kniber mig at overskue eller gennemskue det der foregaar nu...
lidt nemmere for mig med lidt guidelines

allerhelst vil jeg jo helst tilbage til mit erhverv, men det er der ingen udsigt til.
saa hvad jeg skal saette istedet for de naeste 6 aar (indtil folkepension) staar mig fuldstaendig blankt.

igen mange tak for svar og go' weekend

mvh lars
LarsT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 17:11   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LarsT Se meddelelser
ok - og mange tak.

skal til laegen i naeste uge (nej naeste uge igen)...
saa vil jeg proeve at faa noget mere at vide.

men meget fint det du skriver, da det kniber mig at overskue eller gennemskue det der foregaar nu...
lidt nemmere for mig med lidt guidelines

allerhelst vil jeg jo helst tilbage til mit erhverv, men det er der ingen udsigt til.
saa hvad jeg skal saette istedet for de naeste 6 aar (indtil folkepension) staar mig fuldstaendig blankt.

igen mange tak for svar og go' weekend

mvh lars
Nu ved jeg godt at du ikke kan bruge den lige nu, men senere når du har højst 5 år til pensionsalderen, altså indenfor et par år, så er denne mulighed:

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...r/default.aspx
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 08:56   #9
LarsT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
LarsT er ny på vejen
hej dinosaur

tak for linket, det var da dejligt at det er kommet paa plads som en mulighed.

helst ville jeg jo gerne finde et arbejde saa jeg kunne forsoerge mig selv og min familie, men baade helbredet og "alderen" plus det at jeg absolut intet netvaerk og kvalifikationer har paa land taler desvaerre kraftigt imod dette - saa...

jeg er naaet til den selverkendelse at mit liv til soees er et overstaaet kapitel - men synes det er en voldsom erkendelse at det hele skulle vaere slut (altsaa arbejdsmaessig)...

men tak for det hele, rart at vide der sidder mennesker der har overskud til at gi' en hjaelpende haand

mvh lars
LarsT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension