K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2015, 18:32   #1
Peder K
Peder K
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Peder K er ny på vejen
Psykisk tortur fra jobcenteret

Jobcenteret respekterer ikke en LÆ 125 fra min læge om at jeg ikke er istand til at møde til alm jobsamtale men fortsætter med at sende standard indkaldelse. De har mundtligt truet med at fratage mig mit forsørgelsesgrundlag som er kontanthjælp pt hvis jeg ikke møder op, selvom min læge har skrevet at jeg hverken kan eller skal. Jeg afventer afgørelse på klage om afslag om førtidspension fra klageankenævnet
,som skulle have været mig i hænde senest d 21 august 2014. Jeg har imidlertid intet hørt og det har fået mit nervesystem til at bryde helt sammen. Jeg er indkaldt til møde i jobcenter på fredag d 23 januar 2015 uden at de har svaret på min skriftlige forespørgsel om hvor de finder lovhjemmel til at indkalde mig og desuden true med fratagelse af forsørgelsesgrundlag. Jeg har i de sidste mange år haft et katastrofalt forløb i det offentlige system der nu endelig er lykkedes med at få mig til at bryde helt sammen. Hvad gør jeg?
Peder K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 19:37   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Samtalen kan ske telefonisk, hvis du ikke har mulighed for at møde op i jobcentret. Det kunne du gøre dem opmærksom på og pege på den lægeerklæring, du tidligere har indsendt. Men måske kræver de en ny lægeerklæring på, at du ikke kan møde op? Det ved jeg ikke, men du kan evt. få samtalen telefonisk i stedet for. Det er jo en mulighed.

Ovenstående ser ud til, det kommer an på, hvilken målgruppe (se § 2 i linket, hvor alle målgrupper nævnes) du er i (forhør dig om det, hvis du ikke selv ved det): Nedenstående er fra denne lov og paragraf:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164698#Afs3

Fritagelse fra pligt til personligt fremmøde til samtaler og fra pligt til tilbud

§ 21 f. En person, som er omfattet af § 2, nr. 1-3 eller 7, er ikke omfattet af pligten til at møde personligt op til samtaler om personens cv efter § 14 eller til jobsamtaler efter §§ 16-20 og 73 a eller af pligten til tilbud efter kapitlerne 16 og 17 eller § 74 b, stk. 1, nr. 3, i lov om aktiv socialpolitik, jf. dog stk. 3, hvis personen
1) kan dokumentere, at pågældende inden for de næste 6 uger skal påbegynde ordinær beskæftigelse på fuld tid, fleksjob, skal på barsel, overgå til efterløn, fleksydelse eller folkepension, eller
2) er omfattet af en arbejdsfordelingsordning eller kan dokumentere, at pågældende er hjemsendt på grund af vejrlig eller materialemangel.
Stk. 2. I stedet for samtaler ved personligt fremmøde holdes kontakten efter stk. 1 telefonisk, digitalt eller ved brev.
Stk. 3. Jobcenteret kan ud fra en konkret vurdering beslutte, at en person fortsat skal være omfattet af pligten til at møde personligt op til samtaler om personens cv eller til jobsamtaler og af pligten til at deltage i tilbud, hvis jobcenteret vurderer, at
1) der er tale om misbrug af eller spekulation i muligheden for at blive undtaget fra at møde personligt op til samtaler og deltage i tilbud,
2) der er gode muligheder for beskæftigelse inden for personens fagområde eller
3) det fortsat vil være til fordel for personen at være omfattet af pligten til at møde personligt op til samtaler og deltage i tilbud.


Ang. klageankenævnet, så er det sådan, at hvis du har fået afslag på førtidspension og har klaget over denne, er det normalt, at de behandler den indenfor 4 uger, og hvis de (kommunen) fastholder afgørelsen, er det Ankestyrelsen, der har fået sagen oversendt. Så dem må du kontakte, hvis du vil rykke for en afgørelse.

Jeg håber ovenstående hjælper en smule.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 19:37   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En klage over nej til fp har jo desværre ikke opsættende virkning. Har du ikke hørt fra Ankestyrelsen om folængelse af sagsbehandlingen, kan du kontakte dem.

Har du ikke en god bekendt, du kan tage med til mødet i jc på fredag?

Sidst redigeret af stampe; 19-01-2015 kl. 19:39.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension