K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2015, 20:06   #11
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsensupp Se meddelelser
Tak for jeres svar. Jeg skal op til min egen læge i morgen. Der vil jeg høre hende om hun vil lave et journalnotat i forhold til til mine rygproblemer og prognosen for denne. Det samme agter jeg at gøre med psykiatrien. Der skal jeg mødes med min kontaktperson d 15. Og så tror jeg sgu at jeg søger på det foreliggende. Men hvis i har nogle gode råd til hvordan man bedst får afleveret en ansøgning om førtidspension? Jeg mener, der er vel ikke et skema jeg kan arbejde efter eller hva? Så er det jo op til mig og få strikket noget sammen man kan være bekendt og aflevere? Synes sgu det svæver lidt og svært og se for sig. Det havde nok været bedre hvis man havde tilliden til sagsgangen og vente på at man kom for rehabiliteringsteamet. Men hvordan skulle jeg have det. Jeg har skulle kæmpe en brav kamp i min egen søgen efter relevant indhold.
Nå, men hvis i har gode råd så kom med dem. På forhånd tak.
Du kommer INGEN vegne uden en speciallægeerklæring !

Og hvis der ikke er fuld afklaring om din ryg, ville jeg udelade oplysninger om denne, du risikerer at sagen strander der, hvis der er nogen form for tvivl, også selvom den psykiske del måske er klokke klar.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 14:06   #12
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Tusind tak til webmaster for det svar. Virkelig gode oplysninger jeg kan bruge til noget. Udfra det kan jeg undersøge hvad læ 265 afdækker.
Men du skriver at det godt kan tage tid med den indledende del. Der jeg er interesseret i er at papirerne ikke bliver for gamle. Men man skulle jo mene at nårjeg har søgt, ja så er det fra dagen jeg søger at papirerne gælder. Så at sagen i sin indledende fase ikke trækker så meget ud at papirerne bliver for gamle?
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 16:10   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er desværre flere og flere som oplever at tiden bliver trukket ud når man søger via §17 stk 2 på det foreliggende grundlag

Du kan læse mere om det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=31418

Men ja det vil helt klart være i alles interesse at ens lægepapirer ikke er alt for gamle...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 23:02   #14
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Pif. Jeg var oppe ved lægen i dag. Hun sagde samme og ville mene at det var dumt med et journalnotat da det bare ville lave flere spørgsmål. Mht. Psykiatrien så er det eneste jeg har set en statusattest hvorpå diagnoser og funktionsniveau er nævnt. Så et spørgsmål kunne være hvordan man får en speciallægeerklæring ind i sagen? Jeg troede nok at den kom automatisk med læ 265
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 18:37   #15
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Hvad sker der efter et evt. afslag på førtidspension....?

Jeg står selv i et meningsløst ressourceforløb på 3 år og overvejer også at søge førtidspension på foreliggende grundlag. Men hvad sker der, hvis man får afslag? Er det i dit tilfælde tilbage på kontanthjælp og i mit tilbage på ressourceforløb eller måske kontanthjælp (økonomisk er der jo ingen forskel). Eller kan man evt. visiteres til flexjob, når arbejdsevnen er kortlagt?
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 19:23   #16
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Søger i førtidspension på det foreliggende grundlag, og er rehab. forberende del ikke blevet lavet ,så vær opmærksom på - at der kan gå meeeget lang tid, før man kommer for rehab teamet på ny.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31418&page=2
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 21:23   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
hej Snøvs

du fortsætter i dit ressourceforløb mens din ansøgning om pension behandles. Ved afslag på FP vil du blive vurderet på arbejdsevnen (når dit ressourceforløb er slut) om du skal bevilliges fleks, nyt ressource forløb eller om kommunen vil indstille dig til FP.

Men som sagt skal du fortsætte i ressourceforløbet mens din FPansøgning behandles.

Det kan tage lang tid. Jeg har selv lige fået afslag på førtidspension ansøgning efter17.2

Fra start jeg søgte til jeg fik svar gik der 10 måneder. Imens har jeg været i virksomhedspraktik som jeg nu fortsætter i.

Mvh Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-01-2015 kl. 21:35.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 22:39   #18
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Tusind tak, Akvamarin.
Jeg kan spejle mig i situationen, og dit svar er derfor meget nyttigt.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension