K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2008, 16:54   #1
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Partstager i sag

Hej er der nogle her som kan hjælpe mig lidt.

Jeg har en veninde som er i arbejdsprøvning med henblik på at komme i betragtning til et fleksjob. Hun har nu været det samme sted siden 1. august 2007 med 3 timer dagligt, nu er hun blevet forlænget med yderligere 6 mdr. hvor hun skal op på 4 timer dagligt.
I okt. 2006 fik hun afslag på førtidspension som blev anket og fik endnu et afslag. Hun lider af store psykiske problemer såsom generaliseret angst og overhovedet ingen selvværd. Hun er ikke den person som tør sige sin mening til mennesker som hun ikke kender og hun tør da slet ikke overfor offentlige personer.

Nu er hun så psykisk langt ude at hun kun ser døden som udvej. Så jeg har overtalt hende til at blive sygemeldt.

Nu er mit spørgsmål så hvad skal jeg gøre for at føre hendes sag overfor kommunens sagsbehandler. Min veninde vil gerne have at jeg gør det og jeg vil også gerne gøre det for hende, da hun er et værdifuldt menneske for mig.

Håber meget på at der er nogle herinde som kan svare på dette.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 17:08   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Inger det var dog trist for din veninde og synd og godt hun har dig til at hjælpe sig...

her er et sted hvor der ligger alle info om det du spørger om...

rul ned og du ser om partstager og bisidder og en blanket til at sende til kommunen om det...

http://www.depweb.dk/social_info/

og her

http://www.depweb.dk/social_info/

Håber det kan være til hjælp og held og lykke med det hele.



ups kik på bisidder info oppe i hjørnet og klik der...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 17:20   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej inger...

Bare lige en bemærkning, fordi jeg undrer mig over noget af det, du skriver.

Jeg kan IKKE forstå, hvorfor kommunen ikke allerede HAR bevilget fleks.

Arbejdsevnen ser jo ud til at være kronisk nedsat.

Held og lykke. Flot, at du hjælper.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 17:34   #4
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Min venindes sagsbehandlers undskyldning er at hun jo har så mange andre sager at tage sig af. Hun kan jo ikke udelukkende kun tage sig af denne ene sag og desuden mener sagsbehandleren ikke at min veninde har timer nok, i følge sagsbehandleren så skal min veninde jo gerne op til mindst 5 timer om dagen før det er realistisk at få et fleksjob som rengøringsassistent.

Og min veninde er jo bare den der dukker hovedet endnu mere og hvisker ja jeg skal nok prøve...

Jeg har i hvert fald lovet min veninde at prøve at hjælpe hende inden filmen knækker totalt for hende og hendes børn.

Tusind tak Stella, der findes ikke et kram der er stort nok til dig. Det var lige det der jeg havde brug for.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 18:29   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Inger.... timetallet for, hvor meget man kan arbejde i fleksjob, findes efter, man er bevilget fleks.

Det er dybt urimeligt, at din veninde ikke er bevilget fleks endnu.

De 25 timer passer desværre sammen med "Ny chance til alle". Det er det timeantal, kommunerne skal have kontanthjælpsmodtagere op på for at få refusion fra staten.

Derfor siger sagsbehandleren 25 timer her og i mange andre sager.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 20:59   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Inger ud over at køre hendes sag for hende så syntes jeg også at du skal tage en snak med hendes læge....

Lægen skal helt sikkert vide at din veninde er selvmordstruet og ikke mindst hvorfor...

Jeg ved ikke om din veninde har fået aktindsigt , ellers er det helt klart noget i skal få med det samme.


Du skriver at din venindes læge har sagt

Citat:
Min venindes sagsbehandlers undskyldning er at hun jo har så mange andre sager at tage sig af. Hun kan jo ikke udelukkende kun tage sig af denne ene sag og desuden mener sagsbehandleren ikke at min veninde har timer nok, i følge sagsbehandleren så skal min veninde jo gerne op til mindst 5 timer om dagen før det er realistisk at få et fleksjob som rengøringsassistent.
At din veninde skal op på 25 timer om ugen er noget regulært pladder ...

Du skal kigge i din venindes sag og du skal tjekke hendes ressourceprofil er den opdateret ?

Hvad mener de at hun kan og ikke mindst se om du kan få det på skrift at din venindes sagsbehandler mener at hun skal op på de 5 timer om dagen for at kunne komme i betragtning til et fleksjob .....


Du kan feks skrive et brev til sagsbehandleren hvor du præsentere dig og skriver at du nu er inde i din venindes sag , da hun nu er så knækket psykisk at hun ikke magter det mere.

skriv til sagsbehandlerne at du stiller dig uforstående over for beskeden om at din veninde skal op på fem timer om dagen når hun i forvejen igennem et halvt år ikke har magtet at komme over de 3 timer, samt bed om oplysning om hvor i loven at din venindes sagsbehandler finder at der står at man ikke kan komme i fleksjob hvis ikke man kan arbejde i 5 timer...

Skriv også gerne at du finder det utilstedeligt at man fra sagsbehandleren side syntes et er ok at køre din veninde ud på et side spor når hun i forvejen har det så dårligt psykisk ene og alene med sagsbehandlerens arbejdsbyrde som grund ....

Det er noget pladder din venindes sagsbehandler siger og det ved du og det ved jeg og det ved sagsbehandleren ....

Og mange gange kan det godt hjælpe bare sagsbehandlerne ser at en person har fået hjælp udefra ....

samt at man kommer og beder om aktindsigt

Der skal være et helt klart mål med hvad det er de udsætter din veninde for og hvad slut resultat er ....

og så husk ....lad IKKE din veninde tage alene på kommunen, og tag også gerne en optager med ....

Jeg håber det bedste for din veninde og at du har energien til at komme igennem....

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 00:09   #7
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg har sq da aldrig Hørt mage til , skide dum sagsbehandler.

Arme kvinde, håber virkelig du, som veninde kan få Råbt vagt i gevær.

Der er ingen begrænsninger på hvor mange timer, man skal kunne klare, for at få fleksjob ( endnu ihvertfald) og så længe som din veninde har været i arbejdsprøvning, er simpelthen for groft.

Håber du kan få hende til lægen, som Heidien råder dig til, og tag endelig med hende, også på kommunen, hvis du kan / må, for din veninde.

Hun har ret til en bisidder, og det kan være dig.

Jeg sender Jer mange tanker og Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 01:40   #8
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
25 timer hvor står det,har kigget det ,men kan ikke finde det??? .
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension